WARSZAWA INSPEKTORATY WETERYNARII

SZKOLENIE WYJAZDOWE
Przygotowanie do zamknięcia ksiąg rachunkowych za 2025 rok oraz zasady sporządzania rocznej sprawozdawczości finansowej w Inspektoratach Weterynarii

Cena: 2390 zł

Kategoria: , ,

Adresaci szkolenia

Szkolenie skierowane jest do kadry zarządzającej, głównych księgowych i pracowników służb finansowych Inspektoratów Weterynarii.

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do zamknięcia ksiąg rachunkowych za rok 2025 oraz otwarcia ksiąg rachunkowych w roku 2026 w Inspektoratach Weterynarii. Omówienie najczęściej występujących nieprawidłowości.

Program szkolenia

1. Przygotowanie do zamknięcia ksiąg rachunkowych za 2025 rok:
a) harmonogram czynności;
b) podział zadań i odpowiedzialność.

2. Przeprowadzenie i rozliczenie inwentaryzacji za 2025 r. w świetle ustawy o rachunkowości, stanowiska Komitetu Standardów Rachunkowości oraz NIK i wyjaśnień MF:
a) termin zakończenia czynności spisowych a termin zakończenia inwentaryzacji drogą spisu z natury;
b) termin zakończenia czynności związanych z potwierdzeniem salda a termin zakończenia inwentaryzacji drogą potwierdzenia salda;
c) termin inwentaryzacji drogą weryfikacji salda a termin dokonania czynności związanych z weryfikacją;
d) inwentaryzacja kont pozabilansowych;
e) inwentaryzacja aktywów obcych;
f) dokumentowanie spisu z natury;
g) nowa klasyfikacja różnic ewidencyjnych;
h) nowe zasady rozliczania różnic inwentaryzacyjnych i obciążania nimi kosztów operacyjnych i pozostałych;
i) dostosowanie instrukcji inwentaryzacyjnych do postanowień stanowiska KSR.

3. Zasady wyceny aktywów i pasywów w ciągu roku a na dzień bilansowy:
a) aktualizacja wyceny aktywów trwałych: odpisy aktualizujące środki trwałe i środki trwałe w budowie, odpisy aktualizujące aktywa finansowe;
b) wycena zapasów, w tym potrzeba aktualizacji tej wyceny do ceny sprzedaży netto;
c) odpisy aktualizujące należności, nieprawidłowości i problemy związane z tą aktualizacją;
d) wycena pozostałych aktywów i pasywów;
e) wycena aktywów i pasywów w walutach obcych;
f) rozliczenia międzyokresowe kosztów i przychodów.

4. Przeksięgowania związane z zamknięciem roku: na kontach wynikowych oraz pozabilansowych.

5. Zasady sporządzania sprawozdania finansowego – bilansu jednostki budżetowej wraz z załącznikami:
a) zasady sporządzania bilansu,
b) metody wyceny bilansowej aktywów i pasywów,
c) omówienie poszczególnych pozycji aktywów,
d) omówienie poszczególnych pozycji pasywów.

6. Zasady sporządzania sprawozdania według wzoru „Rachunek zysków i strat” (wariant porównawczy):
a) zasady sporządzania rachunku zysków i strat,
b) sposób ujęcia dochodów budżetu w księgach rachunkowych,
c) zasady ewidencji przychodów na kontach grupy „7”,
d) sposób ujęcia wydatków budżetowych w księgach rachunkowych,
e) zasady ewidencji kosztów na kontach grupy „4” i grupy „7”,
f) metoda ustalenia wyniku finansowego – wariant porównawczy.

7. Zasady sporządzania sprawozdania według wzoru „Zestawienie zmian w funduszu jednostki”:
a) zasady sporządzania zestawienia zmian w funduszu jednostki,
b) omówienie pozycji zwiększających fundusz jednostki,
c) omówienie pozycji zmniejszających fundusz jednostki,
d) technika ustalania obrotów konta „800 – Fundusz jednostki”.

8. Zasady sporządzania Informacji dodatkowej – przykładowe rozwiązania.

9. Podsumowanie:
a) omówienie wzajemnych powiązań między trzema sprawozdaniami finansowymi,
b) wymogi formalne związane z terminem zamknięcia i otwarcia ksiąg rachunkowych,
c) odpowiedzialność za sporządzenie sprawozdań finansowych.

10. Ujęcie w świetle KSR 7 w księgach rachunkowych i sprawozdaniu:
a) zdarzeń mających miejsce po dniu bilansowym;
b) błędów z lat poprzednich;
c) zdarzeń dotyczących zamykanego roku po dniu po sporządzeniu i zatwierdzeniu sprawozdania.

11. Wstępne i ostateczne zamknięcie ksiąg rachunkowych.

12. Otwarcie roku 2026 – omówienie wybranych problemów związanych z otwarciem ksiąg rachunkowych.

Informacje organizacyjne

Koszt uczestnictwa jednej osoby:
• w szkoleniu stacjonarnym bez noclegów 1390 zł
• w szkoleniu stacjonarnym z zakwaterowaniem w pokoju 2 os. (2 noclegi) 2390 zł
• w szkoleniu stacjonarnym z zakwaterowaniem w pokoju 2 os. (1 nocleg) 2190 zł
• w szkoleniu stacjonarnym z zakwaterowaniem w pokoju 1 os. (2 noclegi) 2690 zł (liczba pokoi 1 os. ograniczona)
• w szkoleniu stacjonarnym z zakwaterowaniem w pokoju 1 os. (1 nocleg) 2390 zł (liczba pokoi 1 os. ograniczona)

Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule przelewu kod szkolenia.

UWAGA
Rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu wyjazdowym po uprzednim, pisemnym zgłoszeniu, wiąże się z poniesieniem 50% kosztu całego szkolenia. W przypadku rezygnacji w terminie krótszym niż 28 dni osoba zgłoszona ponosi 100% kosztów.

Szkolenie organizowane przez ADN Akademia Biznesu.

Cena obejmuje:
• uczestnictwo w zajęciach szkoleniowych
• materiały szkoleniowe
• certyfikat ukończenia szkolenia
• zakwaterowanie (ilość noclegów uzależniona od wybranego wariantu)
• wyżywienie (w zależności od wybranego wariantu)
• przerwy kawowe w trakcie zajęć szkoleniowych

Godziny zajęć:
I dzień – przyjazd Uczestników, zakwaterowanie
II dzień: szkolenie w godzinach 9.00 – 15.00
III dzień: szkolenie w godzinach 9.00 – 13.00

Miejsce zajęć:
Ibis Warszawa Centrum
al. Solidarności 165, Warszawa Ibis Warszawa Centrum

Masz pytania? Chętnie odpowiemy.

Anna Pyrzanowska
22 208 28 38
anna.pyrzanowska@adn.pl

 

Dostępne terminy
16-11-202518-11-2025Warszawa

Zaufali nam: