OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA
Akcja Bilans 2025 zamknięcie roku i sporządzenie sprawozdania finansowego
Kategoria: Konferencje stacjonarne, Podatki VAT/CIT/PIT, Rachunkowość, Szkolenia księgowe i finansowe
PRELEGENTKI I PRELEGENCI

Magdalena Mirowska – przedsiębiorca, księgowa i wykładowca. Absolwentka Rachunkowości w Akademii WSB oraz Wydziału Pedagogiki i Psychologii na Uniwersytecie Śląskim. Od ponad dwudziestu pięciu lat zajmuje się zawodowo księgowością. Ponad 15 lat kierowała działem księgowości w międzynarodowym koncernie zajmującym się handlem hurtowym, pracowała jako główna księgowa w polskich spółkach prawa handlowego w obszarze transportu, usług i finansów. Wykonuje działalność gospodarczą w zakresie usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych obsługując podmioty gospodarcze w różnych branżach, w tym spółki giełdowe. Współpracuje z kancelariami prawnymi w procesie przekształcania spółek. Od ponad 10 lat wieloletnie doświadczenie zawodowe i wiedzę przekazuje prowadząc kursy i szkolenia z zakresu rachunkowości, prawa podatkowego, analizy finansowej, zarządzania finansami oraz kadrowo-płacowe. Na swoim koncie ma kilkaset zrealizowanych godzin szkoleniowych tworzonych indywidualnie na potrzeby Klientów. Uczestnicy warsztatów podkreślają jej bogate praktyczne doświadczenie, przygotowanie merytoryczne prowadzonych zajęć, jasne i zrozumiałe przekazywanie treści, poparte praktycznymi przykładami.

Michał Kołosowski – partner, biegły rewident. Karierę zawodową rozpoczął w międzynarodowej firmie audytorskiej, a następnie zdobywał doświadczenie w jednej z czołowych firm z tzw. „Wielkiej Czwórki”. Dysponuje bogatym doświadczeniem w badaniu sprawozdań finansowych, sporządzaniu pakietów konsolidacyjnych, sporządzaniu analiz finansowych typu Due Diligence, przekształcaniu sprawozdań finansowych na zgodne z MSR/MSSF oraz US GAAP. Specjalista w zakresie obsługi spółek z branży nieruchomości i Real Estate. Posiada certyfikat Diploma in International Financial Reporting wydawany przez ACCA. Obecnie kieruje departamentem audytu na terenie północno-wschodniej Polski. Autor licznych artykułów oraz ceniony wykładowca zagadnień z zakresu rachunkowości.

Mateusz Cedro – prawnik, ekspert podatkowy, doktorant Uniwersytetu Łódzkiego. Od 2011 roku współpracuje z podmiotami zajmującymi się obsługą prawo-podatkową podmiotów gospodarczych. Doświadczenie zawodowe zdobywał m.in. w ADN Podatki Sp. z o.o. Spółka Doradztwa Podatkowego, Kancelarii Doradcy Podatkowego Radosława Żuka, Kancelarii Adwokackiej Adwokata Marcina Górskiego oraz jako Współwłaściciel w LTC Aquila Sp. z o.o. i Partner/Dyrektor ds. Postępowań Podatkowych w TAXEO Komorniczak & Wspólnicy. Wykładowca na SGH Warsaw School of Economics, w Wyższej Szkole Bankowej w Toruniu oraz w Akademii Leona Koźmińskiego. Doświadczenie eksperckie zdobywał doradzając przy transakcjach gospodarczych pod kątem ich konsekwencji prawnych oraz opodatkowania podatkami dochodowymi i VAT. Uczestniczył w przeglądach prawnych i podatkowych, sporządzał dokumentacje cen transferowych dla klientów z branży stalowej, ubezpieczeniowej, finansowej, IT oraz marketingowej. Posiada bogate, kilkunastoletnie doświadczenie doradcze oraz szkoleniowe z zakresu prawa podatkowego oraz postępowań sądowo-administracyjnych. Szkolił na rzecz instytucji finansowych (banków, zakładów ubezpieczeń, spółek leasingowych) oraz przeprowadził zajęcia indywidulane na zlecenia takich firm jak: Natur Produkt Pharma Sp. z o.o., Polish Airport Academy Sp. z o.o., Investa Sp. z o.o., RINGIER AXEL Springer PL, Polskie Zakłady Lotnicze Sp. z o.o., QIAGEN Business Services Sp. z o.o., Sewe Sp. z o.o., Green&Efficiency Services Real ES, ALBA Polska Sp. z o.o., Komatsu Poland Sp. z o.o., EURO-NET Sp. z o.o.

