Szkolenie online Microsoft Excel poziom zaawansowany – wykorzystanie arkusza kalkulacyjnego w biznesie
Kategoria: Online MS Office – Aplikacje biznesowe, Szkolenia online informatyczne
Szkolenie ma na celu przekazanie zaawansowanej wiedzy na temat wykorzystania arkusza kalkulacyjnego MS Excel w codziennej pracy. Podczas szkolenia uczestnicy zdobędą wiedzę na temat zaawansowanych funkcji aplikacji m.in. umiejętność zaawansowanej obróbki danych w arkuszu, generowania wykresów. Będą potrafili pracować z wieloma arkuszami i tworzyć zaawansowane formuły. Dzięki praktycznym ćwiczeniom uczestnicy naucza się samodzielnie analizować dane przy pomocy tabel przestawnych oraz wykorzystywać inne źródła danych. Ćwiczenia zapewnią trwałe podniesienie wydajności pracy dzięki automatyzacji i wykorzystaniu zaawansowanych funkcji MS Excel.
Uczestnictwo w szkoleniu daje praktyczne umiejętności wykorzystania zaawansowanych możliwości w arkuszu kalkulacyjnym MS Excel. Po ukończeniu szkolenia, uczestnicy będą w stanie zastosować nabyte wiadomości do kreatywnej analizy działalności firmy oraz do budowy złożonych modeli, dzięki którym podejmowanie decyzji będzie oparte o rzetelne i dokładne dane. Poznanie zaawansowanych technik korzystania z programu Microsoft Excel uczyni codzienną pracę łatwiejszą i bardziej efektywną.
Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie potrafił:
• Obsługiwać zaawansowane funkcje arkusza kalkulacyjnego
• Importować i formatować dane na poziomie zaawansowanym
• Wykonywać skomplikowane obliczenia za pomocą formuł i funkcji
• Tworzyć dostosowane do typów danych wykresy
• Zakładać zaawansowane filtry
• Korzystać z szablonów
• Analizować dane za pomocą sum częściowych, tabel przestawnych i symulacji
• Importować i eksportować dane
• Korzystać z pracy online
• Zarządzać zeszytami
Kurs prowadzony jest nowoczesnymi, interaktywnymi metodami, z użyciem projektora multimedialnego, przy aktywnym zaangażowaniu uczestników. Wszystkie ćwiczenia prowadzone są na podstawie przykładów zaczerpniętych z praktyki (case studies). Zajęcia, pomimo prezentowania złożonej wiedzy merytorycznej, prowadzone są w zrozumiały sposób, zapewniający przyswojenie przekazywanej wiedzy przez każdego uczestnika szkolenia.
Każdy uczestnik otrzymuje komplet materiałów szkoleniowych.
Oczyszczanie zaśmieconych danych, weryfikowanie poprawności, różne typy danych
Praca z dużymi listami danych
• Sortowanie po wielu kolumnach, kolorach, niestandardowe;
• Sortowanie po wielu kolumnach, kolorach, niestandardowe;
• Filtrowanie danych różnych typów (dane liczbowe, tekstowe, daty);
• Filtry zaawansowane.
Formatowanie warunkowe:
• Warunkowe wyróżnianie komórek;
• Paski danych
• Skala kolorów
• Ikony – modele procentowe, percentyl, liczbowy
• Formatowanie w oparciu o wynik własnej funkcji, np. całego wiersza czy kolumny
• Wyróżnianie na podstawie rozwijanych list
Sprawdzanie poprawności danych
• Dynamiczne zakresy w sprawdzaniu poprawności
• Formularze ze sprawdzaniem poprawności, formuły + formaty warunkowe
Formuły
• Rodzaje adresacji
• Wykorzystanie nazw w budowaniu formuł
Inspekcja i szacownie formuł, śledzenie zależności
Funkcje logiczne
• Funkcja jeżeli
• Łączenie warunków logicznych funkcjami „oraz”, „lub”
• Zagnieżdżanie funkcji
Funkcje tekstowe
• (lewy, prawy, złącz, szukaj, fragment.tekstu, zamiana wielkości liter, usuwanie spacji)
Funkcje zliczające i sumujące
• (licz.jeżeli, licz.warunki, suma.jeżeli, suma.warunków, suma.iloczynów)
Funkcje wyszukiwania
• wyszukaj pionowo, indeks, podaj.pozycję, x.wyszukaj
Odwołania do wielu arkuszy 3W
Funkcje tablicowe, wprowadzenie do nowych funkcji Excela
• Funkcje filtruj, sortuj, unikatowe, itp.
Analiza danych, Tabele przestawne
• Sortowanie
• Filtrowanie etykiet i wartości
• Grupowanie wg. liczb, tekstu, dat
• Obliczenia podstawowe i pokaż wynik jako
• Wykresy przestawne
• Osie czasu i fragmentatory – efektowne filtrowanie danych
• Pola obliczeniowe
• Formatowanie warunkowe w tabeli przestawnej
Wykresy przestawne
Obiekt tabela
• Odwołania strukturalne
• Dynamiczne zakresy dla tabel przestawnych i sprawdzania poprawności
• Fragmentatory
• Formuły w tabelach
Wstęp do Power Query
• Podłączanie do danych z różnych źródeł, TXT, CSV, www, Excel
• Oczyszczanie danych i transformacje
• Łączenie pionowe
• Łączenie poziome
Cena: 1190 zł + 23% VAT
Cena obejmuje:
• dostęp do platformy w czasie realizacji szkolenia
• autorskie materiały szkoleniowe
• certyfikat
• dostęp do platformy szkoleniowej na okres 6 miesięcy
Każda zgłoszona osoba musi dysponować komputerem z wbudowanym głośnikiem i mikrofonem (opcjonalnie z kamerą) oraz oprogramowaniem MS Excel oraz z dostępem do Internetu. Ważne, aby uczestnicy szkolenia sprawdzili, czy mają zbudowany dodatek „PowerQuery”. W Excelu 2016 i nowszych wersjach dodatek „PowerQuery” jest w standardzie. W Excelu 2010 i 2013 jest to dodatek do Excela, który należy pobrać ze strony Microsoft. Zazwyczaj jest do tego potrzeby informatyk.
Wyżej wymieniony sprzęt nie obliguje Państwa do udostępniania swojego wizerunku, jest potrzebny, aby móc aktywnie uczestniczyć w szkoleniu.
Harmonogram szkolenia
Godziny zajęć: 10:00 – 16:00
Masz pytania? Chętnie odpowiemy.
Justyna Świdnicka
22 208 28 47
justyna.swidnicka@adnakademia.pl