First Time Manager – pierwsze kroki w roli menedżera
Kategoria: Menedżerskie, Szkolenia biznesowe
Przygotowanie nowych menedżerów do pełnienia roli kierowniczej w organizacji oraz świadome zaplanowanie i budowanie przez nich, ich własnej roli managerskiej i wizji zespołu. Wsparcie w rozwijaniu kluczowych kompetencji menedżerskich i dostarczenie praktycznych narzędzi do skutecznego zarządzania zespołem i komunikowania się.
Szkolenie skierowane jest do:
• menedżerów z niewielkim doświadczeniem liderskim,
• osób przygotowujących się do objęcia pierwszej roli kierowniczej,
• nowo mianowanych menedżerów z tytułu awansu wewnętrznego,
• liderów zespołów projektowych i specjalistów przejmujących odpowiedzialność za pracę innych,
• osób, które nigdy wcześniej nie zarządzały zespołem lub mają niewielkie doświadczenie, bez formalnego przygotowania do tej roli.
Po szkoleniu Uczestnicy:
• uświadomią sobie rolę, odpowiedzialność i kluczowe kompetencje lidera w kontekście wyzwań codziennej pracy menedżerskiej,
• zrozumieją rolę nowoczesnego lidera oraz zakres jego odpowiedzialności i wyzwań,
• dowiedzą się, jak budować autorytet i relacje w zespole,
• zdobędą wiedzę z zakresu delegowania, motywowania, wyznaczania celów i prowadzenia rozmów menedżerskich,
• nauczą się kontraktować zasady współpracy i wygłaszać expose menedżerskie,
• nauczą się skutecznie delegować zadania, udzielać feedback menedżerski, prowadzić trudne rozmowy, rozmowy oceniające i rozwojowe,
• zbudują pewność siebie w nowej roli, przejdą od bycia ekspertem do lidera,
• rozwiną świadomość wpływu i odpowiedzialności menedżera na zespół i organizację,
• nauczą się budować zaufanie i autorytet w sposób autentyczny i zgodny ze sobą,
• rozwiną postawę otwartości, empatii i elastyczności wobec różnorodności zespołu,
• zyskają gotowość do systematycznego rozwoju swoich kompetencji przywódczych i stosowania ich w codziennej pracy.
Warsztat skoncentrowany na przekazaniu i przećwiczeniu konkretnych narzędzi wspierających umiejętności zarządcze. Szkolenie łączy min teorii z maximum praktyki, zapewniając nowym menedżerom narzędzia i umiejętności potrzebne do efektywnego zarządzania zespołem. Warsztat oparty na aktywnościach praktycznych, case studies, dyskusjach i obserwacjach, feedbacku, pełnym zaangażowaniu, wymianie doświadczeń Uczestników.
Magdalena Górecka – Certyfikowana Trenerka Biznesu i Menedżerka ds. Szkoleń w ADN Akademia. Certyfikowana trenerka biznesu, specjalistka w zakresie kompetencji miękkich i sprzedażowych, praktyk biznesu z 28-letnim doświadczeniem.
Ukończyła certyfikowane programy i szkolenia biznesowe, między innymi: Profesjonalny Trener- szkoła nowych możliwości, Master Business Training, Customer Centric Selling, Akademia Lidera, kurs Myślenie wizualne w pracy trenera, Kurs kreatywnego pisania. Uczestniczy w prestiżowym Self Coaching Program, pierwszym w Polsce programie do coachingu i zarządzania talentami. Obecnie w trakcie certyfikacji coachingowej w obszarze transformacji kariery zawodowej w licencjonowanej metodzie CSR® (Career Step Revolution) w Talent Development Institute. Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w największym koncernie multienergetycznym w Polsce w różnych obszarach firmy, m.in. w szeroko pojętej sprzedaży jako Doradca Klientów Biznesowych, Kierownik BOK oraz jako Trener Wewnętrzny w Departamencie Klientów Biznesowych. Obecnie w ADN Akademia pełni rolę Trenerki Biznesu i Menedżerki ds. Szkoleń. Specjalizuje się w rozwijaniu kompetencji miękkich, oferując szkolenia z obszarów efektywności osobistej i zawodowej, zarządzanie czasem, zarządzanie stresem i budowanie odporności psychicznej, budowanie samoświadomości i pewności siebie, komunikacji i asertywności, profesjonalnej obsługi klienta, budowanie relacji biznesowych zgodnie z zasadami etyki w biznesie. Wspiera liderów w rozwijaniu kluczowych kompetencji zarządczych, takich jak budowanie autorytetu, skuteczna motywacja, odkrywanie potencjału pracowników, delegowanie zadań, konstruktywna informacja zwrotna, rozmowy oceniające, efektywna komunikacja, w tym w sytuacjach trudnych i konfliktowych. Tworzy i realizuje autorskie programy szkoleniowe oraz kompleksowe materiały edukacyjne. Szkolenia buduje na sprawdzonych metodach, skutecznych narzędziach, atrakcyjnych grach szkoleniowych, autorskich studiach przypadków odnoszonych się do realnych sytuacji biznesowych. W pracy trenerskiej ceni dobre przygotowanie oraz indywidualne podejście do uczestników, poprzedzone analizą ich potrzeb. W swojej pracy łączy szeroką wiedzę merytoryczną, bogate doświadczenie oraz pasję, która przekłada się na jakość i skuteczność prowadzonych działań. Jej misją jest wspieranie ludzi w osiąganiu ich celów oraz inspirowanie do rozwoju zarówno zawodowego, jak i osobistego.
Kamila Karczewska – certyfikowany trener biznesu, certyfikowany coach i trener mentalny, wykładowca na UE we Wrocławiu. Facylitator Access Consciousness Bars. Współpracuje z klientami biznesowymi i indywidualnymi, jako konsultant, trener szkoleniowy i coach w obszarze rozwoju osobistego i wzmacniania pozycji rynkowej firm, również poprzez szkolenia i podwyższanie kompetencji pracowników. Swoje szkolenia prowadzi w oparciu o proces szkoleniowy zawierający elementy treningu mentalnego i accelerated learning, dzięki którym uczestnicy już od samego początku są zaangażowani i skoncentrowani na wyzwaniach z którymi na co dzień się spotykają, a podczas całego procesu dostają wszystkie odpowiedzi na pytania z którymi przyszli. Specjalizuje się w szkoleniach z obszarów: przywództwa zarządzania i budowania zespołów, komunikacji i asertywności, profesjonalnej obsługi trudnego klienta z elementami postawy i komunikacji asertywnej, zarządzania stresem, zarządzania czasem, access consciousness – pracy z uwalnianiem trudnych emocji i stresu. 12 letnie doświadczenie zawodowe zdobyła pracując na stanowiskach menedżerskich w średnich i dużych przedsiębiorstwach. Kompetencji związanych z rozwojem i efektywnością osobistą uczyła się na polskich uczelniach, a także na seminariach i warsztatach u światowej sławy trenerów: AnthonyRobbins, Brian Tracy, John Maxwell, Bob Proctor. Podczas 8 letniej pracy trenerskiej przeszkoliła ponad 4.000 osób.
*Szkolenie będzie prowadził jeden dedykowany trener.
DZIEŃ I
Fundamenty skutecznego lidera – budowanie zaufania i autorytetu
1. Kluczowe role, kompetencje i wyzwania w pracy lidera:
• Na czym polega rola lidera i jaką ma odpowiedzialność w zespole i organizacji?
• Trudności w pracy lidera – z jakimi problemami i wyzwaniami spotyka się na co dzień lider?
• Jakie kompetencje powinien posiadać dobry lider?
• Co już mam, czyli z jakimi zasobami wchodzę w rolę menedżera?
• Trzy obszary przywództwa – funkcje zadaniowe, grupowe, indywidualne.
• Autodiagnoza stylu działania i mocnych stron w pełnieniu ról zarządczych.
2. Budowanie autorytetu w zespole:
• Czym jest autorytet i czy jest potrzebny, aby skutecznie prowadzić zespół?
• Źródła autorytetu
• Cechy i umiejętności lidera budujące autorytet
• Jak zarządzać relacjami i budować autorytet w wyniku awansu wewnętrznego –case studies uczestników.
• Jak wzmacniać swoją pozycję lidera na co dzień?
3. Zespół marzeń lidera
• Skuteczny i efektywny zespół – co to znaczy?
• Po czym poznać efektywny i nieefektywny zespół?
• Cechy efektywnego i nieefektywnego zespołu.
• Współpraca czy rywalizacja? Co buduje, a co utrudnia współpracę zespołową.
• Jak skutecznie zarządzać zespołem w pracy hybrydowej?
• Na ile znam mój zespół? Typologia osobowości.
• Jak się komunikować z różnymi typami osobowości, żeby budować dobrą atmosferę i współpracę w zespole.
• Rozpoznawanie własnego typu osobowości i preferencji komunikacyjnych.
• Jak budować dobre relacje w zespole – o co powinien zabrać lider.
4. Kontraktowanie zasad współpracy w zespole – expose lidera:
• Expose lidera – czym jest, jaką daje wartość i dlaczego warto je wygłaszać?
• Kiedy i o czym mówić, jaką postawę przyjąć?
• Zasady wygłaszania Expose, czyli jak mówić, by zyskać zaufanie zespołu i pole do efektywnej współpracy
• Struktura exposé
• Przygotowanie i prezentacja swojego expose przez uczestników – ćwiczenie praktyczne.
DZIEŃ II
Narzędzia menedżera – zarządzanie, delegowanie, motywowanie, rozmowy menedżerskie
1. Przywództwo sytuacyjne:
• Koncepcja przywództwa sytuacyjnego Blancharda.
