Efektywna komunikacja marketingowa przy pomocy social media
Kategoria: E-marketing i strony www, Szkolenia informatyczne
I. Wstęp – kilka istotnych kwestii na początek
a) Cele
b) Integracja
c) Content Marketing
d) Mobilna przyszłość komunikacji
II. Marketing, promocja, PR w internecie
a) Czym są social media ? Fenomen społeczności internetowych
b) Przykłady udanych kampanii social media
c) Główne zalety mediów społecznościowych w porównaniu z tradycyjnymi kanałami komunikacji
d) Social media a reklama
e) Kanały komunikacji
f) Wskaźniki skuteczności
g) Efektywność i optymalizacja działań
h) Budowanie społeczności wokół organizacji/instytucji- cele i metody
i) Viral marketing, Word of Mouth – jak zaprojektować udaną kampanię wirusową
III. Podstawowe platform komunikacji i ich wykorzystanie m.in.
a) Facebook
b) Twitter
c) Google+
d) LinkedIn
e) Mikroblogi
f) Fora dyskusyjne
g) YouTube
h) Instagram
i) Pinterest
j) Blog firmowy
k) Serwisy newsowe
l) Dziennikarstwo obywatelskie
m) Współpraca z blogerami
n) Polski rynek social media
IV. Public Relations w internecie i social media
a) Jaki jest cel i sens misji organizacji? Mierzalne cele strategii PR
b) Do kogo kierowane są działania informacyjne? Grupy docelowe
c) Jakie są cele i dążenia głównych grup docelowych?
d) Jakie są oczekiwania i postulaty wobec organizacji? Misja. Wartości instytucji publicznych
e) Główne przekazy komunikacji internetowej
f) Rodzaje internetowych narzędzi komunikacji, przykłady ich zastosowań w public relations, cechy specyficzne i wymagania
g) Narzędzia tradycyjne transponowane na Internet (elektroniczne newsroomy, biura, konferencje online, spotkania)
h) Nowe narzędzia (blogi, kanały wideo, platformy społecznościowe, dystrybucja wirusowa)
i) Media „owned, earned, bought” w Internecie – specyfika, konkretne przykłady i analiza skuteczności
j) Jak zmierzyć (ocenić) efekt działań PR i e-PR?
k) Integracja narzędzi tradycyjnego PR z internetowymi, jako warunek skutecznej strategii komunikacji organizacji
l) Fundamenty strategii komunikacyjnej w sieci
V. Przygotowanie planu i strategii w social media
a) Fazy konstruowania procesu komunikacji w Internecie
b) Klucze sukcesu komunikacyjnego w Internecie
c) Definicja pożądanego efektu docelowego jako integralny element strategii
d) Studia przypadków
VI. Jak poradzić sobie z tym co w Internecie niedopuszczalne, nieprzyjemne, nielegalne, lub po prostu złe?
a) Jak nie zostać spamerem
b) Krytyka w Internecie, jej granice i sposoby na trudne sytuacje oraz kryzysy
c) Jasne i jawne reguły zamiast cenzury
d) Typowe błędy popełniane w społecznościowych mediach
e) Taktyka a strategia, czyli o przewagach dobrze przemyślanej elastyczności
f) Mini poradnik kryzysowy. Czy to prawda, że każdy kryzys w social media może zostać przekuty na triumf?
g) Kryzys częścią twojej strategii
h) Case studies: Przykłady głośnych i pouczających kryzysów internetowych
VII. Podsumowanie. Pytania i odpowiedzi
Cena: 790 zł + 23% VAT
Cena obejmuje:
• uczestnictwo w zajęciach
• materiały szkoleniowe
• przerwy kawowe
• lunch
• certyfikat
Miejsce i godziny zajęć
Miejsce zajęć: centrum w/w miasta
Godziny zajęć: 10:00 – 15:30
Masz pytania? Chętnie odpowiemy.
Justyna Świdnicka
22 208 28 47
justyna.swidnicka@adnakademia.pl