Szkolenie online Podstawy księgowości w perspektywie AP dla innych działów

Cena: 1390 zł + 23% VAT

Kategoria: ,

Czas trwania: 2 dni
Cena: 1390 zł + 23% VAT
Szczegółowy plan
Prowadzący szkolenie

Marcin Grzywacz – Biegły rewident wpisany na listę KIBR pod nr 11769, ACCA Affiliate. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz „Management 2013” – prestiżowego rocznego programu menedżerskiego prowadzonego przez ICAN Institute, sygnowany marką Harvard Business Publishing. Biegle posługuje się językiem angielskim. Doświadczenie o obszarze rachunkowości i rewizji zdobywał pracując w największych podmiotach uprawnionych do badania działających na rynku polskim, w tym w firmach z tzw. „wielkiej czwórki”. W firmach w których pracował zajmował m.in. stanowiska kierownicze gdzie był odpowiedzialny za nadzorowanie badań polskich spółek należących do dużych międzynarodowych koncernów, opracowywał metodologie badania oraz wzory dokumentacji rewizyjnej, nadzorował działanie systemu kontroli jakości, stanowił wsparcie techniczne w obszarze procedur rewizyjnych dla zespołów audytorskich. Przez wiele lat realizował badania jednostkowych oraz skonsolidowanych sprawozdań finansowych przedsiębiorstw, badania wydatków z realizacji projektów finansowanych ze środków unijnych lub innych grantów, badania pakietów konsolidacyjnych przygotowywanych w oparciu o MSSF oraz HBII, prace atestacyjne w oparciu o uzgodnione procedury, usługi z zakresu due diligence finansowego, przygotowywania dokumentacji zabezpieczeń, badania prospektów emisyjnych, modelowania finansowego, doradztwa rachunkowego, szkolenia w obszarze rachunkowości i rewizji finansowej. Wśród Spółek w których lub dla których realizował zlecenia są takie podmioty jak: Krajowa Spółka Cukrowa, Grupa FSO, PGNIG, EOLFI Polska (Grupa VEOLIA), Browar Van Pur, Carrefour Polska, Atende (ATM Systemy Informatyczne), produkcyjne i handlowe Spółki Grupy Belvedere, Nestle Waters Polska, Spółki należące do Grupy ThyssenKrupp, Spółki należące do Grupy Inditex (Zara, Bershka, Stradivarius, Pull & Bear oraz inne), Franke Polska, Fujitsu Technology Solutions.

Magdalena Maksymiuk – Biegły Rewident wpisana na listę PIBR pod numerem 12432, ACCA Affiliate, absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Członek zarządu Polskiej Izby Biegłych Rewidentów Oddział w Warszawie. Prowadzi liczne szkolenia z zakresu międzynarodowych standardów sprawozdawczości finansowej (międzynarodowych standardów rachunkowości) a także w oparciu o krajowe regulacje rachunkowe oraz podatkowe (ustawa o rachunkowości, krajowe standardy sprawozdawczości, ustawa CIT i PIT). Przygotowuje kandydatów do roli głównych księgowych na kursach z zakresu zaawansowanej rachunkowości finansowej oraz sprawozdawczości finansowej, ekspert w zakresie elektronicznych sprawozdań finansowych (w tym zagadnienia związane z raportowaniem ESEF (e-sf wg MSR). Biegle posługuje się językiem angielskim. Praktyk z szerokim doświadczeniem w obszarze finansów, rachunkowości i podatków zdobytym podczas pracy w międzynarodowych korporacjach z różnych branż (np. FMCG) oraz w różnych podmiotach audytorskich, w tym z tzw. „wielkiej czwórki”. Pracując w międzynarodowych korporacjach zajmowała kierownicze stanowiska, była odpowiedzialna m. in. za nadzorowanie działów finansowych, politykę podatkową, działanie systemu kontroli wewnętrznej. Wspierała merytorycznie zespoły w projektach z zakresu rozwoju systemów IT oraz zarządzania w przedsiębiorstwach. Optymalizowała struktury księgowe m.in. z wykorzystaniem modelu organizacji SSC. Jest czynnym Biegłym Rewidentem, realizuje badania jednostkowych oraz skonsolidowanych sprawozdań finansowych, w tym spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych. Doskonale zna problemy praktyczne codziennej pracy działów finansowo-księgowych w firmach o zróżnicowanym profilu a także specyfikę pracy biur rachunkowych i centrów usług wspólnych. Pracuje na programach księgowych z grupy Sage, Optima, zaawansowanych systemach ERP np. JD Edwards, SAP, systemach raportowania np. Cognos. Przeprowadza szkolenia dla spółek z branży SSC/BPO (m. in. np. Schneider Electric, Pandora, Zoetis, Aptiv i inne ), szkolenia dedykowane dla dużych grup kapitałowych (np. PGE), biur rachunkowych, szkolenia dla biegłych rewidentów i inne. Ceniony trener prowadzący zajęcia w sposób ciekawy, energiczny i w oparciu o praktyczne przykłady.

