Szkolenie online
Zamknięcie roku oraz sprawozdawczość finansowa i budżetowa na koniec roku 2025 w JSFP
Kategoria: Online Rachunkowość Budżetowa, Szkolenia online budżetowe
Szkolenie skierowane jest do pracowników działów księgowości jednostek sektora finansów publicznych, tj. głównych księgowych, księgowych jednostek budżetowych i samorządowych, osób odpowiedzialnych za ewidencję bilansową, osób uczestniczących w sporządzaniu sprawozdań finansowych.
Szkolenie ma na celu dostarczenie uczestnikom niezbędnej wiedzy i umiejętności, które pozwolą na prawidłowe i efektywne przeprowadzenie procesów zamykania roku finansowego, inwentaryzacji oraz sporządzania sprawozdań finansowych, zgodnie z obowiązującymi przepisami i standardami rachunkowości.
Ekspert ds. rachunkowości budżetowej oraz finansów publicznych.
1. Zamknięcie ksiąg rachunkowych w jednostce – przygotowanie procesu, w tym:
a) rozliczenie i ewidencja przychodów, dochodów, należności, w tym m. in w zakresie.:
• nadpłat,
• zaległości,
• odpisów aktualizujących należności,
b) rozliczenie i ewidencja wydatków budżetowych, w tym m. in.:
• wydatki bieżące i wydatki inwestycyjne,
• w szczególności wydatki niewygasające -sprawozdanie Rb 28,
c) ewidencja i rozliczenie kosztów, w tym:
• korekta kosztów na przełomie roku,
• koszty postępowań spornych i egzekucyjnych,
• koszty o nadzwyczajnej wartości, koszty incydentalne,
d) wycena aktywów i pasywów,
e) wycena majątku trwałego jednostki.
2. Obowiązkowy proces Inwentaryzacji rocznej, w tym m.in.:
a) metody inwentaryzacji:
• spis z natury,
• potwierdzanie sald,
• weryfikacja sald,
b) zasady przeprowadzania inwentaryzacji,
c) dokumentacja w zakresie inwentaryzacji,
d) obowiązki kierownika jednostki, głównego księgowego, komisji inwentaryzacyjnej i innych pracowników,
e) odpowiedzialność za terminowe i prawidłowe rozliczenie inwentaryzacji.
3. Obowiązkowe przeksięgowania na wynik finansowy.
4. Sprawozdanie finansowe, w tym m. in.:
a) podstawowe elementy sprawozdania finansowego:
• bilans,
• rachunek zysków i strat,
• zestawienie zmian w funduszu, informacja dodatkowa.
b) zasady sporządzania informacji dodatkowej,
c) terminy w procesie zamykania ksiąg rachunkowych i sporządzania sprawozdań finansowych,
d) powiązania pomiędzy kontami i paragrafami klasyfikacji budżetowej.
5. Podsumowanie szkolenia.

Cena: 490 zł + 23% VAT*
* do ceny nie doliczamy podatku VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych
Cena obejmuje:
• dostęp do platformy MS Teams w czasie realizacji szkolenia
• autorskie materiały szkoleniowe
• certyfikat
• dostęp do platformy szkoleniowej na okres 6 miesięcy
Każda zgłoszona osoba musi dysponować komputerem lub innym urządzeniem mobilnym z wbudowanym głośnikiem (opcjonalnie kamerą i mikrofonem) oraz dostępem do Internetu.
Wyżej wymieniony sprzęt nie obliguje Państwa do udostępniania swojego wizerunku, jest potrzebny, aby móc aktywnie uczestniczyć w szkoleniu.
Szkolenie organizowane przez ADN Akademia Biznesu.
Harmonogram szkolenia
Godziny zajęć: 10:00-15:00
Masz pytania? Chętnie odpowiemy.
Anna Pyrzanowska
22 208 28 38
anna.pyrzanowska@adn.pl