Rejestr umów zawieranych przez JSFP z uwzględnieniem najnowszych zmian w tym zakresie
Kategoria: Prawo, Szkolenia budżetowe
Ekspert zagadnień prawnych.
Celem szkolenia jest prezentacja zagadnień dotyczących wprowadzania zawieranych umów do rejestru umów jako nowego obowiązku szeroko rozumianych podmiotów publicznych, poznanie zasad i obowiązków jednostek dotyczących rejestru umów, w tym wskazanie obowiązków podmiotów publicznych w związku z realizacją ustawy oraz kar za naruszenie przepisów. Uczestnictwo w szkoleniu umożliwi wyjaśnienie na bieżąco problemów dotyczących tematyki szkolenia.
Szkolenie adresowane jest do pracowników administracji publicznej, samorządu terytorialnego, skarbników, sekretarzy, kierowników i pracowników wydziałów organizacyjnych, kontrolerów wewnętrznych, informatyków, radców prawnych, radnych, osób odpowiedzialnych za udzielanie informacji publicznej, osób, które będą odpowiedzialne za wprowadzanie danych do rejestru.
1. Źródła prawne obowiązku prowadzenia rejestru umów, zasada jawności i przejrzystości, uzasadnienie dla nowej regulacji prawnej.
2. Jaka jest data wejścia w życie obowiązku prowadzenia Centralnego Rejestru Umów, dywersyfikacja podmiotowa obowiązku stosowania przepisów ustawy (1 styczeń 2026 r. i 1 lipiec 2026 r.; 1 styczeń 2027 r.), zmiana katalogu wyłączeń podmiotowych.
3. Co to jest rejestr umów, w jakiej formie należy prowadzić rejestr umów, wzór Rejestru (czy będzie taki wzór, czy powinniśmy spodziewać się Rozporządzenia).
4. Jak prawidłowo wprowadzić proces wprowadzania danych do Centralnego Rejestru Umów do jednostki organizacyjnej (wymagania w zakresie bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych, szacowanie ryzyka, opracowanie dokumentacji wewnętrznej, wyznaczenie stanowiska, określenie zasad odpowiedzialności, dostęp do informacji publicznej a Rejestr umów itp.).
5. Umowa jako informacja publiczna, umowy, które mogą podlegać udostępnieniu
(podstawowe kryterium rejestrowania umowy – udostępnienie w procedurze dostępu do informacji publicznej).
6. Kryterium wartości umowy jako przesłanka wpisu kontraktu do Rejestru, jakie będą progi ustawowe.
7. Katalog informacji o umowach jednostki sektora finansów publicznych rejestrowanych
w Rejestrze, czy w Rejestrze wpisywane będą umowy spełniające kryterium kwotowe, ale zawarte przed dniem wejścia w życie obowiązku prowadzenia Rejestru, zmiany w zakresie przedmiotowym umów, modyfikacja katalogu wyłączeń przedmiotowych.
8. Umowy zawarte przed wejściem w życie obowiązku rejestracji- czy podlegają ujawnieniu
w Centralnym rejestrze Umów?
9. Czy faktura, rachunek to też umowa?
10. Czy aneks do umowy to też umowa podlegająca rejestracji?
11. Czy porozumienie i inne kontrakty to także umowy podlegające ewidencji?
12. Od kiedy obowiązuje nakaz wpisywania umów do Rejestru- przesłanka temporalności, .
13. Jakie umowy publikowane są w Rejestrze (studium przypadku, próg kwotowy, forma umowy, zmiana umowy, uzupełnienia w treści umowy, w jakim terminie należy dokonać ujawnienia umowy w Rejestrze).
14. Dostęp do informacji opublikowanych w Rejestrze, dane publiczne, wyłączenie obowiązku udostępniania informacji publicznej o umowach ujawnionych w Rejestrze w trybie wnioskowym UDDIP.
15. Wyłączenia i ograniczenia obowiązku rejestrowania umów w Centralnym rejestrze Umów- art. 12 ust. 1 PZP oraz art. 5 ust. 1, 2, 2a UDDIP (prawo do prywatności, dostępność danych publicznych a ochrona danych osobowych, tajemnica przedsiębiorcy, wyjątki, osoby pełniące funkcje publiczne itp)..
16. Kto w jednostce sektora finansów publicznych odpowiada za prowadzenie Rejestru umów – proponowane zmiany.
17. Sankcje za niezamieszczenie informacji w rejestrze umów albo podanie w nim danym niezgodnych z prawdą – proponowane zmiany.
Cena: 690 zł + 23% VAT*
* do ceny nie doliczamy podatku VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych
Cena obejmuje:
• dostęp do platformy szkoleniowej na okres 6 miesięcy
• uczestnictwo w zajęciach
• materiały szkoleniowe
• przerwy kawowe
• lunch
• certyfikat
Miejsce i godziny zajęć
Miejsce zajęć: centrum w/w miasta
Godziny zajęć: 10:00 – 15:00
Szkolenie organizowane przez ADN Akademia Biznesu.
Masz pytania? Chętnie odpowiemy.
Anna Pyrzanowska
22 208 28 38
anna.pyrzanowska@adn.pl