Szkolenie online Podstawy księgowości w perspektywie AR dla innych działów
Kategoria: Online Rachunkowość/Controlling/Finanse, Online SSC/GBS
Marcin Grzywacz – Biegły rewident wpisany na listę KIBR pod nr 11769, ACCA Affiliate. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz „Management 2013” – prestiżowego rocznego programu menedżerskiego prowadzonego przez ICAN Institute, sygnowany marką Harvard Business Publishing. Biegle posługuje się językiem angielskim. Doświadczenie o obszarze rachunkowości i rewizji zdobywał pracując w największych podmiotach uprawnionych do badania działających na rynku polskim, w tym w firmach z tzw. „wielkiej czwórki”. W firmach w których pracował zajmował m.in. stanowiska kierownicze gdzie był odpowiedzialny za nadzorowanie badań polskich spółek należących do dużych międzynarodowych koncernów, opracowywał metodologie badania oraz wzory dokumentacji rewizyjnej, nadzorował działanie systemu kontroli jakości, stanowił wsparcie techniczne w obszarze procedur rewizyjnych dla zespołów audytorskich. Przez wiele lat realizował badania jednostkowych oraz skonsolidowanych sprawozdań finansowych przedsiębiorstw, badania wydatków z realizacji projektów finansowanych ze środków unijnych lub innych grantów, badania pakietów konsolidacyjnych przygotowywanych w oparciu o MSSF oraz HBII, prace atestacyjne w oparciu o uzgodnione procedury, usługi z zakresu due diligence finansowego, przygotowywania dokumentacji zabezpieczeń, badania prospektów emisyjnych, modelowania finansowego, doradztwa rachunkowego, szkolenia w obszarze rachunkowości i rewizji finansowej. Wśród Spółek w których lub dla których realizował zlecenia są takie podmioty jak: Krajowa Spółka Cukrowa, Grupa FSO, PGNIG, EOLFI Polska (Grupa VEOLIA), Browar Van Pur, Carrefour Polska, Atende (ATM Systemy Informatyczne), produkcyjne i handlowe Spółki Grupy Belvedere, Nestle Waters Polska, Spółki należące do Grupy ThyssenKrupp, Spółki należące do Grupy Inditex (Zara, Bershka, Stradivarius, Pull & Bear oraz inne), Franke Polska, Fujitsu Technology Solutions.
Magdalena Maksymiuk – Biegły Rewident wpisana na listę PIBR pod numerem 12432, ACCA Affiliate, absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Członek zarządu Polskiej Izby Biegłych Rewidentów Oddział w Warszawie. Prowadzi liczne szkolenia z zakresu międzynarodowych standardów sprawozdawczości finansowej (międzynarodowych standardów rachunkowości) a także w oparciu o krajowe regulacje rachunkowe oraz podatkowe (ustawa o rachunkowości, krajowe standardy sprawozdawczości, ustawa CIT i PIT). Przygotowuje kandydatów do roli głównych księgowych na kursach z zakresu zaawansowanej rachunkowości finansowej oraz sprawozdawczości finansowej, ekspert w zakresie elektronicznych sprawozdań finansowych (w tym zagadnienia związane z raportowaniem ESEF (e-sf wg MSR). Biegle posługuje się językiem angielskim. Praktyk z szerokim doświadczeniem w obszarze finansów, rachunkowości i podatków zdobytym podczas pracy w międzynarodowych korporacjach z różnych branż (np. FMCG) oraz w różnych podmiotach audytorskich, w tym z tzw. „wielkiej czwórki”. Pracując w międzynarodowych korporacjach zajmowała kierownicze stanowiska, była odpowiedzialna m. in. za nadzorowanie działów finansowych, politykę podatkową, działanie systemu kontroli wewnętrznej. Wspierała merytorycznie zespoły w projektach z zakresu rozwoju systemów IT oraz zarządzania w przedsiębiorstwach. Optymalizowała struktury księgowe m.in. z wykorzystaniem modelu organizacji SSC. Jest czynnym Biegłym Rewidentem, realizuje badania jednostkowych oraz skonsolidowanych sprawozdań finansowych, w tym spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych. Doskonale zna problemy praktyczne codziennej pracy działów finansowo-księgowych w firmach o zróżnicowanym profilu a także specyfikę pracy biur rachunkowych i centrów usług wspólnych. Pracuje na programach księgowych z grupy Sage, Optima, zaawansowanych systemach ERP np. JD Edwards, SAP, systemach raportowania np. Cognos. Przeprowadza szkolenia dla spółek z branży SSC/BPO (m. in. np. Schneider Electric, Pandora, Zoetis, Aptiv i inne ), szkolenia dedykowane dla dużych grup kapitałowych (np. PGE), biur rachunkowych, szkolenia dla biegłych rewidentów i inne. Ceniony trener prowadzący zajęcia w sposób ciekawy, energiczny i w oparciu o praktyczne przykłady.
Beata Bartoś – Biegły rewident. Magister matematyki, absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu Inwestycji kapitałowych w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu, Podyplomowe Studium Ubezpieczeń w zakresie matematyki ubezpieczeniowej na Wydziale Nauk Ekonomicznych UW. Kierownik projektów dot. wdrażania strategii produktowej i nowych rozwiązań IT. Menedżer projektów audytowych. Prowadzi badania jednostkowych i skonsolidowanych sprawozdań finansowych sporządzonych zgodnie z ustawą o rachunkowości lub zgodnie z MSR/MSSF. Swoje doświadczenie w dziedzinie rachunkowości i audytu zdobywała współpracując z renomowanymi firmami audytorskimi. Realizuje projekty związane z przeglądem śródrocznych sprawozdań finansowych, badaniem planów przekształceń, podziałów i połączeń jednostek gospodarczych, audytem projektów finansowanych z dotacji unijnych oraz usługami atestacyjnymi, doradztwa i zarządzania wymagającymi posiadania wiedzy z zakresu rachunkowości, rewizji finansowej, prawa podatkowego oraz organizacji i funkcjonowania przedsiębiorstw. Posiada wieloletnie doświadczenie w branży finansowej. Doświadczony trener w zakresie rachunkowości oraz produktów/usług finansowych.
Jerzy Furman – Absolwent studiów doktoranckich Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Obecnie Starszy Manager w dziale audytu. Doświadczenie zawodowe zdobył pracując w największych podmiotach uprawnionych do badania sprawozdań finansowych, gdzie uczestniczył w następujących projektach: badanie jednostokowych oraz skonsolidowanych sprawozdań finansowych sporządzonych zgodnie z ustawą o rachunkowości lub MSR/MSSF, przegląd śródrocznych sprawozdań finansowych, badanie pakietów konsolidacyjnych, badanie planów przekształceń, podziałów i połączeń jednostek gospodarczych, audyt projektów finansowych ze środków unijnych, prace atestacyjne w oparciu o uzgodnione procedury, usługi z zakresu due diligence. Doświadczony trener w zakresie rachunkowości.
- szkolenie poprowadzi jeden wybrany trener
1. Wprowadzenie do rachunkowości finansowej:
a) główne pozycje rozrachunków i źródła ich pochodzenia – specyfika AR;
2. Omówienie zasad i schematów księgowań dla szczególnych przypadków transakcji sprzedażowych [AR]:
a) księgowanie faktur sprzedażowych oraz podstawowe zasady rozpoznawania przychodów
b) omówienie specyfiki faktur pro-forma;
c) rejestrowanie zapłaty za fakturę – częściowej i pełnej płatności otrzymanej – omówienie funkcjonowania technicznych kont Bridging account oraz problemów związanych z matchowaniem otrzymywanych płatności od kontrahentów;
3. Odpisy aktualizujące wartość należności [AR] – szkolenie dla osób niepracujących w AR:
a) przyczyny rozpoznawania odpisów aktualizujących na należności’
b) zasady tworzenia i księgowania odpisów;
c) narzędzia stosowane do tworzenia odpisów aktualizujących:
– analiza szczegółowa poszczególnych sald’
– analiza raportów systemowych – raporty wiekowania należności;
4. Obszary specyficzne z obszaru AR:
a) otwarte pozycje rozrachunków w tym salda kredytowe odbiorców– omówienie faktu istnienia i skutków dla ksiąg rachunkowych;
b) analiza otwartych pozycji w księdze AR na koniec okresu sprawozdawczego;
5. Potwierdzanie sald oraz windykacja należności [AR]:
a) wysyłanie i potwierdzanie sald z klientami (wymogi prawne);
b) sposoby/ narzędzia zarządzania ściągalnością należności;
(+ przykładowe księgowania na poszczególnych etapach procesu AR, warsztaty praktyczne dla wszystkich powyższych punktów)
Cena: 1390 zł + 23% VAT
Cena obejmuje:
• dostęp do platformy w czasie realizacji szkolenia
• autorskie materiały szkoleniowe
• certyfikat
Każda zgłoszona osoba musi dysponować komputerem lub innym urządzeniem mobilnym z wbudowanym głośnikiem (opcjonalnie kamerą i mikrofonem) oraz dostępem do Internetu.
Wyżej wymieniony sprzęt nie obliguje Państwa do udostępniania swojego wizerunku, jest potrzebny, aby móc aktywnie uczestniczyć w szkoleniu.
Harmonogram szkolenia
Godziny zajęć: 10:00 – 15:30
Masz pytania? Chętnie odpowiemy.
Krzysztof Kadlec
tel. 22 208 28 48
e-mail: krzysztof.kadlec@adnakademia.pl