Szkolenie online Neuroprzywództwo w dobie AI
Kategoria: Online Menedżerskie, Szkolenia online biznesowe
Mocne strony inteligencji naturalnej w świecie inteligencji sztucznej
Jedyny na rynku program szkoleniowy, który łączy akademicką wiedzę z zakresu neuronauki oraz praktykę gotową do wykorzystania w codziennej pracy liderów i menedżerów.
Kompleksowy materiał obejmuje 2-dniowe szkolenie, które odpowiada na pytanie, jak przygotować siebie oraz zespół do skutecznego wykorzystania technologii AI w biznesie. Jeśli menedżerowie chcą zachować skuteczność działania, muszą – przy jednoczesnym zrozumieniu AI – rozwijać inteligencję naturalną i kompetencje, których sztuczna inteligencja nie posiada: umiejętność zadawania właściwych pytań, podejmowania decyzji etycznych, budowania relacji, interpretowania kontekstu kulturowego czy radzenia sobie z niepewnością. AI nie eliminuje także potrzeby krytycznego myślenia, kreatywności czy empatii.

Pomimo rosnącej popularności sztucznej inteligencji, nadal wielu liderów, menedżerów oraz pracowników ma wątpliwości i obawy związane z wykorzystaniem AI w codziennej pracy. Dzięki praktycznej wiedzy opartej na globalnych standardach i dopasowanej do realiów polskich organizacji zyskają wiedzę zarówno o mechanice działania sztucznej inteligencji, jak i inteligencji naturalnej, opierając się na najnowszej wiedzy z zakresu neuronauki.
Jeśli planujesz wdrożyć w swojej firmie rozwiązanie oparte o technologię AI, musisz przygotować na to zespół, który będzie z niego korzystał. Udział w szkoleniu pozwoli zwiększyć poziom zaufania do rozwiązań AI wdrażanych w firmach i jednocześnie zmotywuje Uczestników do rozwoju tych umiejętności oraz kompetencji, których AI nie zastąpi.
CEL SZKOLENIA
Program ma na celu wsparcie przedsiębiorców w efektywnym przygotowaniu pracowników do wdrażania rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji (AI), zwiększając ich wiedzę, kompetencje przy jednoczesnym zmniejszeniu niepewności związanej z eksperymentowaniem w obszarze AI.
W świecie zdominowanym przez AI, przyszłość należy do liderów rozwijających kompetencje, których technologia nie potrafi odtworzyć. Celem szkolenia jest wzmocnienie tych właśnie umiejętnośc. Uczestnicy poznają zasady działania AI i dowiedzą się jak wykorzystać je w świecie zdominowanym przez sztuczną inteligencję – nie poprzez rywalizację z technologią, lecz przez przełamanie własnych obaw oraz rozwijanie przewag, których AI nie posiada i które staną się kluczową przewagą w przywództwie przyszłości. Z kolei w obszarze organizacyjnym istotnym celem jest przekazanie firmom wiedzy na temat kluczowych możliwości, potencjalnych ryzyk kosztów oraz korzyści związanych z implementacją AI w obszarze ludzkim.
PO SZKOLENIU UCZESTNICY
ADRESACI SZKOLENIA
Kompleksowe szkolenie kierowane jest do menedżerów, którzy odpowiadają za wprowadzanie zmian w organizacjach oraz wdrażanie rozwiązań AI, a w szczególności do:
PROGRAM
Program składa się z 5 modułów, które łączą najnowszą wiedzę z zakresu neurobiologii z praktycznymi przykładami, narzędziami i strategiami biznesowymi.
Wyzwanie, przed jakim stoją liderzy i menedżerowie
Choć 89%* firm deklaruje gotowość do wdrażania rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji, tylko nieliczne inwestują w realne przygotowanie swoich zespołów do tego zadania. Zaledwie 13% organizacji przeznacza budżet na szkolenia z zakresu AI, a aż 40% pracowników wykazuje sceptycyzm lub obawy wobec tej technologii.
Jakie są fakty?
Bez przemyślanej strategii zarządzania zmianą oraz budowania zaufania i kompetencji wśród ludzi, skalowanie AI staje się trudne, a nawet ryzykowne. W świecie „big data” ludzkie umysły naużywają intuicji. Brak wiedzy w tym zakresie stwarza złudne poczucie przygotowania w momencie, gdy zespół nie jest gotowy na zmianę, nie ma odpowiednich umiejętności i nie jest przekonany o słuszności wdrażanych rozwiązań.
Jakie jest rozwiązanie?
Stosując wiedzę o neuroprzywództwie, a także rozumiejąc szanse i zagrożenia, które niesie ze sobą AI liderzy i menedżerowie mogą świadomie, efektywnie wspierać pracowników w zmianie. W pierwszym module szkolenia dowiedzą się, jak działa ludzki mózg w świecie AI i dlaczego przygotowanie zespołu na zmianę w zakresie korzystania z tej technologii jest tak istotne.
*Dane pochodzą z drugiej edycji badania Jak polskie firmy wdrażają AI, która została opracowana na zlecenie EY Polska przez Cube Research w ostatnim kwartale 2024 na próbie 501 dużych i średnich przedsiębiorstw działających w branżach produkcyjnej, usługowej i handlowej.
Wyzwanie, przed jakim stoją liderzy i menedżerowie
W dobie powszechnego dostępu do rozwiązań oferowanych przez AI, wielu liderów i menedżerów, zwłaszcza mniej doświadczonych, bezkrytycznie polega na odpowiedziach generowanych przez AI. Ludzkie umysły zbyt szybko wyciągają wnioski. Kiedy myślą, że rozumieją problem, jednocześnie myślą, że zrozumieli rozwiązanie.
Jakie są fakty?
Sztuczna inteligencja szybko dostarcza gotowe rozwiązania i sugestie, co z jednej strony usprawnia pracę, ale z drugiej – ogranicza konieczność głębszej analizy i weryfikacji informacji przez człowieka. Algorytmy inteligencji naturalnej osiągają doskonałe wyniki właśnie dzięki zdolności do pozostawania nieuporządkowanymi, rozwijania się w złożoności i przypadkowości oraz skutecznego reagowania na zmieniające się okoliczności. Proces uczenia się człowieka wymaga aktywnego angażowania, eksperymentowania i krytycznej oceny. Bezkrytyczne podejście w dobie AI może prowadzić do utraty umiejętności krytycznego myślenia, samodzielnego rozwiązywania problemów oraz sprawczości, a zarazem niesie ze sobą ryzyko kosztownych błędów.
Jakie jest rozwiązanie?
Rozróżnienie zadań, jakie warto powierzyć sztucznej inteligencji i jednoczesne zrozumienie, które kompetencje powinny zostać po stronie człowieka jest kluczem do skutecznego korzystania z obu zasobów – AI oraz inteligencji naturalnej. W tym module Uczestnicy dowiedzą się, jak uczy się i działa sztuczna inteligencja, a jak ludzki mózg. Zrozumieją z i dowiedzą się, jak rozwijać umiejętności przywództwa przyszłości – m.in. krytyczne myślenie – dzięki którym nie tylko zyskają przewagę, ale także zminimalizują ryzyko kosztownych błędów podczas korzystania z AI.
Wyzwanie, przed jakim stoją liderzy i menedżerowie
W dobie popularności rozwiązań AI zarówno liderzy, menedżerowie, jak i pracownicy korzystają z generowanych rozwiązań w codziennej komunikacji biznesowej, np. aby przygotować się do rozmów z zespołem, przełożonym lub klientem. Choć takie wsparcie może być przydatne pod względem operacyjnym, niesie też ryzyko – AI nie ma ludzkiej zdolności interpretowania kontekstu kulturowego, niuansów relacji ani emocjonalnego charakteru konkretnej sytuacji. W efekcie komunikaty wygenerowane przez AI często brzmią sztucznie i nienaturalnie, a w połączeniu z bezkrytycznym przyjmowaniem wyników generowanych za pomocą tej technologii, mogą zaburzać efektywność komunikacji.
Jakie są fakty?
Skuteczna komunikacja opiera się na empatii, zrozumieniu kontekstu, emocji i potrzeb drugiego człowieka – te elementy przetwarza i interpretuje inteligencja naturalna, nie algorytm. Neuronauka potwierdza, że autentyczne, bezpośrednie komunikaty aktywują u odbiorców zupełnie inne obszary mózgu niż komunikaty generowane sztucznie lub w oparciu o szablony. Brak spójności między intencją a językiem – nawet na poziomie nieuświadomionym – może prowadzić do spadku zaufania, nieporozumień i utraty zaangażowania, a nadmierne poleganie na AI w obszarze komunikacji interpersonalnej zmniejsza zdolność do skutecznego odczytywania emocji i dostosowywania komunikatów do autentycznych kontekstów.
Jakie jest rozwiązanie?
W zachowaniu równowagi między komunikatami generowanymi przez AI, a tymi, jakie tworzy ludzki mózg, kluczowe jest rozróżnienie kontekstów, w jakich powinny być one używane. W module Uczestnicy nauczą się, jak działa mózg w procesie komunikacji i dlaczego autentyczność jest tak istotna w tym zakresie. Dowiedzą się, jak budować komunikaty oparte na empatii, nawiązujące do kontekstu – bez uciekania się do gotowych rozwiązań tworzonych przez AI. Liderzy poznają narzędzia wspierające rozwój kompetencji komunikacyjnych, w tym: jak mówić, żeby być usłyszanym i zrozumianym, jak słuchać, żeby zbudować zaufanie, oraz jak świadomie używać języka w relacjach zawodowych. Uczestnicy zyskają wiedzę na temat sytuacji, w jakich technologia może wspierać komunikację i dowiedzą się, należy opierać się na własnej inteligencji, by nie utracić wpływu, wiarygodności i autorytetu.
Przed jakim wyzwaniem stoją liderzy i menedżerowie?
Podczas gdy jedni pracownicy czują opór przed zmianą, bojąc się, że AI ich zastąpi, inni ukrywają przed pracodawcą fakt, że korzystają z tego typu narzędzi w obawie przed naganą, dołożeniem obowiązków lub oskarżeniem ich o nierzetelne podejście do wykonywania zadań. Liderzy i menedżerowie nie wiedzą, jak rozmawiać z zespołem o odpowiedzialnym korzystaniu z narzędzi AI, jak promować krytyczne podejście i jednocześnie nie zniechęcać do technologii.
Jakie są fakty?
W świecie „big data” ludzkie umysły mają bardzo silnie rozwinięte myślenie przyczynowe, podczas gdy maszyny wychwytują korelacje i nie rozumieją przyczyny i skutku. Maszyny nie rozumieją kontekstu, zwłaszcza społecznego. Odpowiednio przygotowani liderzy i menedżerowie, znający różnice między czynnikiem AI, a czynnikiem ludzkim, łatwiej przeprowadzą zespół przez zmianę.
Jakie jest rozwiązanie?
W tym module Uczestnicy nauczą się, jak świadomie i odpowiedzialnie wspierać zespół w adaptacji do pracy z AI. Dowiedzą się, jak tworzyć przestrzeń do rozmów o sztucznej inteligencji, jak reagować na obawy związane z jej stosowaniem i jak promować krytyczne, a nie bezrefleksyjne korzystanie z jej potencjału Zyskają także narzędzia do wypracowania zespołowych zasad używania AI oraz do prowadzenia rozmów z pracownikami o technologii w sposób wspierający, a nie oceniający. Dzięki temu zyskają wiedzę, która pozwoli im budować zaufanie, wzmacniać poczucie bezpieczeństwa psychologicznego i rozwijać cyfrową dojrzałość organizacji – bez utraty ludzkiego wymiaru działania.
Wyzwanie, przed jakim stoją liderzy i menedżerowie
Liderzy i menedżerowie codziennie balansują między potrzebą szybkiej reakcji a ryzykiem błędu, którego konsekwencje mogą być kosztowne dla ludzi, zespołów i całej organizacji. Podejmowanie decyzji w świecie pełnym zmiennych, szumu informacyjnego i presji czasu nie jest łatwe: mózg nie radzi sobie z poczuciem niepewności, działa schematycznie, na nowości i zmiany reaguje oporem, dlatego w decyzjach menedżerskich pojawiają się złudzenia poznawcze: myślenie życzeniowe, efekt pewności wstecznej czy pokusa kontroli wszystkiego.
Jakie są fakty?
Zarówno błędy, jak i porażki to element nauki i konsekwencja podejmowanych decyzji. Rola lidera i menedżera wiąże się z odpowiedzialnością za te decyzje, ale także z możliwością wyciągania z nich wniosków i podejmowania kolejnych decyzji – lepszych i wspierających rozwój. Postrzeganie własnych błędów jako narzędzi i rozpoznanie własnych błędów poznawczych staje się szansą do zmiany przekonań i obaw w strategie i rozwiązania.
Jakie jest rozwiązanie?
W tym module uczestnicy zmierzą się z własnymi przekonaniami i błędami poznawczymi, jakie im towarzyszą. Zyskają wiedzę, która pomoże im zmienić obawy czy przekonania w działanie, a tym samym – zyskają narzędzia do dalszego rozwoju. Przyjrzą się także mechanizmom podejmowania decyzji w oparciu o dane, analizę ryzyka i emocjonalną świadomość – ta wiedza pozwoli im podejmować lepsze decyzje w dobie AI i reagować w sposób przemyślany, profesjonalny, a przede wszystkim – skuteczny.
Szkolenie może zostać uzupełnione o analizę indywidualnych przypadków, z jakimi zmagają się Uczestnicy w codziennej pracy.
PROWADZĄCY

Anna Schulz – mentorka biznesu, członkini Loży Wielkopolskiej BBC i ex-dyrektorka HR z międzynarodowym doświadczeniem. Przez 12 lat zarządzała zespołami HR w Polsce, krajach DACH, Holandii oraz Finlandii w drugiej co do wielkości firmie modowej na świecie – H&M. Dziś wspiera liderów i właścicieli firm w budowaniu skutecznych oraz przyjaznych miejsc pracy poprzez wzmacnianie ich kompetencji liderskich m.in. w zakresie umiejętności komunikacyjnych (w tym prowadzenia trudnych rozmów z pracownikami), delegowania zadań, motywowania i budowania zaangażowania czy przywództwa w dobie AI. Prowadzi kursy online, sesje mentoringowe i konsultacje 1:1. W swojej pracy przyczynia się do realizacji strategii biznesowej poprzez budowanie polityki personalnej i kreowanie struktur zatrudnienia na miarę potrzeb biznesu. Z sukcesem wspiera liderki i liderów w doborze odpowiednich specjalistów oraz w realizacji celów biznesowych. Jako trenerka współpracowała m.in z takimi firmami jak H&M, Generali, Toyota, Laminam.

Maciej Błaszak – kognitywista, biolog, doktor habilitowany nauk humanistycznych, profesor Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu i Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości w Poznaniu. Stypendysta Uniwersytetu w Kilonii (Stypendium DAAD) i Uniwersytetu w Edynburgu (Stypendium Tempus). Wykładowca Akademii im. Leona Koźmińskiego w Warszawie, Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Uniwersytetu SWPS w Poznaniu. Członek Zespołu Badań i Innowacji UIC (International Union of Railways) w Paryżu. Zajmuje się psychologią uniwersalnego projektowania, psychologią biznesu i edukacją inspirowaną badaniami nad mózgiem. Główne zainteresowania badawcze dotyczą epigenezy umysłu, czyli możliwości kształtowania mózgu człowieka pod wpływem bodźców środowiskowych. Od lat prowadzi szkolenia i eksperckie wykłady dla kadry zarządzającej i liderów edukacji. Autor i współautor pięciu monografii i kilkudziesięciu artykułów naukowych.
INFORMACJE ORGANIZACYJNE
Cena: 2590 zł + 23% VAT
Cena obejmuje:
- dostęp do platformy MS Teams w czasie realizacji szkolenia
- autorskie materiały szkoleniowe
- certyfikat
- dostęp do platformy szkoleniowej na okres 6 miesięcy
Każda zgłoszona osoba musi dysponować komputerem lub innym urządzeniem mobilnym z wbudowanym głośnikiem (opcjonalnie kamerą i mikrofonem) oraz dostępem do Internetu.
Wyżej wymieniony sprzęt nie obliguje Państwa do udostępniania swojego wizerunku, jest potrzebny, aby móc aktywnie uczestniczyć w szkoleniu.
Godziny zajęć: 10:00 – 15:30
Masz pytania? Chętnie odpowiemy.
Anna Niedziółka
22 208 28 26
anna.niedziolka@adnakademia.pl
Monika Sokołowska
22 162 78 24 | 517 263 125
monika.sokolowska@adnakademia.pl