• Kompetencje vs. zaangażowanie – matryca poziomów dojrzałości zawodowej pracowników.
• Potrzeby pracowników na różnych poziomach dojrzałości zawodowej.
• Jak dopasować styl zarządzania do dojrzałości zawodowej pracownika.
• Zarządzanie sytuacyjne – mapa mojego zespołu, zadanie indywidualne uczestników.
2. Mistrzostwo delegowania:
• Jak efektywnie przekazywać zadania i odpowiedzialność?
• Po co delegować – korzyści z delegowania zadań dla menedżera i zespołu.
• Najczęstsze obawy związane z delegowaniem zadań.
• Zadania operacyjne vs. strategiczne – jakie zadania delegować, a jakich nie.
• Jak wybrać odpowiednie zadania do ludzi – ocena umiejętności i motywacji.
• Delegowanie w praktyce – symulacja.
• Kluczowe zasady skutecznego delegowania.
3. Wyznaczanie celów, jako jedno z kluczowych zadań menedżera:
• Rola menedżerska – organizowanie pracy własnej oraz zespołu, zrozumienie
i odpowiedzialność.
• Cele organizacji – jak zobaczyć ich spójności z poziomu osoby, zespołu i działu.
• Dlaczego szarsza perspektywa patrzenia lidera jest ważna dla skutecznego zarządzania zespołem?
• Wyznaczanie celów metodą SMART w kontekście roli lidera lub zespołu.
4. Motywowanie. Jak uwolnić potencjał zespołu i inspirować do działania.:
• Jak dziś motywujesz swój zespół – sposoby, które działają.
• Narzędzia motywacji – baza motywatorów.
• Jak odkryć, co naprawdę napędza Twoich pracowników?
• Kody motywacyjne DNA wg koncepcji Tamary Lowe
• 4 kluczowe zasady motywacji.
• Autodiagnoza swojej motywacji.
• Jak skutecznie dopasować uznanie do indywidualnych kodów motywacyjnych pracowników.
• Strategie motywacyjne dla różnych typów DNA.
5. Prowadzenie rozmów z pracownikami. Budowanie współpracy i porozumienia:
• Informacja zwrotna. Czym jest i w jakich sytuacjach jej udzielać?
• Jaki jest cel udzielania informacji zwrotnej?
• Zasady udzielania informacji zwrotnych. FUKO, informacja zwrotna wspierająca i korygująca.
• Trudne i konfliktowe sytuacje – rozmowy oceniające, dyscyplinujące, spotkania 1:1, symulacje w grupach.
• Kodeks Zespołu – skuteczne narzędzie wspierające efektywne współdziałanie
w zespole.
⇒ „Bardzo podobała mi się tematyka i osoba prowadząca. Cały początek 2-go dnia – style, autodiagnostyka managera, komunikacja pomiędzy stylami”.
Bożena Tworek, Lider zespołu księgowego, Profin Management Sp. z o.o.
⇒ „Doskonałe szkoleniem wiele świetnych umiejętności do zdobycia”.
Marcin Ciszewski, Kierownik, Uniwersytet Medyczny w Łodzi
⇒ „Fajny sposób prowadzenia szkolenia, sposób lekki i przyjemny – przykłady z życia. Podobał mi się sposób komunikacji”.
Barbara Białecka-Szymczyk, Specjalista, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
⇒ „Ciekawe, przyjemnie się słuchało, dobra atmosfera, dużo przydatnych informacji”.
Wiktoria Rygielska, Asystentka Zarządu, Black and White Style Bogumiła Zielmachowicz
⇒ „Bardzo przydatne szkolenie, które pokazało mi jak budować zespół od podstaw i na jakich wartościach”.
Przemysław Górny, Kierownik Zmiany, Ivy Technology Poland Sp. z o.o.
⇒ „Bardzo ciekawe szkolenie, z którego elementów na pewno będę korzystał w codziennej pracy. Ciekawa formuła warsztatowa”.
Dariusz Bigelmajer, Zastępca Dyrektora, PGE Dystrybucja S.A.
⇒ „Szkolenie bardzo pozytywne, napełniające wiedzą i energią w działania”.
Karolina Rudnicka, Kierownik restauracji, Notera Hotel SPA

Cena: 1890 zł + 23% VAT
Cena obejmuje:
• dostęp do platformy szkoleniowej na okres 6 miesięcy
• uczestnictwo w zajęciach
• materiały szkoleniowe
• przerwy kawowe
• lunch
• certyfikat
Miejsce i godziny zajęć
Godziny zajęć: 10:00 – 16:30
Miejsce zajęć: centrum w/w miast
Masz pytania? Chętnie odpowiemy.
Anna Niedziółka
22 208 28 26
anna.niedziolka@adnakademia.pl
Monika Sokołowska
22 162 78 24 | 517 263 125
monika.sokolowska@adnakademia.pl