Neurokomunikacja w biznesie – trenuj mózg, by przekonywać skutecznie
Kategoria: Efektywność osobista, Sprzedaż/Obsługa Klienta, Szkolenia biznesowe
Wykorzystaj wiedzę o mózgu do tworzenia przekonujących komunikatów i stwórz w odbiorcach reakcje, jakich pragniesz!
Nie od dziś wiadomo, że indywidualne umiejętności komunikacyjne przekładają się nie tylko na jakość relacji międzyludzkich, ale także na efekty pracy. Dlatego praktyczna znajomość psychologicznych aspektów komunikacji międzyludzkiej jest niezwykle przydatna, jeśli chcemy świadomie budować relacje i w życiu prywatnym i zawodowym.
Warsztat to rozwiązanie dla osób, które chcą:
• poukładać sobie intuicyjną wiedzę,
• zapoznać się z nową wiedzą z zakresu biochemii mózgu i jego roli w komunikacji,
• przećwiczyć techniki efektywnej komunikacji w praktyce,
• zderzyć swoje pytania z doświadczeniem praktyka,
• przećwiczyć warsztatowo umiejętności związane z udzielaniem informacji zwrotnej i delegowaniem nie tylko zadań, ale także odpowiedzialności.
Celem szkolenia jest wyposażenie Uczestników w wiedzę i umiejętności z zakresu neuronauki i psychologii komunikacji, które pozwolą świadomie budować relacje, skutecznie komunikować się w różnych sytuacjach oraz zarządzać emocjami i stresem podczas rozmów – zarówno w pracy, jak i w życiu prywatnym.
Podczas szkolenia:
• Nauczysz się rozpoznawać neurolingwistyczne wzorce komunikacyjne – własne i Twoich rozmówców.
• Dowiesz się, jak stres wpływa na rozumienie intencji komunikatu.
• Poznasz sposoby samoregulacji emocjonalnej i skutecznego radzenia sobie ze stresem.
• Poznasz słowa-klucze, które otwierają niejedne drzwi w relacjach międzyludzkich.
• Zmienisz myślenie o „trudnych klientach”, stosując nowe techniki komunikacji.
• Dowiesz się, jak radzić sobie z krytykiem wewnętrznym.
• Poznasz sposoby na łagodzenie konfliktów i radzenie sobie z agresją słowną.
• Przećwiczysz nową wiedzę w praktyce podczas ćwiczeń warsztatowych.
To szkolenie jest dla Ciebie, jeśli:
• masz potrzebę wyjścia ze swojego „grajdołka” i poszerzenia horyzontów,
• chcesz zgłębić wiedzę z obszaru neuroscience, biochemii mózgu i psychologicznych aspektów skutecznej komunikacji,
• chcesz wznieść swoje świadome kompetencje komunikacyjne na wyższy poziom i rozumieć intencje rozmówców „między wierszami”,
• chcesz nauczyć się rozpoznawać wzorce komunikacyjne i słowa-klucze,
• szukasz sposobu na rozmowę z tzw. „trudnym klientem” i zwiększenie własnej siły oddziaływania podczas rozmów biznesowych lub negocjacji,
• chcesz zwiększyć swoją asertywność, siłę oddziaływania i poczucie wpływu,
• szukasz rozwiązań i narzędzi opartych na praktycznym doświadczeniu, a nie teorii,
• widzisz potrzebę zmiany utartych schematów w komunikowaniu się z zespołem lub bliskimi.
Szkolenie jest prowadzone w formie aktywnych warsztatów. Skoncentrowane jest na przekazaniu i przećwiczeniu konkretnych narzędzi. Dużo ćwiczeń i badań, case studies, w taki sposób, aby każdy Uczestnik mógł wykorzystać nową wiedzę w obszarze doskonalenia swoich własnych strategii neurokomunikacyjnych.
1. Neurokomunikacja a biochemia mózgu:
• Indywidualna metafora komunikacyjna – ćwiczenie
• Bilans otwarcia indywidualnego stylu komunikacji – mocne strony i obszary do rozwoju,
• Rola mapy świata w komunikacji
• Tworzenie predykcji – założeń komunikacyjnych
• Jak słowa i myśli wpływają na reakcje w ciele – ćwiczenie
• Biochemia a tryb pracy mózgu – hormony i neuroprzekaźniki,
• Mózg w trybie nauki i obrony – wpływ pobudzenia na rozmowę
• Jakie komunikaty lubi nasz mózg – 4 zasady komunikatów przyjaznych dla mózgu
• Przestrzeń pomiędzy bodźcem a reakcją wg V. Frankla – ćwiczenie
2. Różnorodność i inkluzywność w komunikacji:
• Rola i efekt pierwszego wrażenia
• Rola zaufania
• Poczucie własnej wartości i pętla ofiary w procesie komunikacji
• Społeczne potrzeby mózgu i ich znaczenie przy powstawaniu konfliktów
• Etykietowanie
• Indywidualne predyspozycje postrzegania świata – ćwiczenie
• Reakcje na komunikaty i bodźce wg C.G. Junga
• Wartości osobiste i model Diltsa w praktyce – ćwiczenie
• Komunikacja inkluzywna i wykluczająca – ćwiczenie
3. Rola wzorców komunikacyjnych w budowaniu relacji i zarządzaniu:
• Neurolingwistyczne wzorce komunikacyjne i systemy reprezentacji – ćwiczenie
• Słowa – klucze – rozpoznawanie i wykorzystanie w praktyce
• Niewerbalne aspekty komunikacji i odkrywanie systemu reprezentacji rozmówcy – ćwiczenie
• Filary komunikacji interpersonalnej
• Co buduje relacje? – ćwiczenie
• Rapport – co pomaga, gdy jest trudno?
• Krytyk wewnętrzny – jak sobie z nim radzić?
• Sekrety skutecznych technik komunikacyjnych, komunikaty włączające i wykluczające – ćwiczenie
• Techniki lingwistyczne radzenia sobie z trudnym klientem, agresją i emocjami rozmówcy – ćwiczenie
• Asertywna komunikacja – czym jest, a czym nie jest?
4. Podsumowanie – omówienie indywidualnych wyzwań Uczestników.

Cena: 1890 zł + 23% VAT
Cena obejmuje:
• dostęp do platformy szkoleniowej na okres 6 miesięcy
• uczestnictwo w zajęciach
• materiały szkoleniowe
• przerwy kawowe
• lunch
• certyfikat
Miejsce i godziny zajęć
Godziny zajęć: 10:00 – 16:00
Miejsce zajęć: centrum w/w miast
Masz pytania? Chętnie odpowiemy.
Monika Sokołowska
22 162 78 24 | 517 263 125
monika.sokolowska@adnakademia.pl
Anna Niedziółka
22 208 28 45 | 508 724 336
anna.niedziolka@adnakademia.pl