Warszawa, 20 – 22 listopada 2019 r.
Kadra zarządzająca, główni księgowi i pracownicy służb finansowych Inspektoratów Weterynarii.
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do zamknięcia ksiąg rachunkowych za rok 2019 oraz otwarcia ksiąg rachunkowych w roku 2020 w Inspektoratach Weterynarii. Omówienie najczęściej występujących nieprawidłowości.
1. Przygotowanie do zamknięcia ksiąg rachunkowych za 2019 rok:
a) harmonogram czynności,
b) podział zadań i odpowiedzialność.
2. Przeprowadzenie i rozliczenie inwentaryzacji za 2019 r. w świetle ustawy o rachunkowości, stanowiska Komitetu Standardów Rachunkowości oraz NIK i wyjaśnień MF:
a) termin zakończenia czynności spisowych a termin zakończenia inwentaryzacji drogą spisu z natury,
b) termin zakończenia czynności związanych z potwierdzeniem salda a termin zakończenia inwentaryzacji drogą potwierdzenia salda,
c) termin inwentaryzacji drogą weryfikacji salda a termin dokonania czynności związanych z weryfikacją,
d) inwentaryzacja kont pozabilansowych,
e) inwentaryzacja aktywów obcych,
f) dokumentowanie spisu z natury,
g) nowa klasyfikacja różnic ewidencyjnych,
h) nowe zasady rozliczania różnic inwentaryzacyjnych i obciążania nimi kosztów operacyjnych i pozostałych,
i) dostosowanie instrukcji inwentaryzacyjnych do postanowień stanowiska KSR.
3. Zasady wyceny aktywów i pasywów w ciągu roku a na dzień bilansowy:
a) aktualizacja wyceny aktywów trwałych: odpisy aktualizujące środki trwałe i środki trwałe w budowie, odpisy aktualizujące aktywa finansowe,
b) wycena zapasów, w tym potrzeba aktualizacji tej wyceny do ceny sprzedaży netto,
c) odpisy aktualizujące należności, nieprawidłowości i problemy związane z tą aktualizacją,
d) wycena pozostałych aktywów i pasywów,
e) wycena aktywów i pasywów w walutach obcych,
f) rozliczenia międzyokresowe kosztów i przychodów.
4. Przeksięgowania związane z zamknięciem roku: na kontach wynikowych oraz pozabilansowych.
5. Zasady sporządzania sprawozdania finansowego – bilansu jednostki budżetowej wraz z załącznikami:
a) zasady sporządzania bilansu,
b) metody wyceny bilansowej aktywów i pasywów,
c) omówienie poszczególnych pozycji aktywów,
d) omówienie poszczególnych pozycji pasywów.
6. Zasady sporządzania sprawozdania według wzoru „Rachunek zysków i strat” (wariant porównawczy):
a) zasady sporządzania rachunku zysków i strat,
b) sposób ujęcia dochodów budżetu w księgach rachunkowych,
c) zasady ewidencji przychodów na kontach grupy „7”,
d) sposób ujęcia wydatków budżetowych w księgach rachunkowych,
e) zasady ewidencji kosztów na kontach grupy „4” i grupy „7”,
f) metoda ustalenia wyniku finansowego – wariant porównawczy.
7. Zasady sporządzania sprawozdania według wzoru „Zestawienie zmian w funduszu jednostki”:
a) zasady sporządzania zestawienia zmian w funduszu jednostki,
b) omówienie pozycji zwiększających fundusz jednostki,
c) omówienie pozycji zmniejszających fundusz jednostki,
d) technika ustalania obrotów konta „800 – Fundusz jednostki”.
8. Zasady sporządzania Informacji dodatkowej – przykładowe rozwiązania.
9. Podsumowanie:
a) omówienie wzajemnych powiązań między trzema sprawozdaniami finansowymi,
b) wymogi formalne związane z terminem zamknięcia i otwarcia ksiąg rachunkowych,
c) odpowiedzialność za sporządzenie sprawozdań finansowych.
10. Ujęcie w świetle KSR 7 w księgach rachunkowych i sprawozdaniu:
a) zdarzeń mających miejsce po dniu bilansowym,
b) błędów z lat poprzednich,
c) zdarzeń dotyczących zamykanego roku po dniu po sporządzeniu i zatwierdzeniu sprawozdania.
11. Wstępne i ostateczne zamknięcie ksiąg rachunkowych.
12. Otwarcie roku 2020 – omówienie wybranych problemów związanych z otwarciem ksiąg rachunkowych.
Koszt uczestnictwa:
– w szkoleniu bez noclegów 990 zł
– w szkoleniu z 1 noclegiem (pokój 2 os.) 1390 zł
– w szkoleniu z 2 noclegami (pokój 2 os.) 1490 zł
– w szkoleniu z 1 noclegiem (pokój 1 os.*) 1590 zł
– w szkoleniu z 2 noclegami (pokój 1 os.*) 1690 zł
* liczba pokoi 1 os. ograniczona
Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule przelewu kod szkolenia.
UWAGA
Rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu wyjazdowym po uprzednim, pisemnym zgłoszeniu, wiąże się z poniesieniem 50% kosztu całego szkolenia. W przypadku rezygnacji w terminie krótszym niż 28 dni osoba zgłoszona ponosi 100% kosztów.
Cena obejmuje:
1. Uczestnictwo w zajęciach szkoleniowych.
2. Materiały szkoleniowe.
3. Certyfikat ukończenia szkolenia.
4. Zakwaterowanie w ustalonych godzinach doby hotelowej w Hotelu Colibra *** (w zależności od wybranego wariantu cenowego).
5. Wyżywienie (w zależności od wybranego wariantu cenowego).
6. Przerwy kawowe w trakcie zajęć szkoleniowych.
Godziny zajęć:
I dzień: przyjazd Uczestników, zakwaterowanie
II dzień: szkolenie w godzinach 9.00 – 15.00
III dzień: szkolenie w godzinach 9.00 – 13.00
Miejsce szkolenia i noclegów:
Hotel Colibra ***
Wolska 191, Warszawa
Informacje:
Anna Pyrzanowska
tel. (22) 208 28 38, fax. (22) 211 20 90
anna.pyrzanowska@akademiamddp.pl