Platforma Szkoleniowa

Szkolenie online
PIT 2025 – biura rachunkowe, działalność gospodarcza, rozliczenie osób fizycznych

Cena: 590 zł + 23% VAT

Kategoria: , ,

Czas trwania: 1 dzień
Cena: 590 zł + 23% VAT
Szczegółowy plan

Prowadzący szkolenie

Magdalena Mirowska – przedsiębiorca, księgowa i wykładowca. Absolwentka Rachunkowości w Akademii WSB oraz Wydziału Pedagogiki i Psychologii na Uniwersytecie Śląskim. Od ponad dwudziestu pięciu lat zajmuje się zawodowo księgowością. Ponad 15 lat kierowała działem księgowości w międzynarodowym koncernie zajmującym się handlem hurtowym, pracowała jako główna księgowa w polskich spółkach prawa handlowego w obszarze transportu, usług i finansów. Wykonuje działalność gospodarczą w zakresie usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych obsługując podmioty gospodarcze w różnych branżach, w tym spółki giełdowe. Współpracuje z kancelariami prawnymi w procesie przekształcania spółek. Od ponad 10 lat wieloletnie doświadczenie zawodowe i wiedzę przekazuje prowadząc kursy i szkolenia z zakresu rachunkowości, prawa podatkowego, analizy finansowej, zarządzania finansami oraz kadrowo-płacowe. Na swoim koncie ma kilkaset zrealizowanych godzin szkoleniowych tworzonych indywidualnie na potrzeby Klientów. Uczestnicy warsztatów podkreślają jej bogate praktyczne doświadczenie, przygotowanie merytoryczne prowadzonych zajęć, jasne i zrozumiałe przekazywanie treści, poparte praktycznymi przykładami.

Anna Bujarska – Dyrektor Finansowy i Główna Księgowa grupy ADN. Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej, Podyplomowego Studium Audytu Kontroli Finansowej i Rachunkowości, Świadectwo Kwalifikacyjne Ministra Finansów uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, członek Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Od 2003 r. prowadzi biuro księgowe specjalizujące się w obsłudze podmiotów gospodarczych (spółek prawa handlowego, organizacji pozarządowych, spółek osobowych) korzystających z zewnętrznych źródeł finansowania działalności (w szczególności ze środków unijnych). Zakres usług prowadzenia ksiąg rachunkowych, obsługi kadrowo płacowej, nadzoru księgowego i doradztwa podatkowego jest uzupełniony o obsługę projektów finansowanych ze środków unijnych oraz audyty takich przedsięwzięć. W latach 2004-2015 Ekspert finansowy ds. rozliczeń dotacji Konfederacji pracodawców LEWIATAN. Konsultant podmiotów realizujących i ubiegających się o dofinansowanie przedsięwzięć realizowanych z udziałem funduszy europejskich. Brała udział w audytach i kontroli projektów. Prowadzi szkolenia z zakresu rachunkowości, sprawozdawczości, rozliczania projektów finansowanych ze środków UE; środków unijnych w rachunkowości, sprawozdawczości i podatkach, zarządzania finansami i rachunkowości projektów współfinansowanych ze środków UE. Prowadziła liczne szkolenia i warsztaty dla administracji publicznej z zakresu sprawozdawczości, ewidencji księgowej, aspektów finansowych podczas kontroli dotacji i dofinansowań.

Adresaci szkolenia

Szkolenie skierowane jest do księgowych biur rachunkowych, prowadzących księgi małych firm, przedsiębiorców (osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą) oraz do osób planujących rozpoczęcie działalności gospodarczej.

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z przepisami ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznym w zakresie obowiązków związanych z rocznym rozliczeniem podatku dochodowego.
W trakcie szkolenia omówione zostaną obowiązki podmiotu jako płatnika zaliczek na podatek dochodowy od pracowników i zleceniobiorców. Zasady rozliczenia dochodu/straty z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej oraz wyliczenia podstawy opodatkowania i wysokości podatku dochodowego za 2023 r. Przedstawione zostaną ulgi i odliczenia od dochodu i podatku w rozliczeniu rocznym osób fizycznych. W trakcie szkolenia zaprezentowane zostaną również przykłady praktycznego rozliczenia dochodu/straty podatkowej oraz wypełnienia informacji i zeznań podatkowych.

Program szkolenia

1. Obowiązki płatnika – PIT-11:
a) rozliczenie, wysyłka,
b) przykłady wypełnienia.

2. Opodatkowanie na zasadach ogólnych – PKPiR:
a) inwentaryzacja (remanent) – rozliczenie i wpływ na dochód,
b) rozliczenie dochodu/straty z działalności gospodarczej,
c) skala podatkowa, kwota wolna, stawki podatku,
d) PIT-B – przykład wypełnienia,
e) odliczenie straty z lat ubiegłych,
f) Odliczenie składek ZUS,
g) PIT-36 – przykład.

3. Opodatkowanie podatkiem liniowym – PKPiR:
a) inwentaryzacja,
b) rozliczenie dochodu/straty z działalności gospodarczej,
c) stawka podatku,
d) PIT-B – przykład wypełnienia,
e) odliczenie straty z lat ubiegłych,
f) odliczenie składki zdrowotnej,
g) PIT-36L – przykład.

4. Ryczałt ewidencjonowany – Ewidencja:
a) rozliczenie dochodu/straty z działalności gospodarczej,
b) odliczenie straty z lat ubiegłych,
c) PIT-28 – termin rozliczenia, przykład wypełnienia.

5. Ulgi w PIT:
a) ulga dla młodych,
b) ulga na powrót,
c) ulga dla rodzin 4+,
d) ulga dla pracujących seniorów,
e) wspólne rozliczenie małżonków,
f) wspólne rozliczenie z dzieckiem,
g) wspólne rozliczenie dla wdów i wdowców.

6. Odliczenia od dochodu:
a) Składki ZUS – zapłacone,
b) działalność badawczo-rozwojowa,
c) koszty produkcji próbnej,
d) zwiększenie przychodów ze sprzedaży produktów,
e) działalność sportowa, kulturalna, szkolnictwo wyższe i nauka,
f) terminal płatniczy i obsługa transakcji,
g) robotyzacja,
h) darowizny,
i) wydatki na cele rehabilitacyjne,
j) wydatki na termomodernizację,
k) wpłaty IKZE.

7. Odliczenia od podatku:
a) ulga na wyszkolenie uczniów,
b) ulga na dzieci.

Informacje organizacyjne

Cena: 590 zł + 23% VAT

Cena obejmuje:

• dostęp do platformy w czasie realizacji szkolenia
• autorskie materiały szkoleniowe
• certyfikat
• dostęp do platformy szkoleniowej na okres 6 miesięcy

Każda zgłoszona osoba musi dysponować komputerem lub innym urządzeniem mobilnym z wbudowanym głośnikiem (opcjonalnie kamerą i mikrofonem) oraz dostępem do Internetu.

Wyżej wymieniony sprzęt nie obliguje Państwa do udostępniania swojego wizerunku, jest potrzebny, aby móc aktywnie uczestniczyć w szkoleniu.

 

Harmonogram zajęć

Dzień przed szkoleniem wysłanie do Uczestników materiałów szkoleniowych w formacie PowerPoint lub/i PDF 09:30 – rozpoczęcie logowania przez Uczestników 10:00 – 15:30 – szkolenie w trakcie szkolenia przewidziane są przerwy

Masz pytania? Chętnie odpowiemy.

Anita Musiał
22 208 28 33
anita.musial@adnakademia.pl

Dostępne terminy
21-01-2026Online
19-02-2026Online

Zaufali nam: