First Time Manager – pierwsze kroki w roli menedżera

Cena: 1890 zł + 23% VAT

Kategoria: ,

Czas trwania: 2 dni
Cena: 1890 zł + 23% VAT
Szczegółowy plan
Cel szkolenia

Przygotowanie nowych menedżerów do pełnienia roli kierowniczej w organizacji oraz świadome zaplanowanie i budowanie przez nich, ich własnej roli managerskiej i wizji zespołu. Wsparcie w rozwijaniu kluczowych kompetencji menedżerskich i dostarczenie praktycznych narzędzi do skutecznego zarządzania zespołem i komunikowania się.

Adresaci szkolenia

Szkolenie skierowane jest do:
• menedżerów z niewielkim doświadczeniem liderskim,
• osób przygotowujących się do objęcia pierwszej roli kierowniczej,
• nowo mianowanych menedżerów z tytułu awansu wewnętrznego,
• liderów zespołów projektowych i specjalistów przejmujących odpowiedzialność za pracę innych,
• osób, które nigdy wcześniej nie zarządzały zespołem lub mają niewielkie doświadczenie, bez formalnego przygotowania do tej roli.

Korzyści ze szkolenia

Po szkoleniu Uczestnicy:
• uświadomią sobie rolę, odpowiedzialność i kluczowe kompetencje lidera w kontekście wyzwań codziennej pracy menedżerskiej,
• zrozumieją rolę nowoczesnego lidera oraz zakres jego odpowiedzialności i wyzwań,
• dowiedzą się, jak budować autorytet i relacje w zespole,
• zdobędą wiedzę z zakresu delegowania, motywowania, wyznaczania celów i prowadzenia rozmów menedżerskich,
• nauczą się kontraktować zasady współpracy i wygłaszać expose menedżerskie,
• nauczą się skutecznie delegować zadania, udzielać feedback menedżerski, prowadzić trudne rozmowy, rozmowy oceniające i rozwojowe,
• zbudują pewność siebie w nowej roli, przejdą od bycia ekspertem do lidera,
• rozwiną świadomość wpływu i odpowiedzialności menedżera na zespół i organizację,
• nauczą się budować zaufanie i autorytet w sposób autentyczny i zgodny ze sobą,
• rozwiną postawę otwartości, empatii i elastyczności wobec różnorodności zespołu,
• zyskają gotowość do systematycznego rozwoju swoich kompetencji przywódczych i stosowania ich w codziennej pracy.

Metodyka szkolenia

Warsztat skoncentrowany na przekazaniu i przećwiczeniu konkretnych narzędzi wspierających umiejętności zarządcze. Szkolenie łączy min teorii z maximum praktyki, zapewniając nowym menedżerom narzędzia i umiejętności potrzebne do efektywnego zarządzania zespołem. Warsztat oparty na aktywnościach praktycznych, case studies, dyskusjach i obserwacjach, feedbacku, pełnym zaangażowaniu, wymianie doświadczeń Uczestników.

Trener

Magdalena Górecka – Certyfikowana Trenerka Biznesu i Menedżerka ds. Szkoleń w ADN Akademia. Certyfikowana trenerka biznesu, specjalistka w zakresie kompetencji miękkich i sprzedażowych, praktyk biznesu z 28-letnim doświadczeniem.
Ukończyła certyfikowane programy i szkolenia biznesowe, między innymi: Profesjonalny Trener- szkoła nowych możliwości, Master Business Training, Customer Centric Selling, Akademia Lidera, kurs Myślenie wizualne w pracy trenera, Kurs kreatywnego pisania. Uczestniczy w prestiżowym Self Coaching Program, pierwszym w Polsce programie do coachingu i zarządzania talentami. Obecnie w trakcie certyfikacji coachingowej w obszarze transformacji kariery zawodowej w licencjonowanej metodzie CSR® (Career Step Revolution) w Talent Development Institute. Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w największym koncernie multienergetycznym w Polsce w różnych obszarach firmy, m.in. w szeroko pojętej sprzedaży jako Doradca Klientów Biznesowych, Kierownik BOK oraz jako Trener Wewnętrzny w Departamencie Klientów Biznesowych. Obecnie w ADN Akademia pełni rolę Trenerki Biznesu i Menedżerki ds. Szkoleń. Specjalizuje się w rozwijaniu kompetencji miękkich, oferując szkolenia z obszarów efektywności osobistej i zawodowej, zarządzanie czasem, zarządzanie stresem i budowanie odporności psychicznej, budowanie samoświadomości i pewności siebie, komunikacji i asertywności, profesjonalnej obsługi klienta, budowanie relacji biznesowych zgodnie z zasadami etyki w biznesie. Wspiera liderów w rozwijaniu kluczowych kompetencji zarządczych, takich jak budowanie autorytetu, skuteczna motywacja, odkrywanie potencjału pracowników, delegowanie zadań, konstruktywna informacja zwrotna, rozmowy oceniające, efektywna komunikacja, w tym w sytuacjach trudnych i konfliktowych. Tworzy i realizuje autorskie programy szkoleniowe oraz kompleksowe materiały edukacyjne. Szkolenia buduje na sprawdzonych metodach, skutecznych narzędziach, atrakcyjnych grach szkoleniowych, autorskich studiach przypadków odnoszonych się do realnych sytuacji biznesowych. W pracy trenerskiej ceni dobre przygotowanie oraz indywidualne podejście do uczestników, poprzedzone analizą ich potrzeb. W swojej pracy łączy szeroką wiedzę merytoryczną, bogate doświadczenie oraz pasję, która przekłada się na jakość i skuteczność prowadzonych działań. Jej misją jest wspieranie ludzi w osiąganiu ich celów oraz inspirowanie do rozwoju zarówno zawodowego, jak i osobistego.

Kamila Karczewska – certyfikowany trener biznesu, certyfikowany coach i trener mentalny, wykładowca na UE we Wrocławiu. Facylitator Access Consciousness Bars. Współpracuje z klientami biznesowymi i indywidualnymi, jako konsultant, trener szkoleniowy i coach w obszarze rozwoju osobistego i wzmacniania pozycji rynkowej firm, również poprzez szkolenia i podwyższanie kompetencji pracowników. Swoje szkolenia prowadzi w oparciu o proces szkoleniowy zawierający elementy treningu mentalnego i accelerated learning, dzięki którym uczestnicy już od samego początku są zaangażowani i skoncentrowani na wyzwaniach z którymi na co dzień się spotykają, a podczas całego procesu dostają wszystkie odpowiedzi na pytania z którymi przyszli. Specjalizuje się w szkoleniach z obszarów: przywództwa zarządzania i budowania zespołów, komunikacji i asertywności, profesjonalnej obsługi trudnego klienta z elementami postawy i komunikacji asertywnej, zarządzania stresem, zarządzania czasem, access consciousness – pracy z uwalnianiem trudnych emocji i stresu. 12 letnie doświadczenie zawodowe zdobyła pracując na stanowiskach menedżerskich w średnich i dużych przedsiębiorstwach. Kompetencji związanych z rozwojem i efektywnością osobistą uczyła się na polskich uczelniach, a także na seminariach i warsztatach u światowej sławy trenerów: AnthonyRobbins, Brian Tracy, John Maxwell, Bob Proctor. Podczas 8 letniej pracy trenerskiej przeszkoliła ponad 4.000 osób.


*Szkolenie będzie prowadził jeden dedykowany trener.

Program szkolenia

DZIEŃ I

Fundamenty skutecznego lidera – budowanie zaufania i autorytetu

1. Kluczowe role, kompetencje i wyzwania w pracy lidera:
• Na czym polega rola lidera i jaką ma odpowiedzialność w zespole i organizacji?
• Trudności w pracy lidera – z jakimi problemami i wyzwaniami spotyka się na co dzień lider?
• Jakie kompetencje powinien posiadać dobry lider?
• Co już mam, czyli z jakimi zasobami wchodzę w rolę menedżera?
• Trzy obszary przywództwa – funkcje zadaniowe, grupowe, indywidualne.
• Autodiagnoza stylu działania i mocnych stron w pełnieniu ról zarządczych.

2. Budowanie autorytetu w zespole:
• Czym jest autorytet i czy jest potrzebny, aby skutecznie prowadzić zespół?
• Źródła autorytetu
• Cechy i umiejętności lidera budujące autorytet
• Jak zarządzać relacjami i budować autorytet w wyniku awansu wewnętrznego –case studies uczestników.
• Jak wzmacniać swoją pozycję lidera na co dzień?

3. Zespół marzeń lidera
• Skuteczny i efektywny zespół – co to znaczy?
• Po czym poznać efektywny i nieefektywny zespół?
• Cechy efektywnego i nieefektywnego zespołu.
• Współpraca czy rywalizacja? Co buduje, a co utrudnia współpracę zespołową.
• Jak skutecznie zarządzać zespołem w pracy hybrydowej?
• Na ile znam mój zespół? Typologia osobowości.
• Jak się komunikować z różnymi typami osobowości, żeby budować dobrą atmosferę i współpracę w zespole.
• Rozpoznawanie własnego typu osobowości i preferencji komunikacyjnych.
• Jak budować dobre relacje w zespole – o co powinien zabrać lider.

4. Kontraktowanie zasad współpracy w zespole – expose lidera:
• Expose lidera – czym jest, jaką daje wartość i dlaczego warto je wygłaszać?
• Kiedy i o czym mówić, jaką postawę przyjąć?
• Zasady wygłaszania Expose, czyli jak mówić, by zyskać zaufanie zespołu i pole do efektywnej współpracy
• Struktura exposé
• Przygotowanie i prezentacja swojego expose przez uczestników – ćwiczenie praktyczne.

DZIEŃ II

Narzędzia menedżera – zarządzanie, delegowanie, motywowanie, rozmowy menedżerskie

1. Przywództwo sytuacyjne:
• Koncepcja przywództwa sytuacyjnego Blancharda.
• Kompetencje vs. zaangażowanie – matryca poziomów dojrzałości zawodowej pracowników.
• Potrzeby pracowników na różnych poziomach dojrzałości zawodowej.
• Jak dopasować styl zarządzania do dojrzałości zawodowej pracownika.
• Zarządzanie sytuacyjne – mapa mojego zespołu, zadanie indywidualne uczestników.

2. Mistrzostwo delegowania:
• Jak efektywnie przekazywać zadania i odpowiedzialność?
• Po co delegować – korzyści z delegowania zadań dla menedżera i zespołu.
• Najczęstsze obawy związane z delegowaniem zadań.
• Zadania operacyjne vs. strategiczne – jakie zadania delegować, a jakich nie.
• Jak wybrać odpowiednie zadania do ludzi – ocena umiejętności i motywacji.
• Delegowanie w praktyce – symulacja.
• Kluczowe zasady skutecznego delegowania.

3. Wyznaczanie celów, jako jedno z kluczowych zadań menedżera:
• Rola menedżerska – organizowanie pracy własnej oraz zespołu, zrozumienie
i odpowiedzialność.
• Cele organizacji – jak zobaczyć ich spójności z poziomu osoby, zespołu i działu.
• Dlaczego szarsza perspektywa patrzenia lidera jest ważna dla skutecznego zarządzania zespołem?
• Wyznaczanie celów metodą SMART w kontekście roli lidera lub zespołu.

4. Motywowanie. Jak uwolnić potencjał zespołu i inspirować do działania.:
• Jak dziś motywujesz swój zespół – sposoby, które działają.
• Narzędzia motywacji – baza motywatorów.
• Jak odkryć, co naprawdę napędza Twoich pracowników?
• Kody motywacyjne DNA wg koncepcji Tamary Lowe
• 4 kluczowe zasady motywacji.
• Autodiagnoza swojej motywacji.
• Jak skutecznie dopasować uznanie do indywidualnych kodów motywacyjnych pracowników.
• Strategie motywacyjne dla różnych typów DNA.

5. Prowadzenie rozmów z pracownikami. Budowanie współpracy i porozumienia:
• Informacja zwrotna. Czym jest i w jakich sytuacjach jej udzielać?
• Jaki jest cel udzielania informacji zwrotnej?
• Zasady udzielania informacji zwrotnych. FUKO, informacja zwrotna wspierająca i korygująca.
• Trudne i konfliktowe sytuacje – rozmowy oceniające, dyscyplinujące, spotkania 1:1, symulacje w grupach.
• Kodeks Zespołu – skuteczne narzędzie wspierające efektywne współdziałanie
w zespole.

 

Opinie o szkoleniu

„Bardzo podobała mi się tematyka i osoba prowadząca. Cały początek 2-go dnia – style, autodiagnostyka managera, komunikacja pomiędzy stylami”.
Bożena Tworek, Lider zespołu księgowego, Profin Management Sp. z o.o.

„Doskonałe szkoleniem wiele świetnych umiejętności do zdobycia”.
Marcin Ciszewski, Kierownik, Uniwersytet Medyczny w Łodzi

„Fajny sposób prowadzenia szkolenia, sposób lekki i przyjemny – przykłady z życia. Podobał mi się sposób komunikacji”.
Barbara Białecka-Szymczyk, Specjalista, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

„Ciekawe, przyjemnie się słuchało, dobra atmosfera, dużo przydatnych informacji”.
Wiktoria Rygielska, Asystentka Zarządu, Black and White Style Bogumiła Zielmachowicz

„Bardzo przydatne szkolenie, które pokazało mi jak budować zespół od podstaw i na jakich wartościach”.
Przemysław Górny, Kierownik Zmiany, Ivy Technology Poland Sp. z o.o.

„Bardzo ciekawe szkolenie, z którego elementów na pewno będę korzystał w codziennej pracy. Ciekawa formuła warsztatowa”.
Dariusz Bigelmajer, Zastępca Dyrektora, PGE Dystrybucja S.A.

„Szkolenie bardzo pozytywne, napełniające wiedzą i energią w działania”.
Karolina Rudnicka, Kierownik restauracji, Notera Hotel SPA

Informacje organizacyjne

Cena: 1890 zł + 23% VAT

Cena obejmuje:

• dostęp do platformy szkoleniowej na okres 6 miesięcy
• uczestnictwo w zajęciach
• materiały szkoleniowe
• przerwy kawowe
• lunch
• certyfikat

Miejsce i godziny zajęć

Godziny zajęć: 10:00 – 16:30

Miejsce zajęć: centrum w/w miast

Masz pytania? Chętnie odpowiemy.

Anna Niedziółka
22 208 28 26
anna.niedziolka@adnakademia.pl

Monika Sokołowska
22 162 78 24 | 517 263 125
monika.sokolowska@adnakademia.pl

Dostępne terminy
24-07-202525-07-2025Gdańsk
24-07-202525-07-2025Warszawa
21-08-202522-08-2025Gdańsk
28-08-202529-08-2025Poznań
18-09-202519-09-2025Warszawa

Zaufali nam: