Zarządzanie zespołem dla młodych menedżerów
Kategoria: Menedżerskie, Szkolenia biznesowe
Nowi i obecni menedżerowie, którzy przygotowują się do awansu na stanowisko kierownicze. Pracownicy, którzy chcą świadomie budować wizję swojej roli, oraz rozwinąć swoje umiejętności menedżerskie o konkretne narzędzia.
Przygotowanie i wdrożenie młodych menedżerów do pełnienia roli kierowniczej w organizacji oraz świadome zaplanowanie i budowanie przez nich ich własnej roli managerskiej i wizji zespołu.
Po ukończeniu szkolenia Uczestnicy:
• nabędą umiejętności z obszaru zarządzania zespołem i stworzenia własnej wizji siebie jako menedżera,
• będą potrafili sformułować Kluczowy Cel dla swojego zespołu,
• nabędą wiedzę i umiejętności stawiania celów i zadań w formule partnerskiej,
• będą potrafili udzielać informacji zwrotnej i oceny pracownika,
• nabędą umiejętności planowania własnej pracy i ustalania priorytetów.
Interaktywny warsztat, w którym Uczestnicy zdobywają niezbędną wiedzę oraz umiejętności praktyczne potrzebne do zastosowania w praktyce. W szkoleniu wykorzystujemy doświadczenia i umiejętności Uczestników oraz odwołujemy się do doświadczeń trenera.
Wśród wielu form aktywności, będą wykorzystywane:
• ćwiczenia praktyczne (indywidualne i zespołowe),
• prezentacja multimedialna i dyskusje moderowane,
• gry symulacyjne, scenki,
• case study (analiza przypadków z praktyki biznesowej).
1. Autodiagnoza własnego stylu działania i mocnych stron. Budowanie wizji roli menedżera:
• mój potencjał, styl działania i wpływ na otoczenie, z jakimi zasobami wchodzę w rolę menedżera? Jak chcę je wykorzystać?
• rola menedżera, podstawowe funkcje menedżerskie,
• co decyduje o wielkości menedżera? – 4 pola inicjatywy menedżerskiej, czyli „moje obszary oddziaływania”,
• zasada Pareto w zarządzaniu zespołem,
• kluczowe pytania, na które powinien odpowiedzieć sobie młody menedżer.
2. Wyznaczanie Kluczowego Celu zespołu:
• wyznaczanie kierunku dla swojej roli oraz dla roli zespołu,
• formułowanie Kluczowego Celu zespołu – zadanie praktyczne z wykorzystaniem narzędzia, odnoszące się do aktualnej sytuacji młodego managera i jego zespołu,
• komunikacja Kluczowego Celu w zespole – pozyskanie zespołu do realizacji wspólnego celu: jak komunikować?, jak zaangażować zespół?
• test windy.
3. Komunikowanie i stawianie celów w zespole:
• kluczowe zasady związane ze stawianiem celów,
• partnerstwo w rozmowie z pracownikiem, podejście wygrana – wygrana,
• wyznaczenie celów i planowanie, czyli na co należy zwrócić uwagę podczas konstruowania celów (SMART, zasada 60/20/20),
• praktyczne narzędzie do stawiania celów w zespole,
• symulacje rozmów z pracownikiem w zakresie stawiania celów z wykorzystaniem narzędzi.
4. Prowadzenie rozmów z pracownikami:
• Motywujący styl rozmowy, czyli prowadzenie rozmowy z wykorzystaniem techniki coachingowej (GROW):
– zaznajomienie z modelem rozmowy,
– kiedy stosować narzędzie?
– co decyduje o powodzeniu tej metody?
– o czym powinien pamiętać menedżer?
• prowadzenie rozmowy oceniającej, główne cele i zasady, którymi należy się kierować realizując ocenę,
• bieżący feedback, a ocena całościowa,
• udzielanie informacji zwrotnej z wykorzystaniem techniki (FUO) – zaznajomienie z techniką, możliwość przećwiczenia techniki w praktyce podczas szkolenia.
*Program chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, powielanie i wykorzystywanie części lub całości informacji, programów zawartych w ofercie ADN Akademii w formie elektronicznej lub innej bez zgody autora zabronione.
⇒ „Bardzo podobała mi się tematyka i osoba prowadząca. Cały początek 2-go dnia – style, autodiagnostyka managera, komunikacja pomiędzy stylami”.
Bożena Tworek, Lider zespołu księgowego, Profin Management Sp. z o.o.
⇒ „Doskonałe szkoleniem wiele świetnych umiejętności do zdobycia”.
Marcin Ciszewski, Kierownik, Uniwersytet Medyczny w Łodzi
⇒ „Fajny sposób prowadzenia szkolenia, sposób lekki i przyjemny – przykłady z życia. Podobał mi się sposób komunikacji”.
Barbara Białecka-Szymczyk, Specjalista, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
⇒ „Ciekawe, przyjemnie się słuchało, dobra atmosfera, dużo przydatnych informacji”.
Wiktoria Rygielska, Asystentka Zarządu, Black and White Style Bogumiła Zielmachowicz
⇒ „Bardzo przydatne szkolenie, które pokazało mi jak budować zespół od podstaw i na jakich wartościach”.
Przemysław Górny, Kierownik Zmiany, Ivy Technology Poland Sp. z o.o.
⇒ „Bardzo ciekawe szkolenie, z którego elementów na pewno będę korzystał w codziennej pracy. Ciekawa formuła warsztatowa”.
Dariusz Bigelmajer, Zastępca Dyrektora, PGE Dystrybucja S.A.
⇒ „Szkolenie bardzo pozytywne, napełniające wiedzą i energią w działania”.
Karolina Rudnicka, Kierownik restauracji, Notera Hotel SPA
Cena: 1690 zł + 23% VAT
Cena obejmuje:
• dostęp do platformy szkoleniowej na okres 6 miesięcy
• uczestnictwo w zajęciach
• materiały szkoleniowe
• przerwy kawowe
• lunch
• certyfikat
Miejsce i godziny zajęć
Godziny zajęć: 10:00 – 16:30
Miejsce zajęć: centrum w/w miast
Masz pytania? Chętnie odpowiemy.
Agata Boniakowska
22 208 28 36
agata.boniakowska@adnakademia.pl