Szkolenie online
Trudne rozmowy z pracownikami

Cena: 1590 zł + 23% VAT

Kategoria: ,

Czas trwania: 1 dzień
Cena: 1590 zł + 23% VAT
Szczegółowy plan

Czy zdarzyło Ci się odkładać trudną rozmowę z pracownikiem, szefem lub partnerem? Czy zdarza się, że nieporozumienia, brak informacji zwrotnej lub nieumiejętność reagowania na trudne sytuacje prowadzą Cię często do spadku zaangażowania, rotacji pracowników lub napięć w zespole? A może, nie wiesz jak przekazać negatywny feedback, by budować zaangażowanie?

To szkolenie jest odpowiedzią na te wyzwania. „Odważne rozmowy menedżerskie” to praktyczny warsztat narzędzi, który przygotuje Cię do prowadzenia nawet najtrudniejszych rozmów – spokojnie, skutecznie i z poczuciem budowania postawy autorytetu lidera. Nauczysz się, jak rozmawiać tak, by budować odpowiedzialność, rozwiązywać konflikty i poprawiać współpracę w zespole. Zyskasz konkretne narzędzia, które pozwolą Ci działać pewnie, bez stresu i z realnym wpływem na wyniki.

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest przygotowanie menadżerów i liderów do prowadzenia trudnych rozmów z pracownikami w sposób spokojny, ugodowy, skuteczny i zgodny z celem – tak, aby budować odpowiedzialność i zaangażowanie, poprawiać współpracę i unikać kosztownych błędów.

Korzyści ze szkolenia

Po szkoleniu Uczestnicy:
• Zaoszczędzą czas, prowadząc efektywne rozmowy, które rozwiążą problem w 15 minut;
• Przełamią strach przed trudnymi rozmowami i przeprowadzą je swobodnie – bez zbędnego stresu, profesjonalnie i zgodnie z swoim celem;
• Dotrą do swoich pracowników, wykorzystując praktyczne i skuteczne narzędzia – skrypty rozmów, checklisty oraz przykłady z życia innych firm;
• Poruszą tematy ważne i trudne, o których nikt nie chce rozmawiać, np. o podwyżkach
• Wzmocnią autorytet lidera, co pomoże im łatwiej podejmować decyzje, motywować pracowników i utrzymywać pozytywną atmosferę w zespole;
• Wzmocnią swoją umiejętność panowania nad emocjami – swoją frustracją, stresem, ale też emocjami pracownika, który może reagować lękiem, złością lub oporem;
• Poprawią wskaźniki zaangażowania zespołu – zmniejszą rotację, wpłyną na frekwencję pracowników i ich satysfakcję z pracy;
• Zrozumieją, jak emocje wpływają na ich reakcje i reakcje pracowników oraz nauczą się wykorzystać potencjał w budowaniu bezpieczeństwa psychologicznego w miejscu pracy;
• Zmienią obawy przed rozmową w rozwiązania i strategie, które naprawdę działają, zyskując tym samym szansę na rozwój dzięki każdej trudnej rozmowie;
• Będą mieć gotowy plan działania – 7 kroków, które pomogą im przygotować się do rozmowy merytorycznie, prawnie i logistycznie;
• Będą mieć jasność kosztów i konsekwencji źle prowadzonych rozmów – co zmobilizuje ich do działania i rozwoju jako lider.

Adresaci szkolenia

• Liderzy i menedżerowie zespołów – wzmocnią swój autorytet i poprawią komunikację w zespole dzięki sprawdzonym metodom.
• Osoby aspirujące do roli kierowniczej – rozwiną umiejętności, które pomogą Ci awansować i zyskać pewność siebie w zarządzaniu zespołem.
• Pracownicy działów HR – ułatwią rozwój komunikacji w firmie, wykorzystując konkretne narzędzia i skrypty do rozmów i budowania relacji.
• Pracownicy wszystkich szczebli organizacji – zyskają narzędzia do odważnej i skutecznej komunikacji, która jest kluczem do realizowania wyników i strategii, wdrażania zmian.

Trenerka

Anna Schulz – mentorka biznesu, członkini Loży Wielkopolskiej BBC i ex-dyrektorka HR z międzynarodowym doświadczeniem. Jestem doświadczoną mentorką biznesu i ex-dyrektorką HR z międzynarodowym doświadczeniem. Przez 12 lat zarządzała zespołami HR w Polsce, krajach DACH, Holandii i Finlandii w drugiej co do wielkości firmie modowej na świecie – H&M. Dziś wspiera liderów i właścicieli firm w budowaniu skutecznych i przyjaznych miejsc pracy poprzez wzmacnianie ich kompetencji liderskich m.in. w zakresie umiejętności komunikacyjnych (w tym prowadzenia trudnych rozmów z pracownikami) delegowania zadań, motywowania i budowania zaangażowania, przywództwa w dobie AI. W swojej pracy przyczynia się do realizacji strategii biznesowej poprzez budowanie polityki personalnej i kreowanie struktur zatrudnienia na miarę potrzeb biznesu. Z sukcesem pomaga liderkom i liderom w doborze odpowiednich specjalistów i służ im swoim wsparciem w realizacji założonych celów biznesowych.

Program szkolenia

MODUŁ I
To, co napędza nas do działania, to EMOCJE. W tym module zapoznasz się z mechanizmami, które nimi rządzą i wskazówkami, które wesprą Cię w mentalnym przygotowaniu.
• Dowiesz się, czym naprawdę jest trudna rozmowa i jaka jest Twoja rola jako lidera
• Poznasz sposoby na regulowanie emocji i nauczysz się rozładować napięcie związane z trudną rozmową
• Poznasz mechanizmy wpływające na współpracę, efektywność i atmosferę w zespole
• Zrozumiesz, jak prowadzić ludzi przez zmianę i jak precyzyjnie ustalać cel rozmowy
• Otrzymasz konkretne narzędzia do mentalnego przygotowania, by działać z pewnością siebie

MODUŁ II
Skuteczna rozmowa to nie tylko mówienie, ale przede wszystkim umiejętność słuchania.
W tym module:
• Nauczysz się odróżniać fakty od interpretacji i unikać błędnych założeń
• Dowiesz się, jakie blokady komunikacyjne utrudniają rozmowy i jak je eliminować
• Zrozumiesz, dlaczego słowa to tylko część przekazu – klucz tkwi w emocjach
• Poznasz skuteczne sposoby radzenia sobie ze strachem, szokiem i gniewem w rozmowie
• Odkryjesz, jak zadawać właściwe pytania, by unikać nieporozumień i budować lepsze relacje

MODUŁ III
W tym module poznasz 7 kluczowych kroków, które zapewnią Ci pełne przygotowanie do trudnych rozmów. Dowiesz się, jak:
• Uniknąć błędów prawnych i działać zgodnie z przepisami
• Uporządkować fakty i precyzyjnie określić cel rozmowy
• Przygotować się emocjonalnie, by zachować spokój i pewność siebie
• Skutecznie zaplanować rozmowę – od dokumentów po logistykę
• Prowadzić rozmowę zgodnie z założonym celem, bez zbędnych dygresji
• Monitorować efekty rozmowy i wyciągać wnioski na przyszłość

MODUŁ IV
W tym module zobaczysz, jak duże konsekwencje może mieć jeden błąd w trudnej rozmowie – liczby mówią same za siebie! Dowiesz się, jak:
• Sprawdzić swoje nastawienie i kierować mową ciała, aby nie stawiać barier w rozmowie
• Skutecznie rozpocząć rozmowę, by zbudować atmosferę szacunku i otwartości
• Zadawać pytania, które sprawią, że pracownik poczuje się wysłuchany
• Reagować na trudne momenty i co zrobić, gdy rozmowa nie idzie zgodnie z planem
• Zakończyć rozmowę tak, aby ustalenia zostały wdrożone w życie

Informacje organizacyjne

Cena: 1490 zł + 23% VAT

Cena obejmuje:
• dostęp do platformy MS Teams w czasie realizacji szkolenia
• autorskie materiały szkoleniowe
• certyfikat
• dostęp do platformy szkoleniowej na okres 6 miesięcy

Każda zgłoszona osoba musi dysponować komputerem lub innym urządzeniem mobilnym z wbudowanym głośnikiem (opcjonalnie kamerą i mikrofonem) oraz dostępem do Internetu.

Wyżej wymieniony sprzęt nie obliguje Państwa do udostępniania swojego wizerunku, jest potrzebny, aby móc aktywnie uczestniczyć w szkoleniu.

Harmonogram szkolenia

9:00 – rozpoczęcie logowania przez Uczestników 9:20-15:20 – szkolenie w trakcie szkolenia przewidziane są przerwy, które będą ustalane wedle potrzeb w toku zajęć z trenerem

Masz pytania? Chętnie odpowiemy.

Anna Niedziółka
22 208 28 26
anna.niedziolka@adnakademia.pl

Monika Sokołowska
22 162 78 24
monika.sokolowska@adnakademia.pl

Dostępne terminy
09-10-2025Online
12-11-2025Online

Zaufali nam: