Krajowy System e-Faktur (KSeF) – audyt, wdrożenie wraz z testami poprawności działania systemu

Cena: 1590 zł + 23% VAT

Kategoria: ,

Czas trwania: 2 dni
Cena: 1590 zł + 23% VAT
Szczegółowy plan
Prowadzący szkolenie

Magdalena Górecka – posiada wieloletnie doświadczenie zdobyte przy eksploatacji i wdrażaniu systemu KSI ZUS oraz tworzeniu, modernizacji i rozbudowie systemów produkcyjnych i użytkowych. Specjalizuje się w projektowaniu i wdrażaniu systemów informatycznych, integracji systemów z oprogramowaniem klasy ERP, oraz projektowaniu i obsłudze baz danych. Od 2016 r. współpracuje z kancelarią GWW w zespole e-podatków w zakresie tworzenia narzędzi do obsługi plików JPK. Od 2023 współtworzy zespół Tax Insight w ramach którego odpowiedzialna jest między innymi za: realizacją projektów JPK i KSEF u naszych klientów – przeprowadzanie audytów gotowości, przygotowywanie rekomendacji i projektów rozwiązań, wdrożenia systemów pośrednich, wsparcie klientów przy wdrożeniu JPK oraz KSEF dla danych pochodzących z systemów własnych klienta lub rozwiązań innych dostawców, analizą wymagań oraz opracowaniem materiałów umożliwiających tworzenie narzędzi służących do obsługi i analizy plików JPK oraz systemu obsługującego faktury KSEF, analizą danych oraz plików JPK naszych klientów, tworzeniem rozwiązań IT związanych z innymi obszarami prawa podatkowego. Jest absolwentką Wojskowej Akademii Technicznej, Wydział Cybernetyki, kierunek Systemy Informatyczne. Ukończyła również studia podyplomowe w Szkole Głównej Handlowej, kierunek: Strategia, Projektowanie, Integracja.

Karla Pejko – radca prawny, specjalizuje się w automatyzacji procesów raportowania podatkowego oraz bieżącym doradztwie podatkowym. Aktywnie uczestniczy we wdrażaniu nowoczesnych rozwiązań informatycznych, które wspierają procesy rozliczeń i raportowania, w tym w obszarach JPK VAT, elektronicznych ksiąg rachunkowych i e-fakturowania (KSeF). Wspiera firmy w analizie procesów, identyfikacji ryzyk oraz dostosowywaniu systemów finansowo-księgowych do obowiązujących regulacji. Posiada praktyczne doświadczenie w projektach łączących podatki, rachunkowość i technologię – zarówno od strony prawnej, jak i funkcjonalnej. Bierze udział w projektowaniu założeń wdrożeniowych, przygotowywaniu dokumentacji procesowej, walidacji zgodności danych oraz opracowywaniu rozwiązań automatyzujących raportowanie podatkowe. Absolwentka prawa oraz ekonomii na kierunku rachunkowość i finanse przedsiębiorstw w Białymstoku. Aplikację radcowską odbyła w Warszawie, gdzie w 2021 r. uzyskała uprawnienia zawodowe. W ramach Tax Insight Karla kieruje również zespołem AI, który kreuje nowoczesne moduły wchodzące w skład narzędzi informatycznych dostarczanych przez Tax Insight.

Rafał Mularczyk – współtwórca i założyciel Tax Insight. Odpowiedzialny za koncepcje produktową i technologiczną. Posiada ponad 20 letnie doświadczenie, które zdobywał realizując projekty informatyczne dla Komisji Europejskiej, Ministerstwa Rozwoju Regionalnego oraz dla firm komercyjnych z branży odzieżowej i budowlanej. Od lat specjalizuje się w budowie i wdrożeniach elektronicznych narzędzi wspomagających obsługę podatków pośrednich, automatyzacji procesów podatkowych oraz JPK. Bez wątpienia jeden z najlepszych specjalistów zajmujących się obecnie KSEF w Polsce, który posiada unikalne kompetencje z zakresu zarówno informatycznego, jak również merytorycznego zdobyte w ramach realnych wdrożeń. Realizował, z sukcesem, i realizuje projekty wdrożeniowe KSEF dla największych grup kapitałowych w branżach: Telekomunikacja, Budownictwo, Automotive, Farmacja, Logistyka Ubezpieczenia.
W Tax Insight kieruje zespołem projektowo – analitycznym oraz wdrożeniowym. Poza rozwiązaniem KSEF projektował i wdrażał rozwiązania informatyczne w zakresie: Podatku VAT, podatku od nieruchomości, Grup VAT, Podatku CIT, Elektornizacji Sprawozdań Finansowych.

Cel szkolenia

Szkolenie ma na celu kompleksowe omówienie zasad funkcjonowania Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) w kontekście nadchodzących zmian w 2025 roku, ze szczególnym uwzględnieniem praktycznych wyzwań związanych z wdrożeniem systemu. Uczestnicy poznają nowe obowiązki wynikające z obowiązkowego KSeF, dowiedzą się, jak prawidłowo wystawiać i odbierać faktury ustrukturyzowane, oraz jak dostosować procesy wewnętrzne do nowych wymogów. Zajęcia zilustrowane będą praktycznymi przykładami i case studies, opartymi na doświadczeniach ekspertów i praktyków w zakresie podatków i systemów cyfrowych. W ciągu dwóch dni szkolenia uczestnicy pozyskają praktyczną wiedzę i zapoznają się z realnymi przykładami opisującymi całość wdrożenia od zaplanowania procesu wdrożenia po jego podsumowanie i rozliczenie. Szkolący posiadają głęboką i rzetelną wiedzę, którą pozyskali w ramach realizacji konkretnych wdrożeń KSEF w przedsiębiorstwach w Polsce.

Program szkolenia

Program szkolenia podzielony zostanie na moduły. Pierwszy dzień rozpocznie się od wprowadzenia do KSEF, omówiony zostanie zakres wdrożenia, audyt wstępny i zaprezentowany będzie proces wdrożenia. Drugiego dnia szkolenie skupi się na wyborze narzędzia, analizie wdrożeniowej i samym wdrożeniu wraz z testami poprawności działania systemu. Bardzo ważnym elementem będzie tez prezentacja konkretnego narzędzia jego działania i obsługi.
Oba dni zakończone będą sesją Q&A w trakcie której uczestnicy szkoleni będą mieli szansę uzyskać odpowiedzi dotyczące wprowadzenia KSEF w ramach swoich firm.

DZIEŃ I
Przygotowanie wdrożenia i audyt

I. Wprowadzenie do KSEF:

1. Czym jest KSEF – cele i założenia systemu.

2. Ramy prawne, terminy wdrożenia i obowiązki podatników.

3. Sankcje za naruszenie przepisów dotyczących KSeF.

4. Status wdrożenia KSeF w Polsce – aktualna sytuacja i plany.

5. Faktura ustrukturyzowana:
a. Struktura XML – przegląd aktualnej wersji schemy.
b. Zmiany w wersji FA(3) – propozycje i wyzwania.
c. Co dalej z fakturami papierowymi?

6. Korzyści dla MŚP:
a. Automatyzacja procesów księgowych.
b. Oszczędność czasu.
c. Lepsze raportowanie i analiza danych.

II. Zakres wdrożenia KSeF – wpływ na organizację:

1. Obszary objęte wdrożeniem:
a. Systemy CRM.
b. Systemy fakturujące.
c. Biling usług.
d. Systemy logistyczne.
e. Działy finansowo-księgowe.
f. Narzędzia zewnętrzne – kiedy i czy warto ?
g. Rola firm doradczych i integratorów.
h. Peppol – co to jest i czy warto wdrożyć „przy okazji”

III. Audyt wstępny procesów fakturowania:

1. Mapowanie i dokumentowanie procesów:
a. Identyfikacja procesów obiegu dokumentów.
b. Wskazanie kluczowych procesów i ich właścicieli.