Marcin Pacyna – adwokat i doradca podatkowy. Ukończył studia prawnicze na Uniwersytecie Wrocławskim. Doświadczenie zdobywał w jednej z najlepszych wrocławskich Kancelarii Radców Prawnych, w której w latach 2002-2003 zajmował się prawem gospodarczym, w tym prawem działalności gospodarczej, prawem cywilnym oraz prawem podatkowym. Jest autorem wielu artykułów z zakresu prawa podatkowego publikowanych na łamach min. „Gazety Prawnej”, „Gazety Podatkowej”, „Biuletynu dla Służb Ekonomiczno-Finansowych”, „Poradnika VAT” czy też „Przeglądu Podatku dochodowego”. W 2012 r. Marcin Pacyna wraz z innymi doradcami podatkowymi został założycielem Grupy Doradców Podatkowych – spółki doradztwa podatkowego, angażującej w 100% polski kapitał, mającej na celu obsługę postępowań podatkowych większych przedsiębiorstw.

Anna Karczewska – doradca podatkowy; ukończyła Podyplomowe Studia Podatkowe oraz Podyplomowe Studia Międzynarodowych Strategii Podatkowych w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Doktorantka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie przygotowuje pracę doktorską poświęconą koncepcji oraz ewolucji pojęcia dochodu w ustawach podatkowych. Doświadczenia zawodowe zdobywała w pracy w aparacie skarbowym, Ministerstwie Finansów oraz sektorze prywatnym pracując jako tax manager w międzynarodowym holdingu czy dyrektor departamentu podatków bezpośrednich i międzynarodowych w kancelarii podatkowej. Od wielu lat prowadzi szkolenia z zakresu prawa i podatków (m.in. dla Krajowej Administracji Skarbowej z międzynarodowego prawa podatkowego oraz MDR). Wieloletnia wykładowczyni na podyplomowych studiach z zakresu prawa podatkowego w SGH. Uznany ekspert w zakresie polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego, prelegentka na konferencjach poświęconych zagadnieniem podatkowym. Członkini International Fiscal Association. Autorka i współautorka wielu publikacji z zakresu przepisów prawa i podatków..

Paweł Wójciak – doradca podatkowy (nr wpisu 10194), absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, członek – założyciel Stowarzyszenia Doktorantów i Doktorów Prawa Podatkowego, dysponuje wieloletnim doświadczeniem w praktyce doradczej realizowanej we współpracy z czołowymi polskimi firmami doradztwa podatkowego, w tym ponad 10-letnie doświadczenie trenerskie z zakresie problematyki prawa podatkowego. Specjalizuje się z tematyce podatków dochodowych z uwzględnieniem międzynarodowych aspektów opodatkowania. Posiada bogate doświadczenie w zakresie reprezentacji podatników w postępowaniach przed organami podatkowymi oraz sądami administracyjnymi.
PROGRAM KONFERENCJI*
DZIEŃ I
Zamkniecie roku 2025 – aspekty rachunkowe
przerwa powitalna
Magdalena Mirowska
I. Uproszczenia w rachunkowości:
- Kto może korzystać z uproszeń.
- Wady i zalety stosowanych uproszeń.
II. Błędy z lat ubiegłych – sposób prezentacji:
- Rodzaje błędów.
- Zasady korygowania błędów.
III. Weryfikacja danych szacunkowych na dzień bilansowy:
- Ustalenie danych szacunkowych.
- Weryfikacja danych szacunkowych.
przerwa kawowa
Magdalena Mirowska
IV. Ustalenie podatku odroczonego:
- Konieczność zmiany stawek amortyzacyjnych i ich wpływ na podatek odroczony.
- Naliczenie rezerw na świadczenia pracownicze.
V. Przekształcenie leasingu operacyjnego w leasing finansowy:
- Utrata prawa do uproszenia w prezentacji leasingu operacyjnego.
- Korekta kosztów z lat ubiegłych.
- Ewidencja księgowa bieżącego roku.
przerwa kawowa
Magdalena Mirowska
VI. Prezentacja otrzymanych dotacji w sprawozdaniu finansowym:
- Zasady ujmowania otrzymanych dotacji w przychodach.
- Ujęcie kosztów poniesionych w związku z otrzymanymi dotacjami.
VII. Korekta kosztów w związku z otrzymaniem rabatu:
- Moment korekty kosztów.
- Ewidencja otrzymanych rabatów.
- Ustalenie podatku odroczonego.
lunch
Michał Kołosowski
VIII. Zysk/ strata z działalności operacyjnej – omówienie korekty w rachunku przepływów pieniężnych:
- Zmiana stanu rzeczowych aktywów trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.
- Zmiana stanu inwestycji długoterminowych.
- Zmiana stanu inwestycji w nieruchomości oraz wartości niematerialne i prawne.
- Zmiana stanu inwestycji w długoterminowe i krótkoterminowe aktywa finansowe (bez środków pieniężnych i innych aktywów pieniężnych).
przerwa kawowa
Michał Kołosowski
IX. Utworzenie funduszu na cele inwestycyjne w ramach podziału zysku:
- Utworzenie funduszu.
- Wydatkowanie środków funduszu.
- Ewidencja księgowa funduszu.
- Konieczność naliczenie podatku odroczonego.
DZIEŃ II
Zamkniecie roku 2025 – aspekty podatku VAT i CIT, planowane zmiany na 2026 rok
przerwa powitalna
Mateusz Cedro
I. Korekta roczna VAT a zamknięcie roku 2025:
- Prewspółczynnik, wskaźnik proporcji, zmiana przeznaczenia środków – problemy praktyczne.
- Wpływ korekty rocznej na podatek dochodowy.
- SLIM VAT 3 – wyższy limit w systemie proporcji odliczania VAT.
II. Problematyczne obowiązki czynnych podatników VAT:
- JPK_VAT – zmiany i problemy ze strukturą logiczną.
- Błędy w rozliczeniu? – nowe warunki funkcjonowania sankcji.
- Procedura należytej staranności w VAT – czy istnieje ,,cudowne” rozwiązanie ograniczające odpowiedzialność?
przerwa kawowa
Mateusz Cedro
III. VAT w latach 2026/28 – planowane zmiany:
- Zwolnienie z obowiązku raportowania schematów podatkowych, jeśli uzgodnienie będzie się znajdować na tzw. białej liście.
- Zmiany podatkowe na niekorzyść uchwalane z 6-miesięcznym wyprzedzeniem – czy deregulacja wpłynie pozytywnie na podatników VAT?
- Złożenie deklaracji po rozpoczęciu kontroli celno-skarbowej – jak w praktyce zmieni się kontrola z zakresu VAT?
- Obowiązkowy split payment tylko do 28 lutego 2028 r.
IV. VAT w latach 2026/28 – planowane zmiany cd.:
- Pakiet ViDA – nowa reforma cyfrowa systemu VAT w Unii Europejskiej – efaktura w transakcjach wewnątrzwspólnotowych.
- Nowe zasady rozliczenia VAT od importu – zmiana dyrektywy VAT od 1.01.28.
- Roozszerzenie procedury OS.
- Likwidacja mechanizmu call-off stock?
przerwa kawowa
Marcin Pacyna
V. Krajowy System elektronicznych Faktur – ostatnie chwile na przygotowanie do nowych zasad fakturowania:
- Modele fakturowania w KSeF – transakcje B2B, B2C, transakcje międzynarodowe.
- Jak zorganizować na nowo obieg dokumentów w przedsiębiorstwie?
- Uwierzytelnienie a autoryzacja faktury w KSeF.
VI. KSeF – wybrane problemy praktyczne:
- Faktura ustruktyryzowana w 2026 r. na przykładach.
- Zasady wystawiania faktur w okresie awarii i KSeF i niedostępności systemu (offline).
- Korygowanie faktur VAT po 1.02.26/1.04.26.
lunch
Marcin Pacyna
VII. Minimalny CIT w zeznaniu za rok 2025 – sprawdzenie, czy występuje?
- Wyliczenie progu rentowności i straty – kiedy występują przesłanki do opodatkowania?
- Katalog wyłączeń – kto i kiedy nie musi zapłacić dodatkowego 10% zobowiązania?
- Rekalkulacja dochodowości.
VIII. Minimalny CIT w zeznaniu za rok 2025 – wyliczenie i deklarowanie:
- Podstawa opodatkowania w minimalnym CIT na przykładach – problemy praktyczne.
- Wpłata i odliczenie w kolejnych latach.
- Wypełnianie formularza.
przerwa kawowa
Marcin Pacyna
IX. CIT – Zamknięcie roku w fundacjach rodzinnych:
- Deklaracja CIT-8FR – ważne informacje.
- Czy w przypadku fundacji rodzinnej możliwe (konieczne) jest składanie również CIT-8?
- Przypadki, w których składa się CIT/F.
X. CIT – Zamknięcie roku w przypadku estońskiego CIT:
- Relacje między CIT-8, a CIT-8E.
- Praktyczne aspekty wypełniania załącznika CIT/EZ.
- Trudność w wypełnianiu pól deklaracji w przypadku zaliczek na poczet zysków i zysku.
DZIEŃ III
Zamkniecie roku 2025 – aspekty Podatku CIT, planowane zmiany na 2026 rok
przerwa powitalna
Paweł Wójciak
I. Zmiany CIT na 2026 rok:
- Samochody osobowe – nowe limity.
- Specjalne strefy ekonomiczne, Polska Strefa Inwestycji, podatkowe grupy kapitałowe, schematy podatkowe.
- Uchylenie obowiązku informowania o strategii podatkowej.
II. Spółka nieruchomościowa zamyka rok podatkowy:
- Pobór i wpłata zaliczki – na co zwrócić uwagę zamykając rok 2025?
- Roczny raport struktury własnościowej do Szefa KAS w praktyce.
przerwa kawowa
Paweł Wójciak
III. Przedmiot opodatkowania CIT w zeznaniu rocznym:
- Dochód z zysków kapitałowych i innych źródeł przychodów.
- Czego ni uwzględnia się przy ustalaniu dochodu – aspekty praktyczne.
- KUP bezpośrednio związanych z przychodami i innych niż koszty bezpośrednio związane z przychodami – jak zakwalifikować do odpowiedniego źródła przychodu?
IV. Podatek od przerzuconych dochodów w 2025 r. :
- Kiedy występują tzw. przerzucone dochody?
- Praktyczne problemy związane z ustaleniem podstawy opodatkowania.
przerwa kawowa
Anna Karczewska
V. Dokumentacja transakcji z podmiotami powiązanymi a zamknięcie roku 2025:
- Przygotowanie do sporządzenia tzw. dokumentacji cen transferowych.
- Korekta cen transferowych – jak przeprowadzić zmianę wysokości uzyskanych przychodów lub poniesionych kosztów uzyskania przychodów?
- TPR-C, CBC-P, CBC-R – wybrane problemy na przykładach praktycznych.
VI. Zagraniczna jednostka kontrolowana w zeznaniu rocznym:
- Zeznanie o wysokości dochodu z zagranicznej jednostki kontrolowanej i należnego podatku dochodowego – aspekty praktyczne.
- Mechanizm opodatkowania i warunki do zastosowania CFC.
lunch
Anna Karczewska
VII. JPK_CIT za 2025:
- JPK_KR_PD – elektroniczne księgi rachunkowe i raportowanie do US
- JPK_ST_KR – ewidencja środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych na dany rok
- Zasady i terminy raportowania nowych struktur logicznych w podatku dochodowym od osób prawnych.
VIII. Podatek od nieruchomości komercyjnych za 2025:
- Podatek dochodowy od przychodu ze środka trwałego będącego budynkiem – kwalifikacja przedmiotu opodatkowania.
- Praktyczne problemy związane z ustaleniem podstawy opodatkowania.
przerwa kawowa
Anna Karczewska
IX. Zamknięcie roku a wybrane ulgi i darowizny w CIT w świetle najnowszego orzecznictwa:
- Darowizny jako mechanizm odliczenia od podstawy opodatkowania.
- Ulga B+R i na innowacyjnych pracowników.
- Ulga na prototyp.
- Ulga konsolidacyjna.
X. Zamknięcie roku a wybrane ulgi i darowizny w CIT w świetle najnowszego orzecznictwa cd.
- Ulga na ekspansję.
- Ulga sponsoringowa.
- Ulga na robotyzację.
- Ulga dla przedsiębiorców zatrudniających żołnierzy WOT.
*w związku z pracami legislacyjnymi program może ulec zmianie
CO OTRZYMUJESZ DODATKOWO?
Powitalna paczka niespodzianek
Bilet do teatru
Bezpłatny dostęp do platformy edukacyjnej
Informacje organizacyjne
Koszt uczestnictwa w trzech dniach konferencji: 2890 zł + 23% VAT
Koszt uczestnictwa w jednym dniu konferencji: 1090 zł + 23% VAT
Cena obejmuje:
Norbert Saks
22 208 28 85
norbert.saks@adnakademia.pl
Joanna Domaszewska
22 208 28 28
joanna.domaszewska@adnakademia.pl