Nowoczesne Przywództwo 3.0 – buduj swoją pozycję lidera
Kategoria: Menedżerskie, Szkolenia biznesowe
Przywództwo jest najbardziej zaawansowaną rolą współpracy z ludźmi, jaką może przyjąć organizacja. Zapraszamy do wspólnej, aktywnej pracy i rozwijania swoich kompetencji zarządzania – tym razem w obszarze: stymulowania innowacyjności, wspierania rozwoju i kształtowania właściwej postawy. Szkolenie wprowadza w najnowsze trendy w temacie przywództwa jako metody budowania zaangażowania pracowników. Jego zakres jest odpowiedzią na zmiany zachodzące w na rynkach biznesowych. Wprowadza termin VUCA i zarządzanie ryzykiem uwzględniające ryzyko czarnych łabędzi. Mówi o nowoczesnych strukturach firm macierzowej krosowej, podkreśla istotę budowania zaufania w organizacji. Wprowadza w świat zwinnego zarządzania zespołami i model samozarządzających się zespołów. Definiuje przywództwo w płaszczyźnie autorytetu i wspierania pracowników. Lider wychodzi z roli szefa, który zarządza i przyjmuje rolę inspiratora i wizjonera.
Szkolenie jednocześnie wspaniale odpowiada potrzebom kierowników już posiadających pewne doświadczenie. Porządkuje wiedzę oraz daje wiele praktycznych odpowiedzi na stawiane pytania. Wymaga dużej samoświadomości lidera, który wie, że aby przewodzić ludziom, samemu trzeba być w procesie nieustannego rozwoju, otwartości na zmiany, oraz poczucia odpowiedzialności za wspólną pracę.
„Mierny nauczyciel mówi. Dobry – tłumaczy. Znakomity – daje przykłady. Wielki – inspiruje!”
Doskonalenie się w pełnieniu roli lidera w organizacji. Pokazanie najbardziej nowoczesnej i skutecznej formy współpracy liderskiej z doświadczonymi zespołami. Uczestnicy będą mogli przyjrzeć się sobie pod kątem możliwości rozwijania się w roli inspirującego przywódcy. Spotkanie będzie okazją do wymiany doświadczeń i bogatej autodiagnozy własnego podejścia do kwestii przywództwa, zmiany, innowacyjności i rozwoju innych. Dostarczy konkretnych wskazówek i narzędzi rozwoju kompetencji przewodzenia innym z uwzględnieniem dopasowania stylu przewodzenia do aktualnej sytuacji rozwoju firmy, jej kultury organizacyjnej oraz sytuacji rynkowej.
Uczestnicy będą potrafili:
• świadomie rozwijać własny styl liderski responsywny do zmian w otoczeniu organizacji,
• elastycznie dopasowywać styl komunikacji i styl w świecie VUCA,
• motywować pracowników bez niszczenia „ducha zespołu”,
• rozumieć zasady tworzenia różnorodnych struktur organizacji, w tym macierzowe i crossowe,
• stosować zasady zapobiegające dysfunkcjom pracy zespołowej,
• budować autorytet nieformalny lidera, vs metoda Bertrama Ravena
• wdrażać zasady zarządzania AGILE,
• wspierać pracowników metodami coachingowymi i mentoringowymi budując ich zaangażowanie.
• jak utrzymać motywację i zaangażowanie pracowników w sytuacjach trudnych?
• jak pokonać opór pracowników?
• jakie ryzyko ponosi Menedżer kierując zespołem i jaka jest jego rola?
• psychologia zmiany – szansa a może konieczność?
Szkolenie przeznaczone jest dla liderów z co najmniej kilkuletnim doświadczeniem w zarządzaniu zespołem, dla osób świadomych i otwartych na być może całkowite przeformułowanie dotychczasowego stylu zarządzania. Dla liderów, którym zależy aby ich zespół osiągał lepsze rezultaty poprzez inny, bardziej coachingowy i wspierający styl zarządzania.
Szkolenie ma character warsztatowy a najważniejszym elementem jest praktyczny trening. Prowadzone jest metodą coachingowo-warsztatową z wykorzystaniem autorskich i nowoczesnych technik. Wykorzystane zostaną: dyskusja, ćwiczenia grupowe, burza mózgów, analiza typowych i specyficznych sytuacji zaczerpniętych z doświadczeń trenera oraz Uczestników, obserwacje, sesje coachingowe, feedback, role playing, enerigizery.
Kamila Karczewska – certyfikowany trener biznesu, certyfikowany coach i trener mentalny, wykładowca na UE we Wrocławiu. Facylitator Access Consciousness Bars. Współpracuje z klientami biznesowymi i indywidualnymi, jako konsultant, trener szkoleniowy i coach w obszarze rozwoju osobistego i wzmacniania pozycji rynkowej firm, również poprzez szkolenia i podwyższanie kompetencji pracowników. Swoje szkolenia prowadzi w oparciu o proces szkoleniowy zawierający elementy treningu mentalnego i accelerated learning, dzięki którym uczestnicy już od samego początku są zaangażowani i skoncentrowani na wyzwaniach z którymi na co dzień się spotykają, a podczas całego procesu dostają wszystkie odpowiedzi na pytania z którymi przyszli. Specjalizuje się w szkoleniach z obszarów: przywództwa zarządzania i budowania zespołów, komunikacji i asertywności, profesjonalnej obsługi trudnego klienta z elementami postawy i komunikacji asertywnej, zarządzania stresem, zarządzania czasem, access consciousness – pracy z uwalnianiem trudnych emocji i stresu. 12 letnie doświadczenie zawodowe zdobyła pracując na stanowiskach menedżerskich w średnich i dużych przedsiębiorstwach. Kompetencji związanych z rozwojem i efektywnością osobistą uczyła się na polskich uczelniach, a także na seminariach i warsztatach u światowej sławy trenerów: AnthonyRobbins, Brian Tracy, John Maxwell, Bob Proctor. Podczas 8 letniej pracy trenerskiej przeszkoliła ponad 4.000 osób.
Anna Gąsiorowska – praktyk, mentor, coach, windykator, trener najlepszych negocjatorów w Polsce i Europie. Posiada 30 letnie doświadczenie w zarządzaniu I sprzedaży. W wieku 24 lat została Dyrektorem ds. Windykacji, Kontroli Kredytowej i Prokurentem. Zarządzała należnościami 16 spółek Grupy Kronospan w Polsce, a także pracą działów Grupy w Europie Zachodniej i Wschodniej. Od lat wspiera firmy, przedsiębiorców i osoby prywatne w etycznym odzyskiwaniu pieniędzy, przeprowadzaniu skutecznych negocjacji z kontrahentami oraz usprawnianiu komunikacji. Szkoli zespoły sprzedażowe, zakupowe, właścicieli, prezesów, księgowe i pracowników produkcji. Uczy jak rozmawiać budując relacje i przede wszystkim pokazuje, jak oddzielić emocje od problemu. Skuteczne egzekwowanie to dzisiaj cenna umiejętność, która swoje odzwierciedlenie ma w każdym sektorze firmy. Uczy, jak przeprowadzać trudne rozmowy, zarówno z klientami, jak i współpracownikami. Jest wielokrotną medalistką i Mistrzynią̨ Polski, Mistrzynią Europy i Vice Mistrzynią Świata Kettlebell sport. Trener z wieloletnim doświadczeniem i pasją. Od lat zajmuje się̨ również nowoczesną dietetyką, psychologią, coachingiem i treningiem mentalnym. Jej zdaniem, człowiek do szczęścia potrzebuje zarówno ciągłego rozwoju zawodowego, doskonalenia swoich kompetencji w pracy, ale także rozwoju fizycznego.
Marek Pietkiewicz – certyfikowany trener, praktyk z zakresu Zarządzania Zasobami Ludzkimi, w tym zarządzania zmianą, zarządzania czasem, zarządzania konfliktami. Specjalista w zakresie kształtowania umiejętności miękkich m.in. komunikacji interpersonalnej, budowania zespołów, pracy zespołowej, motywacji, delegowania zadań i bycia liderem. Wykładowca Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu i Uniwersytecie Ekonomicznym, prelegent i moderator kilkudziesięciu konferencji. Pasjonat i Instruktor windsurfingu i narciarstwa zjazdowego. Menedżer z ponad 25-letnią praktyką w zakresie budowania i zarządzania oraz szkolenia dużych grup pracowniczych, zespołów sprzedażowych (kanały sprzedaży bezpośredniej, pośredniej, call center, pracowników sieci franchisingowej) w sektorze finansowym, edukacyjnym, budowlanym oraz IT. Członek zarządów spółek i rady nadzorczej. Od 2006 roku jako trener/coach dzieli się swoim doświadczeniem i spostrzeżeniami, tak aby uczestnicy nie tylko zgłębili tajniki wiedzy – co robić i dlaczego? ale przede wszystkim nabyli umiejętności – jak to robić? Efektem są zmiany w kontekście rozwoju osobistego i kształtowania umiejętności oraz nawyków dobrego sprzedawcy oraz dobrego menadżera. Jest zwolennikiem sprawdzonej i bardzo skutecznej Teorii Ograniczeń (TOC – Theory of Constraints). W pracy kieruje się również zasadami Lean Management. Poprzez odpowiednie sesje treningowe pomaga w budowaniu świadomości własnych atutów, nabyciu i rozwoju pożądanych nawyków, odkryciu czynników dotąd nieświadomych a mających istotne znaczenia, wpływ na nasz czy organizacji sukces. Podczas szkoleń/coachingów kieruje się zasadą, iż współczesny trener powinien przedstawić dobre praktyki, wskazać ścieżki skutecznego działania potęgujące postawę pewności siebie, optymizmu i entuzjazmu – dziś tak często deficytowe i zarazem pożądane.
*Szkolenie będzie prowadził jeden dedykowany trener.
1. Trening mentalny:
• Samokoncept i wizja przywódcy. Jak chcę siebie postrzegać i kim chcę być dla mojego zespołu?
• Budowanie wewnętrznej siły i odporności psychicznej
• Emocjonalny detoks czyli jak przywódca dba o swoją mentalną równowagę
2. Lider w obliczu nieustających zmian – przywództwo w świecie VUCA:
• Jak mówić o zmianach i przygotować do nich zespół
• 5 dysfunkcji zespołu wg P. Lencionego
• Komunikacja sytuacyjna wg F von Thuna
3. Autorytet lidera 3.0:
• Expose szefa- kiedy i o czym mówić, jaką postawę przyjąć (wartości, zasady, oczekiwania wobec zespołu), by zdobyć zaufanie i pole do efektywnej pracy
• Jak zarządzać dotychczasowymi koleżankami/kolegami z zespołu w wyniku awansu wewnętrznego, by zbudować nową, zdrową relacje
• Jak wzmacniać swoją pozycję lidera na co dzień?
• Koncentracja na wspólnym celu.
4. Przywództwo i coaching:
• Koncepcja samozarządzających się zespołów-turkusowe organizacje
• Przywództwo sytuacyjne Blancharda – jako skuteczny model zarządzania
• Organizacja jako system naczyń połączonych, czyli komunikacja międzyzespołowa w firmie metoda Zawiszy
• Metody/techniki wspierające samodzielność zespołu
• Jak poprowadzić rozmowę coachingową, bazując na 2 najważniejszych motywatorach?
• Jak wspierać pracowników, wykorzystując narzędzia: feedback i feedforward?
• Prowadzenie rozmowy coachingowej GROW
5. 4 kluczowe role przywódcy:
• Coach – zna i wykorzystuje silne strony swoich ludzi, pracując na ich potencjałach
• Wizjoner – inspiruje i wyznacza kierunek działań, mając wizję, która przyciąga najlepszych ludzi do swojego zespołu
• Strateg – przenosi wizję w rzeczywistość, tworząc systemy i warunki do rozwiązywania problemów i osiągania lepszych rezultatów,
• Uczeń – wciąż się rozwija i zgłębia wiedzę by nadążyć lub wyprzedzić nieuniknione zmiany, stając się wzorem i inspiracją do naśladowania
6. Motywowanie pracowników jako narzędzie efektywnego działania zespołu:
• Prawa motywacji wg danego
• Piramida potrzeb i wartości zespołu
• Dwuczynnikowa teoria Herzberga
7. Analiza transakcyjna E. Berna w skutecznej komunikacji zespołowej?
• postawa asertywna w komunikacji.
• sztuka osiągania celów poprzez skuteczne ich komunikowanie
8. Konflikty w zespole – jak im zapobiegać lub skutecznie je rozwiązywać?
• Organizowanie skutecznych spotkań i narad zespołowych
• Rozmowa wspierająca vs dyscyplinująca
• Narzędzia wspierające efektywne działania w zespole – Kodeks Zespołu
*Program chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, powielanie i wykorzystywanie części lub całości informacji, programów zawartych w ofercie ADN Akademii w formie elektronicznej lub innej bez zgody autora zabronione

Cena: 2190 zł + 23% VAT
Cena obejmuje:
• dostęp do platformy szkoleniowej na okres 6 miesięcy
• uczestnictwo w zajęciach
• materiały szkoleniowe
• przerwy kawowe
• lunch
• certyfikat
Miejsce i godziny zajęć
Godziny zajęć: 10:00 – 16:30
Miejsce zajęć: centrum w/w miast
Masz pytania? Chętnie odpowiemy.
Anna Niedziółka
22 208 28 26
anna.niedziolka@adnakademia.pl
Monika Sokołowska
22 162 78 24
monika.sokolowska@adnakademia.pl