Beata Bartoś – Biegły rewident. Magister matematyki, absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu Inwestycji kapitałowych w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu, Podyplomowe Studium Ubezpieczeń w zakresie matematyki ubezpieczeniowej na Wydziale Nauk Ekonomicznych UW. Kierownik projektów dot. wdrażania strategii produktowej i nowych rozwiązań IT. Menedżer projektów audytowych. Prowadzi badania jednostkowych i skonsolidowanych sprawozdań finansowych sporządzonych zgodnie z ustawą o rachunkowości lub zgodnie z MSR/MSSF. Swoje doświadczenie w dziedzinie rachunkowości i audytu zdobywała współpracując z renomowanymi firmami audytorskimi. Realizuje projekty związane z przeglądem śródrocznych sprawozdań finansowych, badaniem planów przekształceń, podziałów i połączeń jednostek gospodarczych, audytem projektów finansowanych z dotacji unijnych oraz usługami atestacyjnymi, doradztwa i zarządzania wymagającymi posiadania wiedzy z zakresu rachunkowości, rewizji finansowej, prawa podatkowego oraz organizacji i funkcjonowania przedsiębiorstw. Posiada wieloletnie doświadczenie w branży finansowej. Doświadczony trener w zakresie rachunkowości oraz produktów/usług finansowych.

Jerzy Furman – Absolwent studiów doktoranckich Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Obecnie Starszy Manager w dziale audytu. Doświadczenie zawodowe zdobył pracując w największych podmiotach uprawnionych do badania sprawozdań finansowych, gdzie uczestniczył w następujących projektach: badanie jednostokowych oraz skonsolidowanych sprawozdań finansowych sporządzonych zgodnie z ustawą o rachunkowości lub MSR/MSSF, przegląd śródrocznych sprawozdań finansowych, badanie pakietów konsolidacyjnych, badanie planów przekształceń, podziałów i połączeń jednostek gospodarczych, audyt projektów finansowych ze środków unijnych, prace atestacyjne w oparciu o uzgodnione procedury, usługi z zakresu due diligence. Doświadczony trener w zakresie rachunkowości.

  • szkolenie poprowadzi jeden wybrany trener
Program szkolenia

1. Wprowadzenie do rachunkowości finansowej:
a) główne pozycje rozrachunków i źródła ich pochodzenia – specyfika AP;

2. Obieg dokumentów księgowych [AP] – szkolenie dla osób niepracujących w AP:
a) omówienie procesu księgowań związanych z obiegiem i akceptacją dokumentów księgowych, w tym omówienie zasad autoryzacji oraz wyjaśniania rozbieżności (faktury z zamówieniem oraz faktury bez zamówień) – księgowania na koncie rozliczenia zakupu (wyjaśnianie różnic i analiza otwartych pozycji);
b) omówienie elementów niezbędnych na dokumentach księgowych do wprowadzenia księgowań – proces przygotowania dokumentów księgowych (otrzymanie, sortowanie, wskanowanie, dekretacja, zaksięgowanie, autoryzacja, zapłata itd.);
c) rodzaje płatności, w tym płatności automatyczne vs płatności manualne (pilne).

3. Omówienie zasad i schematów księgowań dla szczególnych przypadków transakcji zakupowych [AP]:
a) omówienie zasad funkcjonowania zakupowego konta technicznego (purchase reconciliation account/ goods in transit received/ invoiced received without delivery);
b) zamówienia zakupowe (PO – purchase orders) ujmowane w systemie – omówienie i rozliczanie;
c) omówienie procesu 3 way matching na etapie realizacji zakupów (zamówienie/ faktura/ płatność lub zamówienie/ faktura/ dostawa);
d) zobowiązania naliczane w formie rezerw kosztowych (accruals/ RMB/ dostawy niefakturowane);
e) zobowiązania z tytułu faktur bez otrzymania dostawy – procedury dot. księgowania i blokowania płatności/ potwierdzania sald;

4. Obszary specyficzne z AP:
a) otwarte pozycje rozrachunków w tym salda debetowe dostawców – omówienie faktu istnienia i skutków dla ksiąg rachunkowych;
b) analiza otwartych pozycji w księdze AP na koniec okresu sprawozdawczego;

(+ przykładowe księgowania na poszczególnych etapach procesu zakupu przy wykorzystaniu kont technicznych rozliczenia zakupu, warsztaty dla wszystkich powyższych punktów)

Informacje organizacyjne

Cena: 1390 zł + 23% VAT

Cena obejmuje:

• dostęp do platformy w czasie realizacji szkolenia
• autorskie materiały szkoleniowe
• certyfikat

Każda zgłoszona osoba musi dysponować komputerem lub innym urządzeniem mobilnym z wbudowanym głośnikiem (opcjonalnie kamerą i mikrofonem) oraz dostępem do Internetu.

Wyżej wymieniony sprzęt nie obliguje Państwa do udostępniania swojego wizerunku, jest potrzebny, aby móc aktywnie uczestniczyć w szkoleniu.

Harmonogram szkolenia

Godziny zajęć: 10:00 – 15:30

Dzień przed szkoleniem Uczestnik otrzyma materiały szkoleniowe w formie elektronicznej 9:30 – Rozpoczęcie logowania przez Uczestników 10:00 – wykład cz. I 11:30 – przerwa 15-minutowa 11:45 – wykład cz. II 13:15 – przerwa 30-minutowa 13:45 – wykład cz. III 15:30 – zakończenie szkolenia, odpowiedzi na pytania Uczestników czat/audio

Masz pytania? Chętnie odpowiemy.

Krzysztof Kadlec
tel. 22 208 28 48
e-mail: krzysztof.kadlec@adnakademia.pl

 

Dostępne terminy
04-11-202505-11-2025Online

Zaufali nam: