SOPOT

SZKOLENIE WYJAZDOWE
Siła lidera – narzędzia i strategie nowoczesnego menedżera – 2-dniowy warsztat rozwoju osobistych kompetencji lidera

Cena: 4190 + 23% VAT

Kategoria: , , ,

Czas trwania: 3 dni
Cena: 4190 + 23% VAT
Szczegółowy plan
Cel szkolenia

Celem szkolenia jest rozwój osobistych kompetencji menedżera oraz nabycie praktycznych narzędzi zarządzania zespołem.

Korzyści ze szkolenia

Uczestnicy zdobędą umiejętności budowania autorytetu, motywowania pracowników, delegowania zadań, prowadzenia trudnych rozmów, zarządzania konfliktami oraz komunikowania zmian w dynamicznym środowisku pracy. Szkolenie ma na celu wzmocnienie ich pozycji lidera i wsparcie w wyzwaniach związanych z zarządzaniem zespołami.

 Korzyści ze szkolenia:

  • zbudujesz autorytet lidera poprzez spójność, autentyczność i skuteczną komunikację,
  • zmotywujesz swój zespół poprzez opracowanie planu motywacyjnego dostosowanego do indywidualnych potrzeb pracowników,
  • nauczysz się kontraktować zasady współpracy i wygłaszać expose menedżerskie,
  • poznasz zasady skutecznego delegowania zadań i odpowiedzialności,
  • nauczysz się delegować zadania, uwzględniając kompetencje i zaangażowanie pracowników
  • poznasz techniki udzielania feedbacku, prowadzenia rozmów rozwojowych oraz rozwiązywania konfliktów w zespole,
  • zrozumiesz procesy zarządzania zmianą i jak radzić sobie z oporem pracowników.
  • zwiększysz pewność siebie w roli lidera oraz będziesz gotowy do podejmowania wyzwań menedżerskich.
  • nauczysz się proaktywnie podchodzić do motywowania i rozwijania zespołu.
  • wykażesz się elastycznością we współpracy i będziesz gotowy do adaptacji w sytuacjach zmian i konfliktów.
Metodyka szkolenia

Szkolenie ma charakter warsztatowy i jest skoncentrowane na przekazaniu i przećwiczeniu konkretnych narzędzi wspierających umiejętności dobrej komunikacji i współpracy w grupie. Wykorzystane zostaną: ćwiczenia indywidualne i grupowe, zadania/gry symulacyjne, dyskusje moderowane, studia przypadków, wymianę doświadczeń uczestników. W szkoleniu wykorzystujemy doświadczenia i umiejętności uczestników, związane z ich codzienną pracą.

Program szkolenia

1. Fundamenty efektywnego zarządzania:
• Co definiuje skutecznego lidera?
• Role i kompetencje nowoczesnego lidera
• Rozmowy o przywództwie
• Zarządzanie vs. przywództwo – czym różnią się te podejścia?
• Mapa wyzwań lidera

2. Budowanie autorytetu lidera:
• Co buduje, a co osłabia autorytet lidera?
• Autentyczność i konsekwencja w działaniach lidera
• Jak wzmacniać swoją pozycję lidera na co dzień?
• Kodeks Zespołu i Wartości Zespołu jako narzędzia wspierające efektywne współdziałanie w zespole

3. Motywowanie pracowników poprzez identyfikację kodu motywacyjnego DNA:
• Co motywuje ludzi? Przegląd różnic indywidualnych
• Lista motywatorów
• Jak rozpoznać i zrozumieć indywidualne motywatory pracowników?
• Kod motywacyjny DNA – koncepcji Tamary Lowe
• Opracowanie planu motywacyjnego dla wybranego pracownika

4. Kontraktowanie zasad współpracy w zespole:
• Czym jest expose menedżerskie i jaki ma cel?
• Poznanie zasad kontraktowania pracy i wygłaszania expose.
• Przygotowanie indywidualnego expose przez uczestników
• Przedstawienie expose

5. Delegowanie zadań i odpowiedzialności:
• Korzyści i bariery w delegowaniu
• Dlaczego delegowanie jest kluczowe dla lidera?
• Rozpoznanie własnych wyzwań związanych z delegowaniem
• Dlaczego warto delegować? Jakie zadania delegujemy a jakich nie?
• Komu delegować zadania – kompetencje vs zaangażowanie pracowników
• Case study – delegowanie zadania,
• Siedem kroków delegowania, czyli o co musi zadbać lider, żeby skutecznie oddelegować zadanie
• Zasady skutecznego delegowania

6. Rozwijanie zespołu – budowanie zaangażowania oraz trudne rozmowy:
• Feedback menedżerski
• Informacja zwrotna motywująca i korygująca
• Co daje i w jakich sytuacjach stosować informację zwrotną?
• Model udzielania informacji zwrotnej FUKO.
• Rozmowa oceniająca.
• Rozmowa rozwojowa – model GROW.
• Przeprowadzenie przykładowej rozmowy.
• Jak stać się lepszym szefem dla swojego zespołu?

7. Zarządzanie konfliktem w zespole:
• Skąd się biorą konflikty?
• Koło konfliktów – pięć rodzajów konfliktów, analiza sytuacji konfliktowej
• Style rozwiązywania konfliktów Thomasa- Kilmanna
• Jak zapobiegać i jak skutecznie rozwiązywać konflikty?
• Analiza przypadków uczestników – sytuacja i sposoby rozwiązania konfliktu, wnioski rozwojowe

8. Jak komunikować zmiany i radzić sobie z oporem:
• Jak reagujemy na zmiany – identyfikacja źródeł oporu wobec zmiany
• Fazy przejścia przez zmianę.
• Opór pracowników wobec zmiany – jak sobie z nim radzić?
• Jak przejść przez zmianę? Co jest ważne, aby zespół współpracował w zmianie?
• Komunikowanie zmiany, korzyści ze zmiany, plan zmiany.
• Zadanie praktyczne – przygotowanie komunikatu o zmianie


*Program chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, powielanie i wykorzystywanie części lub całości informacji, programów zawartych w ofercie ADN Akademii w formie elektronicznej lub innej bez zgody autora zabronione.

Informacje organizacyjne

Koszt uczestnictwa jednej osoby: 4190 + 23% VAT
• dopłata do pokoju 1 osobowego: 600 zł + 23% VAT

Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule przelewu kod szkolenia.

Cena obejmuje:
• zakwaterowanie: 2 noclegi w pokojach dwuosobowych
• pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu wyjazdu
• przerwy kawowe w trakcie zajęć szkoleniowych
• dostęp do strefy saun, basenu oraz siłowni
• uroczysta kolacja w restauracji
• materiały szkoleniowe
• certyfikat ukończenia szkolenia
• dostęp do platformy szkoleniowej na okres 6 miesięcy

Godziny zajęć: 09:30 – 16:00

Miejsce zajęć:
Hotel Haffner*****
ul. J. J. Haffnera 59, 81-715 Sopot

Masz pytania? Chętnie odpowiemy.

Anna Niedziółka
22 208 28 26
anna.niedziolka@adnakademia.pl

Monika Sokołowska
22 162 78 24
monika.sokolowska@adnakademia.pl

Dostępne terminy
18-08-202520-08-2025Sopot

Zaufali nam: