NOWOŚĆ

Kurs online
Podatkowy restart (56 h) – intensywny kurs aktualizujący dla powracających do pracy po przerwie

Cena: 2390 zł (VAT zw.)

Kategoria: ,

Czas trwania: 56 h
Cena: 2390 zł (VAT zw.)
Szczegółowy plan
Adresaci kursu

Kurs jest skierowany do osób, które powracają po dłuższej przerwie do pracy w departamencie finansowo-księgowym. Znowelizowane przepisy, nowe obowiązki i zagrożenia jakie dotykają podatników wymagają od księgowych nieustannego zaangażowania, o które trudno podczas dłużej nieobecności na stanowisku pracy. Jeżeli obawiasz się, że po powrocie do firmy, natłok bieżących obowiązków uniemożliwi Ci uzupełnienie wiedzy, odczuwasz ryzyko zmiany stanowiska pracy czy chcesz uzupełnić wiedzę na temat prawa podatkowego to niniejszy kurs, stanowiący kompleksowy przegląd podatkowy, usprawni proces Twojego powrotu do codziennych obowiązków służbowych.

Cel kursu

Liczne zmiany w przepisach prawa podatkowego wymagają nieustannego podnoszenia kwalifikacji zawodowych. Nawet jednorazowa, dłuższa przerwa od wykonywania obowiązków służbowych może spowodować ryzyko, że powrót na stanowisko pracy będzie wymagał gwałtownego usystematyzowania wiedzy. Celem zajęć jest umożliwienie powrotu na stanowisko pracy w departamencie finansowo-księgowym, bez stresu związanego z brakiem bieżącej praktyki w podatkach.

Zastanawiasz się, co zmieniło się w czasie Twojej nieobecności? Twój pracodawca wybrał opodatkowanie estońskim CIT? Może przystąpił do PGK bądź Grupy VAT? Nie wiesz, jak wyglądają aktualne obowiązki w cenach transferowych? Prezes planuje utworzyć fundację rodzinną? Nie masz doświadczenia w JPK a temat KSeF jest Ci obcy? Nie wiesz, jak wdrożyć procedurę należytej staranności albo rozliczyć transakcje międzynarodowe? Jak szybko sprawdzić, czy spółka zapłaci minimalny CIT? Jeśli te zagadnienia budzą Twój niepokój, ten kurs jest właśnie dla Ciebie!

Program kursu

Kurs został podzielony na 4 bloki tematyczne (CIT, VAT, PIT i PoN, problemy i procedury podatkowe), podczas których przeprowadzona zostanie praktyczna analiza uwzględniająca szczegółowe aspekty w oparciu o liczne przykłady branżowe.
Materiały na zajęcia będą tworzone w oparciu o bezpośrednie potrzeby Uczestników, z których każdy wypełnia ankietę obszaru zainteresowania podatkowego, umożliwiającą realizację podczas kursu rzeczywistych potrzeb związanych z zajmowanym stanowiskiem w organizacji.

BLOK I
Podatek dochodowy od osób prawnych

1. ABC opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych – usystematyzowanie podstawowych zasada funkcjonowania CIT.

2. Źródła przychodów w podatku dochodowym od osób prawnych – na co zwrócić uwagę rozpoznając przychody i koszty? Jak rozróżnić zyski kapitałowe i te z pozostałej działalności?

3. Minimalny CIT – kto i kiedy obciążony jest dodatkową 10 % stawką podatku?

4. Finansowanie własne – jak rozpoznać dodatkowe ,,hipotetyczne” odsetki w KUP?

5. Finansowanie dłużne – jak nadzorować poziom kosztów stanowiących KUP przy pożyczkach, kredytach i leasingu?

6. Podatek od przychodów z budynków – jak ustalić dodatkowy obowiązek podatkowy?

7. Dywidendy, odsetki, licencje, usługi niematerialne – zasady opodatkowania podatkiem u źródła. Jakie obowiązki rozpoznaje spółka wypłacająca należność opodatkowaną WHT?

8. Dokumentacja cen transferowych – wymogi i obowiązki w ujęciu praktycznym.

9. Estoński CIT, czyli ryczałt od przychodów spółek – warunki i problemy.

10. Na co zwrócić uwagę przy rozliczaniu ulg w CIT – ulga B+R, na innowacyjnych pracowników, na prototyp, prowzrostowa, konsolidacyjna, sponsoringowa;

11. Środki trwałe i WNiP – zasady rozliczania KUP w czasie.

12. Pytania i wątpliwości – problemy praktyczne.

BLOK II
Podatek od towarów i usług

1. ABC opodatkowania podatkiem od towarów i usług – usystematyzowanie podstawowych zasada funkcjonowania VAT.

2. Powstanie obowiązku podatkowego na przykładach praktycznych – co się zmieniło w ostatnich latach w zakresie naliczenia VAT?

3. Odliczenie VAT w praktyce z uwzględnieniem mechanizmów ograniczających.

4. Mechanizm podzielonej płatności w ujęciu praktycznym.

5. Odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług w ujęciu zasad opodatkowania VAT.

6. Pakiet Slim VAT 1, 2 i 3 – konsekwencje ,,uproszczenia” i ,,unowocześnienia” rozliczeń podatku VAT.

7. Grupa VAT – kto i kiedy powinien rozważyć korzystanie z nowej struktury?

8. Co to jest procedura SME?

9. KSeF – wszystko o nowych zasadach fakturowania od 2026 r.

10. Opodatkowanie transakcji międzynarodowych w VAT – import, eksport, WDT i WNT.

11. Pytania i wątpliwości – problemy praktyczne.

BLOK III
Podatek dochodowy od osób fizycznych, podatek od nieruchomości oraz wybrane zagadnienia podatkowe

1. ABC opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych z punktu widzenia przedsiębiorstwa – usystematyzowanie podstawowych zasada funkcjonowania PIT.

2. Podatek PIT – wybrane zagadnienia:
a) obowiązki płatnika,
b) rodzaje źródeł przychodów, wysokość i zasady potrącania kosztów z poszczególnych źródeł (przychody ze stosunku pracy, emerytura, renta, działalność wykonywana osobiście, działy specjalne produkcji rolnej, najem, podnajem, dzierżawa, odpłatne zbycie nieruchomości i innych rzeczy, kapitały pieniężne i prawa majątkowe, inne źródła),
c) świadczenia na rzecz pracowników i współpracowników w ujęciu podatkowym,
d) preferencyjne formy rozliczenia rocznego (wspólne rozliczenie małżonków, rozliczenie rodzica samotnie wychowującego dziecko),
e) exit tax,
f) zatrudnianie żołnierzy WOT – konsekwencje podatkowe.

3. ABC opodatkowania podatkiem od nieruchomości – usystematyzowanie podstawowych zasada funkcjonowania podatku.

4. Nowe definicje budynku i budowli na potrzeby podatku od nieruchomości od 1 stycznia 2025 r.

5. Samochód w działalności gospodarczej – kompleksowa analiza w VAT, CIT i PIT.

6. Marketing i reklama w działalności przedsiębiorstwa – jak organizować akcje marketingowe z punktu widzenia VAT, CIT i PIT?

7. Fundacja rodzinna – nowe rozwiązanie zabezpieczające majątek?

8. Jednolity Plik Kontrolny – standard wymiany danych księgowych.

9. JPK_KR_PD i JPK_ST_PD – nowe struktury logiczne jednolitego pliku kontrolnego.

10. Pytania i wątpliwości – problemy praktyczne.

BLOK IV
Wybrane problemy podatkowe i procedury

1. Narzędzia zabezpieczenia podatkowego – interpretacja indywidualna, WIS, WIA, WIP, WIT.

2. Audyt prawny i podatkowy – jak współpracować i przygotować się do wsparcia audytorów.

3. Współpraca z specjalistą ds. cen transferowych. Jak samemu sporządzić dokumentację TP?

4. MDR – jak schematy podatkowe wpływają na codzienną praktykę gospodarczą?

5. Procedury i mechanizmy zabezpieczenia podatkowego:
a) procedura należytej staranności w podatku u źródła – jak na co dzień identyfikować obowiązki w WHT,
b) procedura należytej staranności w rozpoznawaniu KUP,
c) procedury kontroli płatności – rozliczenia gotówkowe, mechanizm podzielonej płatności, „Biała lista”,
d) Kodeks dobrych praktyk VAT – jak zabezpieczyć siebie i firmę?
e) MDR oficer,
f) akcja bilans – mechanizmy kontroli darowizn i ulg odliczeniowych przy rozliczeniu rocznym,
g) procedura rozliczania podatkowego wierzytelności – ulga na złe długi, udokumentowanie/uprawdopodobnienie nieściągalności wierzytelności, sprzedaż wierzytelności ze stratą.

6. Czynności sprawdzające, kontrola i postępowanie – jak działa KAS.

7. Zasady odpowiedzialności pracownika departamentu finansowo-księgowego w świetle ustaw podatkowych i KKS.

8. Aspekty rachunkowe:
a) sporządzanie, zatwierdzanie i udostępnianie jednostkowych rocznych sprawozdań finansowych,
b) roczne sprawozdanie finansowe – zasady sporządzania,
c) bilans,
d) rachunek zysków i strat,
e) dodatkowe informacje i objaśnienia,
f) zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym,
g) rachunek przepływów pieniężnych,
h) odroczony podatek dochodowy,
i) AI w księgowości,

9. Pytania i wątpliwości – problemy praktyczne.

Informacje organizacyjne

Cena: 2390 zł (VAT zw.)

Cena obejmuje:
• dostęp do platformy MS Teams w czasie realizacji kursu
• autorskie materiały szkoleniowe
• zaświadczenie MEN
• dostęp do platformy szkoleniowej ADN na okres 6 miesięcy (nie zawiera nagrań z kursu)

Wymagania:

Każda zgłoszona osoba musi dysponować komputerem lub innym urządzeniem mobilnym z wbudowanym głośnikiem (opcjonalnie kamerą i mikrofonem) oraz dostępem do Internetu.

Wyżej wymieniony sprzęt nie obliguje Państwa do udostępniania swojego wizerunku, jest potrzebny, aby móc aktywnie uczestniczyć w szkoleniu.

Harmonogram kursu

10:00-16:00 – zajęcia w trakcie kursu przewidziane są przerwy, które będą ustalane wedle potrzeb w toku zajęć z wykładowcą

Masz pytania? Chętnie odpowiemy.

Anna Pyrzanowska
22 208 28 38
anna.pyrzanowska@adn.pl

Ewa Suchecka 
22 208 28 26
ewa.suchecka@adn.pl

Kurs organizowany przez ADN Akademia Biznesu.

Online:
Sesja I, 2 – 3 sierpnia 2025
Sesja II, 9 – 10 sierpnia 2025
Sesja III, 23 – 24 sierpnia 2025
Sesja IV, 30 – 31 sierpnia 2025

Online:
Sesja I, 25 – 26 października 2025
Sesja II, 8 – 9 listopada 2025
Sesja III, 15 – 16 listopada 2025
Sesja IV, 29 – 30 listopada 2025

Dostępne terminy
02-08-202531-08-2025Online
25-10-202530-11-2025Online

Zaufali nam: