Komunikacja międzykulturowa w relacjach biznesowych

Cena: 1890 zł + 23% VAT

Kategoria: ,

Czas trwania: 2 dni
Cena: 1890 zł + 23% VAT
Szczegółowy plan

Coraz więcej firm polskich pracuje z firmami zagranicznymi i to nie tylko europejskimi, ale także amerykańskimi, azjatyckimi czy bliskowschodnimi, a kontynent afrykański jest nowym nieodkrytym lądem dla nas. Poza tym coraz więcej firm polskich zatrudnia obcokrajowców i nie znając ich kultury, często napotykamy rozmaite przeszkody wynikające z niezrozumienia. Opanowanie umiejętności skutecznego komunikowania się z klientami, pracownikami i partnerami z różnych krajów i kultur stanowi kluczowy sukces biznesu.

Z dużą pewnością możemy stwierdzić, że nie istnieją uniwersalne metody komunikacji, które można zastosować wszędzie. Każda kultura wyraża unikalne zjawiska, takie jak autorytet, kreatywność, stosunek do prawdy i odpowiedzialności. Świadomość, że nasze preferencje kulturowe i zwyczaje nie zawsze są powszechnie akceptowane, jest kluczowa dla efektywnej współpracy międzykulturowej.

Cel szkolenia

Omówienie i zrozumienie różnych aspektów kultury pracy, radzenie sobie z różnicami dzielącymi rozmaite narody i nawiązywanie efektywnych stosunków oraz rozumienie siebie nawzajem mimo tych różnic.

Korzyści ze szkolenia

Po szkoleniu Uczestnicy będą wiedzieli:
• jakich narzędzi używać, aby być skutecznym i zrozumianym: korespondencja,
• jak wygląda decyzyjność i hierarchia w różnych kulturach?
• jak posługiwać się prawidłowo znakami werbalnymi i niewerbalnymi?
• jak budować pewność siebie i skutecznie negocjować w środowisku międzynarodowym?
• jak patrzeć na ten sam czas, ale uwzględniając różne narodowości?
• otrzymają zalecenia zachowań: „Co robić” i „Czego unikać” w kontaktach z innymi kulturami
• jak negocjować skutecznie znając zasady w różnych kulturach?
• jaki wpływ na komunikowanie się ma kultura stołu?
• czy zaufanie to konieczność, czy też nasza dobra wola?
• jak uzyskać końcowe i finalne słowo TAK w biznesie?
• jak konfrontować sprzeczne opinie w różnych kulturach?
• jakich błędów unikać, przez co zmniejsza się ryzyko biznesowych porażek?
• jakie prezenty są dopuszczalne, a jakich nigdy nie powinniśmy dawać?

Adresaci szkolenia

Wszystkie osoby niezależnie od pełnionej roli w zespole i zajmowanego stanowiska, które na co dzień pracują w środowisku międzynarodowym np. pracownicy firm biznesowo związanych z rynkami zagranicznymi, negocjujący kontrakty, przygotowujący prezentacje dla klientów itp. Dyplomaci, urzędnicy oraz osoby podróżujące zawodowo i prywatnie.

Trenerka

Żaneta Berus – praktyk i trener biznesu z ponad 25 letnim doświadczeniem w branży MICE. Zarządzała małymi i dużymi zespołami ludzi, przekazując swoją wiedzę i najlepszą praktykę biznesową z zakresu promocji, sprzedaży, negocjacji i organizacji wydarzeń targowych, konferencji, eventów w kraju i za granicą. Doświadczenie zdobyte podczas służby dyplomatycznej jako Konsul Handlowy w Stanach Zjednoczonych, gdzie odpowiadała za promocję polskiej gospodarki na rynku amerykańskim, zaowocowało doskonałą znajomością międzynarodowych środowisk biznesowych. Z tego względu swobodnie czuje się w kontaktach gospodarczych, na różnych poziomach zarządzania, a także w firmach małych, średnich i wielkich, zarówno w Polsce, jak i na rynkach międzynarodowych. Od ponad 25 lat każdego dnia współpracuje z największymi polskimi i międzynarodowymi organizatorami targowymi. Ponadto zarządzała dwoma największymi obiektami wystawienniczymi i konferencyjnymi w Warszawie: EXPO XXI Warszawa oraz Ptak Warsaw Expo. Żaneta działa także czynnie w Stowarzyszeniu Branży Eventowej, jako jego Dyrektor Zarządzający oraz Prezes Zarządu, jest członkiem UFI – Światowego stowarzyszenia zrzeszającego branżę targową. Należy do prestiżowego amerykańskiego stowarzyszenia IAEE (International Association of Exhibitions and Events) i jest licencjonowanym wykładowcą programu CEM (Certified in Exhibition Management) https://www.iaee.com/cem-instructors/ tego stowarzyszenia. Działa aktywnie w Radzie Przemysłu Spotkań i Wydarzeń konsultującej z rządem możliwości wsparcia dla branży MICE. Za swoje działania na rzecz samorządu i zasługi dla promocji Polski, Żaneta Berus otrzymała Srebrny Krzyż Zasługi, drugie najważniejsze odznaczenie państwowe, przyznane przez Prezydenta RP. Także branża eventowa doceniła jej zaangażowanie. Uhonorowana została tytułem MP-12, jako najlepszy menedżer obiektu w kategorii Dostawca-Venue. Żaneta Berus odebrała także wyróżnienie branżowe – tytuł „Osobowość Roku” w kategorii „Menadżer obiektu”, a także Odznakę „Zasłużona dla turystyki” przyznawaną przez Ministerstwo Sportu i Turystyki.

Program szkolenia

1. Co to jest komunikacja międzykulturowa i gdzie ma zastosowanie na podstawie kilku przykładów.

2. 3 fazy działania w odmiennej kulturze, odmienność kultur i podstawowe zasady do porozumiewania

3. Komunikacja międzykulturowa; społeczeństwa nisko i wysokokontekstowe:
• wprowadzenie do komunikacji międzykulturowej i różnic kulturowych w kontekście biznesu,
• wyjaśnienie pojęcia społeczeństw nisko- i wysokokontekstowych oraz ich wpływu na komunikację międzynarodową,
• pokazanie różnic kulturowych na bazie różnic wynikających z różnych systemów politycznych, religijnych, struktur społecznych – na bazie kilku wybranych regionów (USA, Azja, Skandynawia, Ukraina i kraje rosyjskojęzyczne)

4. Zasady i narzędzia komunikacji w wybranych regionach (USA, Azja, Skandynawia, Ukraina i kraje rosyjskojęzyczne)
• omówienie zasad i narzędzi komunikacji w kontekście międzykulturowym,
• maile – czy aby na pewno?
• co z mediami społecznościowymi?

5. Krytykować trzeba umieć:
• omówienie znaczenia konstruktywnej krytyki w międzykulturowej komunikacji,
• krytyka konstruktywna w międzykulturowej komunikacji – co kraj to obyczaj,
• przykłady dobrej i złej krytyki w zespołach międzynarodowych.

6. 5 zmysłów:
• wyjaśnienie znaczenia spostrzegania kulturowego poprzez pięć zmysłów,
• catering międzynarodowy na przyjęcia – uwzględnienie różnic w jedzeniu (religia), smakach i zapachach,
• stół łączy różne kultury – sadzanie gości.

7. Znaki werbalne i niewerbalne oraz miara czasu rzeczą względną:
• omówienie znaczenia werbalnej i niewerbalnej komunikacji w różnych kulturach,
• wyjaśnienie różnic w postrzeganiu czasu w różnych kulturach,
• interpretacja sygnałów niewerbalnych w różnych kulturach, czyli gesty powitania, przeprosin czy prowadzenia spotkania.

8. Najważniejsze zasady w negocjacjach: przekonywanie, krytyka, informacja zwrotna, korespondencja:
• omówienie kluczowych zasad negocjacji w kontekście międzykulturowym,
• prezenty w środowisku biznesowym: kiedy? jakie?

9. Rola small talk oraz znajomości:
• wyjaśnienie znaczenia small talku i znajomości w międzykulturowej komunikacji biznesowej,
• rozwijanie umiejętności prowadzenia rozmów towarzyskich w różnych kulturach.

10. Nie rób tych błędów!:
• omówienie najczęstszych błędów popełnianych w międzykulturowej komunikacji biznesowej
• analiza przypadków popełniania błędów w międzykulturowej komunikacji biznesowej.


*Program chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, powielanie i wykorzystywanie części lub całości informacji, programów zawartych w ofercie ADN Akademii w formie elektronicznej lub innej bez zgody autora zabronione

Informacje organizacyjne

Cena: 1890 zł + 23% VAT

Cena obejmuje:

• dostęp do platformy szkoleniowej na okres 6 miesięcy
• uczestnictwo w zajęciach
• materiały szkoleniowe
• przerwy kawowe
• lunch
• certyfikat

Miejsce i godziny zajęć

Godziny zajęć: 10:00 – 16:00

Miejsce zajęć: centrum w/w miast

Masz pytania? Chętnie odpowiemy.

Anna Niedziółka
22 208 28 26
anna.niedziolka@adnakademia.pl

Monika Sokołowska
22 162 78 24
monika.sokolowska@adnakademia.pl

Dostępne terminy
27-03-202528-03-2025Warszawa
24-04-202525-04-2025Wrocław
12-05-202513-05-2025Kraków
19-05-202520-05-2025Gdańsk
19-05-202524-05-2025Warszawa
12-06-202513-06-2025Wrocław
23-06-202524-06-2025Gdańsk
23-06-202524-06-2025Warszawa

Zaufali nam: