Szkolenie onlineSkuteczna komunikacja i współpraca w zespole – 2-dniowy warsztat rozwijający umiejętności w obszarze efektywnej komunikacji, budowania porozumienia i dobrej współpracy zespołowej
Kategoria: Online Efektywność osobista, Szkolenia online biznesowe
Celem szkolenia jest doskonalenie i rozwinięcie umiejętności w zakresie efektywnej komunikacji i współpracy w zespole, w tym:
• budowanie atmosfery otwartości i zaufania między członkami zespołu poprzez skuteczne rozumienie słów i formy przekazu drugich osób,
• integracja zespołu poprzez dostarczenie wiedzy i sposobów na efektywną komunikację w zespole, przećwiczenie elementów komunikacji i współpracy wpływających na efekty i jakość codziennej pracy.
Uczestnicy otrzymają wiedzę i umiejętności pozwalające na skuteczne budowanie otwartości i współpracy w zespole, integrację ludzi, którzy go tworzą, a także wzajemną współpracę pomiędzy nimi. Rozwiną umiejętności komunikacyjne w kontakcie ze współpracownikami i klientami.
Po szkoleniu uczestnicy powinni:
• Umieć wykorzystać swój naturalny styl komunikacji do budowania atmosfery współpracy i porozumienia,
• Umieć korzystać ze swoich mocnych stron w oparciu o swoją dominującą rolę zespołową
• Umieć budować wiarygodny przekaz oparty o zasady dobrej komunikacji,
• Porozumiewać się w sposób efektywny z nastawieniem na słuchanie i zrozumienie rozmówcy,
• Umiejętnie formułować i przekazywać informacje zwrotne,
• Umieć stosować komunikat JA i sprawnie budować asertywne wypowiedzi,
• Potrafić zdiagnozować u siebie jaką postawę przyjmuje w życiu, umieć rozpoznać postawę w komunikacji u swojego rozmówcy,
• Potrafić wyrażać swoje zdanie bez lęku, odmawiać bez poczucia winy i przyjmować odmowę,
• Potrafić przyjmować i reagować na pochwałę.
Wszyscy pracownicy, którzy chcą doskonalić swoje umiejętności komunikacyjne we współpracy z drugimi osobami.
• Szkolenie prowadzone w formie webinaru.
• Oparte na praktycznych aspektach.
• Dyskusja, ćwiczenia, refleksja, analiza studiów przypadku, przedstawianie propozycji możliwych rozwiązań, mini wykład, dostęp do narzędzi online.
DZIEŃ I
Moc tkwi w zespole, czyli, co jest ważne, aby zespół działał jak dobrze naoliwiona maszyna
1. Kiedy zespół jest efektywny i na czym polega współpraca zespołowa:
• Co to znaczy, że zespół jest efektywny, co go charakteryzuje?
• Co wyróżnia dobry zespół?
• Jak pracuje zespół, a jak grupa? Czym się różni grupa ludzi od zespołu?
• Co wpływa na dobrą współpracę, co pomaga, a co przeszkadza współpracować?
• Jak współpraca wpływa na efektywność zespołu?
• Kiedy zespół staje się super zespołem?
2. Moja rola w zespole:
• Role zespołowe wg Belbina.
• Osobisty profil roli zespołowej „Moja rola w grupie”.
• Jak moja osobista rola wpływa na efektywności zespołu i współpracę.
• Mocne strony członków zespołu – co wnoszę do zespołu?
• W jakich zadaniach najlepiej sprawdzi się dana rola w zespole?
• Wypracowanie zasad dobrej współpracy zespołowej.
3. Komunikacja i budowanie dobrych relacji w zespole:
• Typy osobowości a efektywna komunikacja i współpraca.
• Koncepcja 4 stylów komunikowania się.
• „Otoczeni przez idiotów”, czyli jak różnice w stylach komunikowania się wpływają na współpracę zespołową.
• Jak komunikować się z różnymi stylami osobowości, aby zachować dobre relacje w zespole i pracować efektywnie.
• Jak efektywnie współpracować mimo różnic?
• Identyfikacja własnego typu osobowości.
• Rola i znaczenie dobrej komunikacji – narzędzia profesjonalnej i efektywnej rozmowy
• Kluczowe elementy efektywnej komunikacji i ich znaczenie w budowaniu współpracy i porozumienia
w zespole oraz z klientami.
• Rola aktywnego słuchania w komunikacji – co to jest i dlaczego jest ważne?
• Narzędzia kontroli rozmowy z klientem/współpracownikiem – parafraza, klaryfikacja, odzwierciedlenie.
• Moc i rola zadawania pytań – ważne narzędzie do rozpoznania i rozumienia potrzeb klienta/rozmówcy.
• Fakty a opinie i interpretacje – jak wpływają na komunikację i relacje.
• Zasady dobrej komunikacji.
DZIEŃ II
Narzędzia efektywnej komunikacji, czyli jak gadać, żeby się dogadać
4. Asertywność – komunikacja oparta na równych prawach:
• Asertywność – czym jest, a czym nie jest?
• Postawy w komunikacji: asertywna, uległa, agresywna, manipulacyjna. Rozróżnianie postaw oraz diagnoza własnego poziomu asertywności.
• Emocje i ich wpływ na komunikację. Rozpoznawanie i rola emocji w budowaniu asertywnych postaw
w komunikacji.
• Komunikat typu „ja” vs. komunikat typu „ty”.
5. Co to znaczy komunikować się w sposób asertywny:
• Podstawowy i zaawansowany model asertywności.
• Jak sobie radzić z negatywnymi emocjami i agresją rozmówcy?
• Stawianie granic w rozmowach z tzw. „trudnym” rozmówcą.
• Model asertywnej odmowy.
• Reagowanie na krytykę i pochwałę.
6. Co dzieli a co łączy w komunikacji
• Rola udzielania informacji zwrotnej.
• Model udzielania informacji zwrotnej FUKO.
• Informacja zwrotna motywująca i korygująca.
• W jakich sytuacjach stosować informację zwrotną?
• Co daje udzielanie i przyjmowanie informacji zwrotnej?
• Podsumowanie i zakończenie szkolenia.
*Program chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, powielanie i wykorzystywanie części lub całości informacji, programów zawartych w ofercie ADN Akademii w formie elektronicznej lub innej bez zgody autora zabronione.
Cena: 1490 zł + 23% VAT
Cena obejmuje:
• dostęp do platformy MS Teams w czasie realizacji szkolenia
• autorskie materiały szkoleniowe
• certyfikat
• dostęp do platformy szkoleniowej na okres 6 miesięcy
Każda zgłoszona osoba musi dysponować komputerem lub innym urządzeniem mobilnym z wbudowanym głośnikiem (opcjonalnie kamerą i mikrofonem) oraz dostępem do Internetu.
Wyżej wymieniony sprzęt nie obliguje Państwa do udostępniania swojego wizerunku, jest potrzebny, aby móc aktywnie uczestniczyć w szkoleniu.
Harmonogram szkolenia
Masz pytania? Chętnie odpowiemy.
Agata Boniakowska
22 208 28 36
agata.boniakowska@adnakademia.pl
Anna Niedziółka
22 208 28 26
anna.niedziolka@adnakademia.pl