Szkolenie online Excel we wspomaganiu controllingu personalnego
Kategoria: Online HR/Kadry/Płace, Online MS Office – Aplikacje biznesowe, Szkolenia online biznesowe, Szkolenia online informatyczne
UWAGA!
Do tego szkolenia niezbędne jest posiadanie Power Query. W Excelu 2016 i nowszych wersjach jest ono w standardzie. W Excelu 2010 i 2013 trzeba doinstalować dodatek Power Query. Jest on do pobrania bezpłatnie ze strony Microsoft, ale przy komputerach firmowych może być potrzebny do tego informatyk.
Celem szkolenia jest pokazanie, jak korzystając z możliwości Excela, a szczególnie Power Query przyspieszyć i zoptymalizować przygotowanie danych do budżetowania, planowania, raportowania, obliczanie i analizowanie odchyleń realizacji i planów w różnych procesach personalnych.
Excel zaawansowany.
Przygotowanie wzorów baz danych potrzebnych przy planowaniu, budżetowaniu, raportowaniu odchyleń, analizach i zestawieniach. Przygotowanie wzorów gotowych raportów z różnych zakresów
Umiejętność szybkiego i bezbłędnego łączenia danych z wielu plików, które będą się odświeżały, gdy w plikach bazowych coś ulegnie zmianie (zmodyfikujemy lub dopiszemy nowe dane). Przyspieszenie analizy danych i raportowania dzięki zastosowaniu Power Query.
1.1 Jak i jakie funkcje wykorzystać do kalkulacji kosztów i wskaźników z obszaru personalnego – funkcje tekstowe, logiczne, czasu, wyszukiwania i statystyczne.
1.2 Wykorzystanie Power Query jako narzędzia do łączenia danych z wielu źródeł i
przekształcanie ich na potrzeby raportowania, budżetowania, porównywania planów i realizacji.
1.3 Wykorzystanie tabel przestawnych do analizy danych, budowania raportów, kontroli wykonania budżetów.
1.4 Wykorzystanie formatowania warunkowego do wizualizacji wyników analiz i zwiększenia czytelności raportowania.
Powyższe funkcje i tabele przestawne posłużą do następujących obliczeń i analiz:
Obliczanie wybranych kosztów pracy do przygotowania budżetu – na przykładzie wybranych grup kosztów.
Omówimy zasady przygotowywania plików do planowania kosztów, żeby łatwo można z nich było potem robić bazy zbiorcze i wszelkiego rodzaju raporty, analizy i zestawienia.
• Koszty wynagrodzeń
Plany płac poszczególnych działów (każdy dział w innym pliku) zaczytamy na wspólną bazę danych, żeby mieć wszystko w jednym pliku.
Na tej podstawie policzymy koszty wynagrodzeń w oparciu o przykładową listę płac
• Koszty motywowania pozafinansowego
• Koszty BHP
• Koszty szkoleń
Na podstawie planu szkoleń i z zastosowaniem bazy szkoleniowej skalkulujemy koszty szkoleń w podziale na szkolenia wewnętrzne i zewnętrzne oraz z uwzględnieniem szkoleń wyjazdowych (koszty noclegów, dojazdów)
Sporządzanie budżetu kosztów zasobów ludzkich na podstawie przygotowanych powyżej danych – Power Query.
Za pomocą Power Query połączymy dane z czterech zupełnie różnych plików (obliczonych w poprzednim punkcie) do jednej wspólnej bazy danych, która posłuży do raportów i analiz budżetowych.
Przygotujemy budżety kosztów pracy dla poszczególnych kosztów, pracowników, działów i miesięcy. Policzymy wskaźniki udziału procentowego oraz zmiany kosztów w czasie.
Na tej podstawie budżet globalny podzielimy na budżety cząstkowe działów.
Porównanie planów i realizacji kosztów pracy.
Jak przygotować dane, żeby łatwo porównać plany i realizację.
Obliczymy wartości planowane, zrealizowane, odchylenia wartościowe i procentowe w podziale na dowolne kategorie: miesiące, działy, pracowników, rodzaje kosztów itp.
Power Query jako narzędzie do przygotowania baz danych wspomagających analizę zatrudnienia.
Za pomocą Power Query przygotujemy bazę danych do analizy zatrudnienia w firmie biorąc pod uwagę wszystkich pracowników bez względu na stosunek prawny – umowy o pracę, jednoosobowa działalność gospodarcza, agencja pracy tymczasowej, umowy o dzieło, zlecenie.
Przygotujemy raporty pokazujące strukturę i dynamikę zatrudnienia w podziale na działy, rodzaje zatrudnienia, grupy wiekowe, stażowe, płeć, stanowisko, miesiące, lata. Pokażemy osoby i etaty. Wyliczymy zmiany w poszczególnych obszarach.
Power Query jako narzędzie do przygotowania baz danych wspomagających analizę absencji.
Za pomocą Power Query przygotujemy bazę danych do analizy nieobecności pracowników w firmie biorąc pod uwagę nieobecności na przełomie miesiąca, zliczając ciągłość nieobecności
Przygotujemy raporty pokazujące strukturę i dynamikę absencji w podziale na działy, stanowisko, miesiące, lata. Pokażemy dni robocze i dni kalendarzowe. Wyliczymy wskaźnik absencji, dostępny potencjał czasu pracy.
Omówimy i policzymy wskaźnik Bradforda czyli wskaźnik krótkich nieobecności w firmie.
Analizy fluktuacji.
Przygotujemy bazę danych do analizy fluktuacji pracowników w firmie biorąc pod uwagę dobrowolność odejść, dysfunkcjonalność, powody i uniknioność.
Przygotujemy raporty pokazujące strukturę i dynamikę fluktuacji w podziale na działy, stanowisko, miesiące, lata. Wyliczymy wskaźnik zwolnień, przyjęć, wymiany, ruchu kadry.
Na podstawie miesięcznych baz danych przygotujemy powyższe wskaźniki w układzie rocznym.
Omówimy i przeprowadzimy analizę kohortową czyli jak dana grupa pracowników zachowuje się w czasie.
Cena: 1190 zł + 23% VAT
Cena obejmuje:
• dostęp do platformy w czasie realizacji szkolenia
• autorskie materiały szkoleniowe
• certyfikat
• dostęp do platformy szkoleniowej na okres 6 miesięcy
Każda zgłoszona osoba musi dysponować komputerem lub innym urządzeniem mobilnym z wbudowanym głośnikiem (opcjonalnie kamerą i mikrofonem) oraz dostępem do Internetu.
Wyżej wymieniony sprzęt nie obliguje Państwa do udostępniania swojego wizerunku, jest potrzebny, aby móc aktywnie uczestniczyć w szkoleniu.
Harmonogram szkolenia
Godziny zajęć: 10:00 – 16:00
Masz pytania? Chętnie odpowiemy.
Justyna Świdnicka
22 208 28 47
justyna.swidnicka@adnakademia.pl