2. Typowe problemy organizacyjne i procesowe:
a. Ręczne wprowadzanie danych.
b. Prowizoryczne rozwiązania (excel, emaile).

3. Brak spójnych zasad dotyczących momentu wystawiania faktur.

4. Błędne lub brakujące faktury.

5. Duplikacja numeracji lub niespójność miedzy systemami księgowymi.

6. Checklista audytowa – podstawowa prognoza:
a. Liczba faktur miesięcznie.
b. Liczba kontrahentów.
c. Obsługiwane formaty i kanały.
d. Wykorzystywane formaty i ich możliwości integracji z KSeF.

7. Matryca audytowa i raport z audytu:
a. Identyfikacja danych wymaganych dla KSeF i ich źródeł.
b. Weryfikacja kompletności, formatu i jakości danych.
c. Diagnoza obszarów wymagających dostosowania.
d. Rekomendacje zmian organizacyjnych i systemowych.

8. Dokumentacja:
a. Raport po audytowy (zestawienie ustaleń, poziom zgodności, ryzyka).

IV. Podsumowanie i plany działań (checklista wdrożenia):

1. Uporządkowanie wniosków z audytu:
a. Ocena gotowości organizacyjnej, procesowej i technicznej.
b. Identyfikacja luk i priorytetów.

2. Stworzenie wewnętrznej checklisty działań po wdrożeniu KSeF:
a. Etapy realizacji.
b. Podział odpowiedzialności (księgowość, IT, zarząd).
c. Szacunkowe terminy/harmonogram.
d. Dokumentacja po audytowa jako podstawa planu projektu wdrożeniowego.
e. Rekomendowane działania „na już”, „do testów” i „na ostatni etap”.

V. Praktyka wdrożenia w średnim i dużym przedsiębiorstwie:

1. Harmonogram projektu:
a. Etapy:
• Audyt.
• Projektowanie zmian.
• Testy.
• Pilotaż.
• Produkcja.
b. Czas trwania – realia vs oczekiwania.

2. Cele wdrożenia:
a. Spełnienie wymogów ustawowych.
b. Minimalizacja ryzyk podatkowych.
c. Automatyzacja i eliminacja ręcznych operacji.
d. Spójność danych i lepsze raportowanie.

3. Organizacja projektu:
a. Zespół projektowy.
b. Współpraca z dostawcami innych systemów.
c. Koordynator KSeF po stronie firmy.
d. Komunikacja z zarządem i użytkownikami.

VI. SESJA Q&A.

DZIEŃ II
Analiza, wdrożenie i obsługa

I. Wybór narzędzia.

II. Analiza wdrożeniowa.

III. Wdrożenie:

1. Przebieg wdrożenia.

2. Konfiguracja narzędzia:
a. Instalacja.
b. Podłączenie do API KSeF.
c. Konfiguracja uprawnień.

IV. Testowanie i rozwiązywanie problemów:

1. Scenariusze testowe.

2. Najczęstsze problemy.

3. Dobre praktyki.

V. Praktyczna obsługa narzędzia Tax Insight KSeF.

VI. Q&A Podsumowanie szkolenia

Informacje organizacyjne

Cena: 1590 zł + 23% VAT

Cena obejmuje:

• dostęp do platformy szkoleniowej na okres 6 miesięcy
• uczestnictwo w zajęciach
• materiały szkoleniowe
• przerwy kawowe
• lunch
• certyfikat

Miejsce i godziny zajęć

Miejsce zajęć: centrum w/w miasta

Godziny zajęć: 10:00 – 15:30

Masz pytania? Chętnie odpowiemy.

Norbert Saks
22 208 28 85
norbert.saks@adnakademia.pl

Joanna Domaszewska
22 208 28 28
joanna.domaszewska@adnakademia.pl

Partner merytoryczny

Dostępne terminy
25-06-202526-06-2025Warszawa

Zaufali nam: