Programy szkoleniowe tworzymy w oparciu o wspólnie zdefiniowane z Klientem cele i oczekiwania, zgodnie z wymogami specyfiki Państwa branży. Diagnoza pozwala nam przygotować szkolenie idealnie dopasowane do realizacji Państwa celów.
Przed przygotowaniem scenariusza warsztatu badamy potrzeby pracowników skierowanych na szkolenie. Zależy nam, aby szkolenie spełniło zamierzone cele i aby jego efektem był wzrost skuteczności działań. Podczas diagnozy wyszukujemy kluczowe obszary do zmiany oraz doskonalenia.
W zależności od specyfiki szkolenia posługujemy się różnymi metodami diagnostycznymi:
• wywiadami pogłębionymi
• wywiady telefoniczne
• zogniskowanym wywiadem grupowym (focus – group)
• obserwacjami w działaniu
• ankieta/kwestionariusz potrzeb składająca się z 2 części:
– ilościowej, gdzie uczestniczy wybierają ważność poszczególnych zagadnień planowanych na szkolenie.
– jakościowej: 2-3 pytania otwarte z prośbą o opisanie konkretnej sytuacji odnośnie, której uczestnicy chcieliby znaleźć nowe bardziej skuteczne rozwiązania.