Szkolenie online
Przygotowanie do zamknięcia ksiąg rachunkowych za 2025 rok oraz zasady sporządzania rocznej sprawozdawczości finansowej w Inspektoratach Weterynarii
Kategoria: Online Rachunkowość Budżetowa, Szkolenia online budżetowe
Szkolenie skierowane jest do kadry zarządzającej, głównych księgowych i pracowników służb finansowych Inspektoratów Weterynarii.
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do zamknięcia ksiąg rachunkowych za rok 2025 oraz otwarcia ksiąg rachunkowych w roku 2026 w Inspektoratach Weterynarii. Omówienie najczęściej występujących nieprawidłowości.
1. Przygotowanie do zamknięcia ksiąg rachunkowych za 2025 rok:
a) harmonogram czynności;
b) podział zadań i odpowiedzialność.
2. Przeprowadzenie i rozliczenie inwentaryzacji za 2025 r. w świetle ustawy o rachunkowości, stanowiska Komitetu Standardów Rachunkowości oraz NIK i wyjaśnień MF:
a) termin zakończenia czynności spisowych a termin zakończenia inwentaryzacji drogą spisu z natury;
b) termin zakończenia czynności związanych z potwierdzeniem salda a termin zakończenia inwentaryzacji drogą potwierdzenia salda;
c) termin inwentaryzacji drogą weryfikacji salda a termin dokonania czynności związanych z weryfikacją;
d) inwentaryzacja kont pozabilansowych;
e) inwentaryzacja aktywów obcych;
f) dokumentowanie spisu z natury;
g) nowa klasyfikacja różnic ewidencyjnych;
h) nowe zasady rozliczania różnic inwentaryzacyjnych i obciążania nimi kosztów operacyjnych i pozostałych;
i) dostosowanie instrukcji inwentaryzacyjnych do postanowień stanowiska KSR.
3. Zasady wyceny aktywów i pasywów w ciągu roku a na dzień bilansowy:
a) aktualizacja wyceny aktywów trwałych: odpisy aktualizujące środki trwałe i środki trwałe w budowie, odpisy aktualizujące aktywa finansowe;
b) wycena zapasów, w tym potrzeba aktualizacji tej wyceny do ceny sprzedaży netto;
c) odpisy aktualizujące należności, nieprawidłowości i problemy związane z tą aktualizacją;
d) wycena pozostałych aktywów i pasywów;
e) wycena aktywów i pasywów w walutach obcych;
f) rozliczenia międzyokresowe kosztów i przychodów.
4. Przeksięgowania związane z zamknięciem roku: na kontach wynikowych oraz pozabilansowych.
5. Zasady sporządzania sprawozdania finansowego – bilansu jednostki budżetowej wraz z załącznikami:
a) zasady sporządzania bilansu,
b) metody wyceny bilansowej aktywów i pasywów,
c) omówienie poszczególnych pozycji aktywów,
d) omówienie poszczególnych pozycji pasywów.
6. Zasady sporządzania sprawozdania według wzoru „Rachunek zysków i strat” (wariant porównawczy):
a) zasady sporządzania rachunku zysków i strat,
b) sposób ujęcia dochodów budżetu w księgach rachunkowych,
c) zasady ewidencji przychodów na kontach grupy „7”,
d) sposób ujęcia wydatków budżetowych w księgach rachunkowych,
e) zasady ewidencji kosztów na kontach grupy „4” i grupy „7”,
f) metoda ustalenia wyniku finansowego – wariant porównawczy.
7. Zasady sporządzania sprawozdania według wzoru „Zestawienie zmian w funduszu jednostki”:
a) zasady sporządzania zestawienia zmian w funduszu jednostki,
b) omówienie pozycji zwiększających fundusz jednostki,
c) omówienie pozycji zmniejszających fundusz jednostki,
d) technika ustalania obrotów konta „800 – Fundusz jednostki”.
8. Zasady sporządzania Informacji dodatkowej – przykładowe rozwiązania.
9. Podsumowanie:
a) omówienie wzajemnych powiązań między trzema sprawozdaniami finansowymi,
b) wymogi formalne związane z terminem zamknięcia i otwarcia ksiąg rachunkowych,
c) odpowiedzialność za sporządzenie sprawozdań finansowych.
10. Ujęcie w świetle KSR 7 w księgach rachunkowych i sprawozdaniu:
a) zdarzeń mających miejsce po dniu bilansowym;
b) błędów z lat poprzednich;
c) zdarzeń dotyczących zamykanego roku po dniu po sporządzeniu i zatwierdzeniu sprawozdania.
11. Wstępne i ostateczne zamknięcie ksiąg rachunkowych.
12. Otwarcie roku 2026 – omówienie wybranych problemów związanych z otwarciem ksiąg rachunkowych.

Koszt uczestnictwa jednej osoby: 1090 zł
Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule przelewu kod szkolenia.
Cena obejmuje:
• dostęp do platformy MS Teams w czasie realizacji szkolenia
• autorskie materiały szkoleniowe
• certyfikat
• dostęp do platformy szkoleniowej na okres 6 miesięcy
Każda zgłoszona osoba musi dysponować komputerem lub innym urządzeniem mobilnym z wbudowanym głośnikiem (opcjonalnie kamerą i mikrofonem) oraz dostępem do Internetu.
Wyżej wymieniony sprzęt nie obliguje Państwa do udostępniania swojego wizerunku, jest potrzebny, aby móc aktywnie uczestniczyć w szkoleniu.
Szkolenie organizowane przez ADN Akademia Biznesu.
Godziny zajęć:
I dzień: szkolenie w godzinach 9.00 – 15.00
II dzień: szkolenie w godzinach 9.00 – 13.00
Informacje:
Anna Pyrzanowska
tel. (022) 208 28 38
fax (022) 211 20 90
anna.pyrzanowska@adn.pl